נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סיני או יפני? תלוי את מי שואלים. הסינים טוענים שהם אלו שהמציאו את הסושי, שנקרא אז "שי" או "קי" והיה למעשה בשר או דג משומרים במלח (ללא אורז בכלל). היפנים לעומת זאת טוענים שהם המקור, שהרי הסושי כפי שהוא מוכר לנו היום (קציץ מבשר או דג וחומץ אורז), החל להופיע רק במאה ה-18 בעיר אוסקה שביפן, משם הגיע לעיר טוקיו והיתר היסטוריה. כך או כך, אין ספק שהסושי הוא אחד מהמאכלים הפופולריים ביותר בעולם וגם אצלנו. אם עד לפני שני עשורים המחשבה על אורז מגולגל באצה נראתה לנו תמוהה ושייכת למעמד העליון בלבד - הרי שהיום הסושי הוא כמעט מאכל לאומי וכל ילד בישראל כבר יוכל להסביר לכם על ההבדל בין סשימי, ניגירי ופוטומאקי. כמו שדות אורז אחרי הגשם, נפתחו בשנים האחרונות אינסוף סושיות בכל רחבי הארץ, שלצד המסעדות האסיאתיות הרציניות מציעות חוויה יפנית נגישה במחירים ידידותיים. בכתבה הבאה איגדנו את שלל הסושיות המצטיינות מצפון ועד דרום, היוקרתיות והקז'ואליות, כדי שבפעם הבא תוכלו להחליט בקלות.

המסעדות האיטלקיות הטובות בארץ
13 מסעדות אסיאתיות שחייבים להכיר
מחפשים המלצה לארוחת בוקר טבעונית?

יאקימונו –תל אביב

המסעדה שהוקמה על ידי אבי כהן ז"ל, ממוקמת בלב אזור העסקים המרכזי של תל אביב, בתוך בניין שנבנה בתחילת המאה ושימש באותן שנים כשגרירות הראשונה של ארה"ב בישראל. פירוש השם "יאקימונו" הוא עבודת קרמיקה מיוחדת וגם מוטיב של בישול באש וקונספט המקום בהתאם - קולינריה יפנית אותנטית מההתחלה ועד הסוף. אלו כנראה רק חלק מהסיבות שביססו את יאקימונו כאחד ממוסדות הסושי הטובים והאיכותיים בישראל. המקום מתפרש על פני שתי קומות כשבקומה הראשונה ממוקמת המסעדה ובקומה השנייה יש חדרים פרטיים ובר יפני, שבו מגוון מנות יפניות צבעוניות ומיוחדות, יינות ומשקאות יפניים מקוריים. הכי יפן בתל אביב!
מנה מומלצת: גומה סושי מורי – כדורי סושי עטופים במבחר דגים ברוטב השף.
יאקימונו - שדרות רוטשילד 19, תל אביב,  053-5495208

יאקימונו (צילום: מיטל סלומון) מנות יצירתיות ומטופלות. יאקימונו (צילום: מיטל סולומון)

סוהו – ראשון לציון

מסעדת הסוהו שהוקמה לפני כ-18 שנה באזור התעשייה של ראשל"צ, הפכה בשנים האחרונות לשם דבר בתחום המסעדות האסיאתיות, לא רק בקרב תושבי העיר אלא בקרב תושבי המרכז כולו והביקוש בהתאם.
התפריט כולל כ-500 מנות גדולות ונדיבות ובהן מנות סושי בשילובים לא שגרתיים, מנות נודלס, בשר, דגים ופירות ים. האווירה בחלל המסעדה הפנימי שמעוצב בסגנון מועדון ניו יורקי עם בר גדול במרכזו, היא אווירת בר שוקקת חיים, ובחלל החיצוני תוכלו לשבת ולצפות דרך החלון על הילדים שמתרוצצים ברחבה שבחוץ, כך שלא משנה מתי תגיעו או עם מי – תמיד תהיה פינה עבורכם.
מנה מומלצת: "פאד תאי סוהו ספיישל" - אטריות אורז רחבות, ברוקולי, פטריות פורטבלו, שעועית ירוקה, בצל ירוק, בטטה, בשר אנטריקוט קצוץ דק, שמן כמהין נענע, פלפל חריף, סויה ומעט רוטב פטריות.
סוהו - משה בקר 15, ראשון לציון, 03-9658395

