נגישות
נגישות

לא רק באטומי - המסעדות הגיאורגיות המסורתיות

העובדה כי המטבח הגאורגי עשיר בתבשילים, בדברי מאפה ובטעמים לא תמיד מוכרים, הביא את הצוות שלנו לצלול לעומקו ולחפש את המסעדות המובחרות ביותר שמגישות מאכלים גיאורגים אסליים

מסעדות TOP 10 המסעדות של rest
יניב יוסיף אור
יניב יוסיף אור
תאריך פרסום: 10/08/2021, 10:58
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

דג סאטני, חצ'פורי, פונצ'קי או צ'יבורקי – אם המילים הללו נשמעות לכם כמו שפה חדשה, אז כנראה שטרם ביקרתם במסעדות גיאורגיות לאחרונה. המנות הראשונות במטבח הגיאורגי נקראות פחאלי והן משלבות בעיקר ירקות ואגוזים. צ'וּרְצְ'חלה הוא ממתק שנראה כמו נקניק, עשוי מאגוזים וממיץ ענבים מבושלים עם קמח והרוטב המיוחד במדינה הוא טקמאלי העשוי משזיפים ומלווה בשר ודגים.

דדה

אם אתם מחפשים ליהנות מחוויית אירוח גיאורגית מקורית ומטעמים שכולם כל כך אוהבים – תקפצו למסעדת דדה בבת ים שנפתחה בשנת 2008, וגם היום, לאחר 13 שנה, היא מקפידה כל הכנסת אורחים שתהיה מזוהה עם התרבות הגיאורגית, מלווה בשפע של ניחוחות וטעמים מקוריים.

המנה המומלצת שלנו היא מרק בורשט – מרק מקומי שמתאים לכל יום בשנה וכולל בשר עגל, סלק אדום וירקות גינה. איך אומרים בגאורגית טעים אתם שואלים? גמריאלי. אגב, מסעדת דדה מציגה בכל יום חמישי מוסיקה חיה עם זמר גיאורגי לצד אווירה מפנקת, תפריט עשיר ועוד.

דדה, סניף בת ים, בן גוריון 61  053-7103297

חצ'פורי ביז'ו

מסעדת חצ'פורי ביז'ו מקרית ביאליק מציגה מטבח גיאורגי איכותי כאשר מנת הדגל של המקום היא כמובן החצ’אפורי. מדובר באחד ממאכלי הדגל של המטבח הגרוזיני אשר מבוסס על בצק. נראה כי במדינה שבמזרח, הרבה מאד תושבים אוהבים להתנחם בבצק חם ואיכותי שעוטף  גבינות, בשרים או כל תוספת אחרת שעושה חגיגה של טעמים בפה.

החצ’אפורי הוא סוג של סירה מבצק חם עם גבינה גיאורגית, ביצה, כאשר מעל מוגש לו ריבוע חמאה שנמס לתוכו באופן מגרה במיוחד. אחת המנות המומלצות במסעדת חצ'פורי ביז'ו היא מנת ה''חצ'פורי אצ'רולי'' הכוללת בצק גרוזיני, שמרים במילוי תערובת גבינות גרוזיניות עם ביצה מעל וחמאה מלמעלה.

חצ'פורי ביז'ו, החרושת 20, קריית ביאליק, 053-9374921

פטרה

גלים רוחשים, חול מוזהב, שקיעה מדהימה ומאכל מפתיע. מתחשק לכם לסיים כך את היום שלכם? אתם מוזמנים למסעדת "פטרה" שבאשדוד אשר מתמחה באוכל גיאורגי וחרטה על דגלה מנות ייחודיות מהעולם הקולינרי הרחב של גיאורגיה.

העובדה כי כל המנות בפטרה מיוצרות על ידי טבחים המתמחים באוכל הגיאורגי הקנתה לה נקודות זכות רבות בבחירה שלנו: מקורם של התבשילים והמילויים הוא במתכונים עתיקים והטריות מורגשת בכל מנה שיוצאת מהמטבח, בעוד הבצקים מיוצרים במקום ונאפים בתוך תנור אבן כנהוג בגיאורגיה. המנה המומלצת שלנו היא ''שקשוקפורי'': מאפה גיאורגי ממולא תפו''א בדפנות ורוטב שקשוקה עם 2 ביצי עין, גבינה בולגרית בליווי סלט ירקות גס, טחינה ירוקה וזיתים.

המסעדה שממוקמת על הקו הראשון לים, בחוף הקשתות באשדוד, טבולה בצמחייה ירוקה ובאווירה ונעימה כך שאת מנת השקשוקפורי שתזמינו בה, אתם לא תשכחו הרבה זמן, בלי קשר לטעם שלה.

מפקורה 1, חוף הקשתות אשדוד 053-9441986

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
דדה בבת ים
053-7103297
חצ'פורי ביז'ו בקריית ביאליק
053-9374921
פטרה באשדוד
053-9441986

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של יניב יוסיף אור

לטעום (כמעט) הכל בשוק נתניה
פסטיבל עכו 2021 בסוכות - צאו לשוק
יום הבננה 2021
יום הגלידה 2021 - יצאנו לטעום
חגיגת הברים של חודש אוגוסט 2021
מהודו ועד כוש: מנות צהריים הודיות
עסקיות צהריים
בריא וצבעוני: מסעדות אתיופיות מומלצות
Top 10 - מסעדות המרקים המומלצות לשנת 2023
איפה אוכלים סביצ'ה או טרטר של קיץ?
בוקר חו"ל: איפה תאכלו ארוחות בטעמים של אירופה?
מה כדאי לכם לאכול באזור  הכנרת?