גרין רול של סוהו (צילום: איציק בראל)אווירת בר שוקקת חיים. גריל רול של סוהו (צילום:איציק בראל)

קיוטו - הרצליה פיתוח

כבר למעלה מעשור שמסעדת קיוטו הרצליה מתהדרת באוכל יפני ובסושי משובח. שילוב עדין בין המטבח היפני המסורתי והמטבח הים תיכוני. שילוב הטעמים, הצבעים והתרבויות יחד עם ההגשה האסתטית, הפך את המסעדה לאחת מהמסעדות היפניות המובילות בארץ. זהו המקום המושלם שבו תוכלו ליהנות מחוויה יפנית מהוקצעת יותר.
מנה מומלצת: לוקוס קראנצ'י - לוקוס מטוגן בטמפורה עטוף באבוקדו ופירורי טמפורה.
קיוטו - אריה שנקר 7, הרצליה פיתוח, 053-9442792
להזמנת שולחן בקיוטו

קיוטו (צילום: באדיבות המקום)חוויה יפנית מהוקצעת. קיוטו (צילום: באדיבות המקום)

אוקינאווה – תל אביב

מסעדת אוקינאווה שבלב שכונת נווה צדק הציורית נחשבת לפנינה קולינארית של ממש. כנראה בשל המיקום המנצח, עיצובה כסושי בר שכונתי והתפריט שנבנה בהשראת המטבח היפני האותנטי, על טעמיו הקלאסיים לצד חידושים מפתיעים. מדובר באחת הסושיות הכיפיות, שמתאימה למגוון הרכבים ואירועים.
מנה מומלצת: קאריביין רול – צלופח או בשר סרטנים, שרימפס בטמפורה ואבוקדו במעטפת שומשום שחור, ביצי סלמון ונגיעות טריאקי מצומצם.
אוקינאווה - שבזי 46, נווה צדק, תל אביב, 053-9439442
להזמנת שולחן באוקינאווה

אוקינאווה (צילום: באדיבות המקום)טעמים קלאסיים לצד חידושים. אוקינאווה (צילום: באדיבות המקום)

זה סושי - תל אביב

הרעיון לפתוח מסעדה נולד לפני 13 שנים במטבחם הביתי של ענבר ואיב זרוק, שהחליטו לעזוב את העבודות המסורתיות, ללכת בעקבות האהבה הגדולה לעולם הקולינריה היפני ולזיקתם לאוכל בכלל, ולגלגל סושי לפרנסתם. התפריט המגוון, חומרי הגלם הטריים ושימת הלב לפרטים הקטנים ביותר: מצלחות הקרמיקה וכלי ההגשה שעוצבו במיוחד עבור כל מנה, דרך אריזות המשלוחים המיוחדות שפותחו לשמירה על איכות המנות, ועד לשירות המוקפד -  הפכו את החוויה לאמנות של אירוח יפני אמיתי.
מנה מומלצת: SUNNY RAMEN SALAD - סלט אטריות ראמן קייצי עם חסת אייסברג, פטריות שיטאקה ושימג'י, בצל ירוק, שבבי אצה קריספיים וביצה יפנית רכה (ניתן להחליף לטופו כטבעוני).
זה סושי - אשתורי הפרחי 14, מתחם באזל, תל אביב, 053-9365898

TYO – תל אביב

לאונג' בר יפני שנפתח לפני כארבע שנים בבניין לשימור מהמיוחדים בישראל. המקום נע על קו התפר שבין מסעדה לבר ומקבל השראה משני העולמות, תוך שהוא מציע חווית בילוי ייחודית שהדגש המרכזי בה הוא לא רק האוכל, אלא האווירה. התפריט של המאסטר סושי העולמי יאמה אוימאודה (הידוע בכינוי יאמה- סאן) - אחד ממאסטרי הסושי החשובים בעולם שהאכיל מדינאים, שגרירים, כוכבי קולנוע וספורטאים בינלאומיים - כולל מגוון מנות מהמטבח היפני החדש בשילובים שונים של מרקמים, טכניקות הכנה (נא, מאודה, מטוגן) וטעמים.
מנה מומלצת: בלק קוד - במרינדה של מיסו וסאקה, אצבעות אורז שומשום עם מיקס פטריות שימאג’י ואספרגוס בדאשי.
TYO - מונטיפיורי 7, תל אביב, 053-7934176

tyo (צילום: באדיבות המקום)מחבר מנות מהמטבח החדש. tyo (צילום: באדיבות המקום)

אונמי – תל אביב

מסעדת אונמי ברחוב הארבעה נפתחה בשנת 1999 והיא נחשבת לאחת המסעדות היפניות הוותיקות בישראל. התפריט כולל מנות מהמטבח היפני המסורתי ותפריט סושי עשיר ומגוון, שכולל קלאסיקות סושי עם קריצה מתמדת לעולם היפני המודרני. המקום המושלם לאכול בו אחרי/ לפני סרט בסינמטק, או בילוי במתחם שרונה.
מנה מומלצת: אינארי ספיישל קורומה - אינארי טמפורה, ג'מבו שרימפ, אבוקדו, בצל ירוק, שומשום שחור, אספרגוס, טמפורה, טריאקי וספייסי מיונז.
אונמי - הארבעה 18, תל אביב, 053-9372950

סירת סושי של אונמי (צילום: באדיבות המקום)קריצה לעולם המודרני. סושי של אונמי (צילום: באדיבות המקום)

פו סושי (FU SUSHI) – תל אביב

מסעדת הפאן דיינינג של רותם טחן, שמתמחה במסעדות יפניות אסייתיות כבר כעשור, ממוקמת ברחוב ירמיהו בתל אביב קרוב לפארק הירקון ולרחוב דיזינגוף. המסעדה משלבת את המטבח היפני עם האווירה הנפלאה והתוססת של תל אביב, ומלבד הסושי המעולה, תיהנו בה גם מוויב כיפי במיוחד, מקצועי ולא מחייב. התפריט כולל מנות ראשונות מגוונות, קטגוריה שלמה של מנות מוקפצות וכמובן סושי בוואריאציות שונות, כשבכולן מורגשת הנגיעה הים תיכונית.
מנה מומלצת: סאשימאקי - טונה, סלמון ובס עטופים במלפפון עם טוביקו - וואסבי, קרם אבוקדו, טוגרשי וגרידת לימון (5 יח').
פו סושי - ירמיהו 32, תל אביב, 053-9443445

ניגירי של פו סושי (צילום: באדיבות המקום)יפן בנגיעה ים תיכונית. ניגירי של פו סושי (צילום: באדיבות המקום)

קמפאי - באר שבע

מסעדת הדגל הבאר שבעית של קבוצת קמפאי היא מוסד קולינארי מוכר וותיק, ששם את בירת הנגב על מפת הקולינריה. התפריט של השף דרור שושן משלב מנות אותנטיות ממטבחים אסיאתיים שונים עם פיוז’ן קולינארי מקורי, וכולל בנוסף לסושי המעולה גם מנות ראשונות רבות, ספרינג רול, כיסוני וון טון, סלטים, מרקים, מנות נודלס, מנות ווקס מלוות באורז, מנות גריל אסיאתיות, לחמניות באנז ועוד.
מנה מומלצת: רול ספיישל ווג'י - במילוי בטטה, פטריות שיטאקי, אפסרגוס ומלפפון עטוף באבוקדו, שבבי טמפורה וטריאקי.
קמפאי - חיל הנדסה 1, באר שבע, 053-7106894

קמפאי (צילום: אפיק גבאי)פיוז'ן קולינרי מקורי. קמפאי (צילום: אפיק גבאי)

אויאמה - פתח תקווה

אפשר לומר שמסעדת אויאמה שהוקמה לפני 12 שנה, שינתה את תרבות האוכל והבילוי בפתח תקווה והעניקה לתושבי העיר והאזור מקום שבו יוכלו ליהנות מקוקטייל על הבר, סושי איכותי, דייט מהודק, או מארוחה משפחתית. המנות בתפריט המסעדה האסיאתית הוותיקה הן מנות אסיאתיות עדכניות, שמושפעות ממיטב המטבחים במזרח הרחוק ובהן גם לחם נאן הודי, כיסוני דים סאם סיניים, אטריות פאד תאי תאיות וסושי יפני.
מנה מומלצת: ספיישל אונגי - שרימפס בטמפורה, אספרגוס ואבוקדו, במעטפת צלופח מבושל בטאריקי, מיונז יפני וטוביקו.
אויאמה - דרך יצחק רבין 17, Y סנטר, פתח תקווה, 03-9235368

אויאמה (צילום: באדיבות המקום)אחת הוותיקות בשטח. אויאמה (צילום: באדיבות המקום)

JLM - ירושלים

ירושלים היא ככל הנראה המתחרה הקולינארית הגדולה ביותר של תל אביב וה-JLM מעניקה לה נקודת זכות נוספת. המסעדה היא למעשה בר אוכל יפני חדש וכשר של השף יענקלה תורג'מן, הבעלים של מסעדת 1868 הירושלמית והוותיקה ושל בר הקוקטיילים זוטא. התפריט כולל מנות סושי בקומבינציות שונות, לצד מנות יפניות מסורתיות ומעניינות כמו שיפודי יקיטורי, לחמניות מאודות, ספרינג רולס, מרקים וסלטים – מנות שמתאימות גם לשעות הצהריים וגם כארוחת ערב מהודרת יותר.
מנה מומלצת: סלט קיסר יפני - לבבות חסה, מיונז יפני, פקאן מסוכר, מנגו טרי, תפוז מיובש, טבעות שאלוט ועוף צלוי במיסו.
JLM - המלך דוד 10, ירושלים, 053-9378427

טאיה – קדימה

מסעדת שף פאן-אסיאתית וסושי בר, הממוקמת באזור התעשייה של הישוב קדימה שבשרון ומהווה מקום מפגש ובילוי לתושבי האזור ובכלל. תפריט המסעדה בניצוחו של השף ירון שנבל, כולל מגוון רב של מנות קלאסיקות פופולריות לצד מנות מקוריות ופחות מוכרות, מהמטבח האינדונזי, התאילנדי, הסיני, הויאטנמי והיפני. תפריט הסושי בר שהורכב על ידי השפית היפנית קיו אוקדה, כולל רולים יצירתיים שנעים בין המסורת למודרניזציה.
מנה מומלצת: קוקנט צ'יקן - אטריות ביצים, חלב קוקוס, עוף, פלפל אדום, בצל, קארי אדום, צילי כוסברה ושבבי קוקוס קלוי.
טאיה - האופה 1, קדימה, 053-6130912
להזמנת שולחן בטאיה

טאיה (צילום: באדיבות המקום)מקום מפגש לכל תושבי האזור. טאיה (צילום: באדיבות המקום)

מינה טומיי - חיפה

הסניף החיפאי של רשת המסעדות האסייתיות בניצוחו של השף משה בדישי, המתמחה בקולינריה האסייאתית כבר למעלה מעשור, ממוקם בלב מתחם האמנים קסטרא בחיפה ומציע חוויה תוססת ואותנטית. ההשראה למנות שבתפריט שאובה מחמישה שווקים במזרח הרחוק, שכל אחד מהם מביא את הטעמים, הצבעים, הריחות והתרבות של חמשת המטבחים האסייתים הדומים, אך יחד עם זאת הכל כך שונים – הודו, ויטנאם, קוריאה, יפן ותאילנד. 
מנה מומלצת: קומבו שיבויה - 16 יח' סושי: 4 יח׳ סקה טוגרשי, 4 יח׳ מאגורו מיסו רול ו-8 יח׳ מאקי שרימפס טמפורה.
מינה טומיי - פלימן משה 8, קניון קסטרא, חיפה, 053-9427657

מינה טומיי (צילום: באדיבות המקום)צבעים ותרבות מרחבי אסיה. מינה טומיי (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קיוטו  בהרצליה
053-9442792
אוקינאווה בתל אביב
053-9439442
TYO בתל אביב
053-7934176
אונמי בתל אביב
055-4336606
fu sushi תל אביב בתל אביב
053-9443445
קמפאי סטריט ווק   בבאר שבע
053-7106894
טאיה בקדימה
053-6130912
מינה טומיי קסטרא חיפה בחיפה
053-9427657

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סושי לנשים בהריון של ניני האצ'י (צילום: באדיבות המקום)
מנה  של מסעדת כרמים (צילום: נועם פריסמן)
ארוחת בוקר באלנה
אייר קפה: מקום מושלם לאירוע
מסעדות מומלצות לארוחה משפחתית
מסעדות מומלצות ברמת החייל
מסעדות מומלצות במתחם שרונה
People – פיצרייה של אנשים
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית