נגישות
נגישות

הרבה יותר מפסטה: המסעדות האיטלקיות הטובות בארץ

פיצות מקוריות בעבודת יד, כיסונים עדינים עם מילויים מענגים, מנות בשר מושקעות ומובחרות או קינוחים מפתים שתרצו לטעום כבר למנה ראשונה - כל המסעדות האיטלקיות המובילות בישראל והמנות שאסור לכם לפספס

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 01/07/2018, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם אתם חושבים שלהרכיב רשימה המאגדת את המסעדות האיטלקיות הטובות ביותר בישראל זה עניין של מה בכך, הרשו לנו להעמיד אתכם על טעותכם. כבר עשרות שנים שהעם היושב בציון מאוהב במטבח האיטלקי וברחבי הארץ פועלות כיום מאות אם לא אלפי מסעדות איטלקיות. חלק מהן (עם שינוי קל במיקום הגיאוגרפי) היו יכולות בקלות לככב ברשימת המסעדות האיטלקיות הטובות באיטליה. אין לנו ספק שהרשימה שלפניכם תעורר ויכוחים וחילוקי דעות,  אז אם אתם מאמינים שפספסנו איטלקייה שווה במיוחד, שתפו אותנו בתגובות ונדאג לבחון את הטענות לקראת הרשימה הבאה.

לכל המסעדות האיטלקיות ברחבי הארץ
חמישה בראנצ'ים שווים עם טוויסט
קינוחים מושחתים שלא תרצו לפספס

פרונטו - תל אביב

פרונטו נפתחה על ידי רפי אדר, שבשנות ה-60 למד קולנוע באיטליה ומאז לא הפסיק לחלום על היום שבו יגיש לציבור הישראלי אוכל איטלקי אמיתי. בתחילת שנות ה-70 הוא חזר לארץ ואחרי כעשור וחצי שבהן התמקד בעיקר בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, הגשים את החלום הישן ובשנת 1989, בשעה טובה הגיחה פרונטו לאוויר העולם. במהלך (כמעט) שלושת העשורים שבהם היא פועלת, ידעה המסעדה לא מעט תהפוכות. בין היתר בתחילת העשור הנוכחי היא עברה מרחוב נחמני לרחוב הרצל, שנה מאוחר יותר דיוויד פרנקל קיבל את תפקיד השף (והפך את פרונטו ממסעדה איטלקית קלאסית למסעדת שף של ממש) ובשנת 2017, מכר אדר את חלקו במסעדה. דבר אחד בטוח חרף התהפוכות והמהמורות: נכון להיום כל ביקור בפרונטו מבהיר שבדיוק כמו יין אדום משובח, השנים עושות למקום רק טוב. בהזדמנות זו נאחל לקברניטי המקום שיזכו (ושנזכה) לפחות לעוד שלושה עשורים טעימים שכאלה.
אסור לפספס: מנה מופלאה של ריזוטו מח עצם עם ירקות עונתיים, שקדי טלה וקרם שום שחור. כל מילה נוספת מיותרת.

פרונטו - הרצל 4, תל אביב, 053-9378630
להזמנת שולחן בפרונטו

prontoשלושה עשורים של איכות. פרונטו (צילום: באדיבות המקום)

מל ומישל – תל אביב

ב-2016 חגגו במל ומישל, עשר שנות פעילות והצלחה. בעשר השנים האלו, השף (והבעלים) ניר ויימן, הקפיד לשמור על הצביון המיוחד של המקום שלו, מבלי לפזול לצדדים. ויימן הוא לא שף טלוויזיוני ולא חולם על הפיכת המקום הרומנטי והמקסים שלו לרשת. תחת זאת הוא מאמין בעבודה קשה, על גבול הסיזיפית, ללא קיצורי דרך וללא הרפיה. על השולחנות של מל ומישל, המכוסים במפות בד לבנות, עולות מדי ערב מנות איטלקיות קלאסיות לצד מנות הזוכות לפרשנות אישית ויצירתית כמו אנלוטי המוגשים על קרם תירס טרי, טורטליני במילוי אנטריקוט וכבדי עוף בציר עגל ולימון או בייבי קלמרי צרובים על הפלאנצ'ה, המוגשים עם סלט שעועית סיצילאני קר. אם אתם מחפשים מסעדה קטנה עם לב גדול, רומנטית אך לא קיצ'ית, שמגישה אוכל עונתי ואיכותי כבר יותר מעשור, מל ומישל היא הבחירה הטבעית עבורכם.
אסור לפספס: את מנת הסקלופיני החלומית של מל ומישל, שכוללת עוף אורגני בתנור עם פרושוטו ומוצרלה ברוטב בלסמי או לימונה. לזה אנחנו קוראים סקלופיני!

מל ומישל - בן יהודה 155, תל אביב, 053-9439213

טריולה – פתח תקווה

תודו שלא חשבתם שברשימת האיטלקיות הטובות בישראל, תמצאו מסעדה פתח תקוואית. אבל מה לעשות שבטריולה מגישים אוכל איטלקי משובח? השף תמיר חכים, מעריץ מושבע של המטבח האיטלקי, מעיד על עצמו שהוא מאוהב בפשטות של המטבח המיוחד הזה, בעובדה שהוא נותן כבוד רב לחומרי הגלם ושהוא לא מתחכם או מגזים בתיבול. את טריולה הקים עם אחיו חן ושותפם תמיר פריימן ויחד הציבו רף חדש לכל המסעדות הפועלות בעיר. כבר יותר משבע שנים שבטריולה מגישים פסטות טריות, נתחי בשר מובחרים ופיצות נהדרות ולא מפסיקים לחדש להפתיע, אפילו בגזרת האלכוהול, עם מגוון קוקטיילים יצירתיים כמו Mediterrean Whisk הכולל וויסקי, דבש, קפה וטחינה (!).
אסור לפספס: רביולי גבינות עם אפונה, אספרגוס, חמאה, שום, יין לבן, עירית ופרמז'ן. אין פשוט מזה, אין טעים מזה.

טריולה - שחם 14, פתח תקווה, 053-9345515

Triola- rigatoniלא מפסיקים לחדש ולהפתיע. ריגטוני של טריולה (צילום: באדיבות המקום)

נונו – הוד השרון

נונו נפתחה לפני שלוש וחצי שנים וכבר מהרגע הראשון מובן היה שמדובר בסיפור הצלחה בלתי רגיל. אמנם המיקום של נונו הוא לא מהמבריקים (המסעדה צמודה למתחם הספורטן), אך הקסם של המקום מורגש כבר מהשנייה שבה נכנסים למסעדה. האמת היא שכל אחד יכול להרגיש בבית בנונו: קבוצות חברים שבאים לבילוי אחרי העבודה, משפחות עם ילדים וגם זוגות רומנטיים שבאים ליהנות מארוחה אינטימית. בניגוד לשלוש המסעדות הראשונות ברשימה, נונו היא לא מסעדת שף ולא מתיימרת להיות כזו. תחת זאת היא דוגלת במנות פשוטות, מוכרות ואהובות המתומחרות בהגינות, שמיוצרות מחומרי גלם טריים ואיכותיים, תוך הקפדה על שיטות בישול ואפייה מסורתיות ומדויקות. ועכשיו תגידו לנו אתם: צריך יותר מזה?
אסור לפספס: כריות היא מנה שכוללת פולנטה ומוצרלה פריכות, קרם פרש, עגבניות שרי, בצל ירוק, ירקות ירוקים, פילה לימון, בזיליקום ופלפל חריף. סלט שכולו שיר הלל לרעננות.

נונו - ז'בוטינסקי 2, הוד השרון,  053-9369236

nonoמה צריך יותר מזה? פיצה של נונו (צילום: באדיבות המקום)

רפאלו – חיפה

רפאלו היא המסעדה החיפאית השנייה שזכתה לככב ברשימת האיטלקיות הטובות בישראל והאמת היא שאין בכך שום דבר מפתיע. במסעדה שמתאפיינת בשירות הטוב ביותר בעיר, לא פשוט למצוא מקום פנוי אפילו בימי ראשון. בתפריט שיצר היועץ הקולינרי והשף שחר ברנע, תמצאו מנות קלאסיות ונדיבות, שמהוות תמורה מלאה למחיר (השווה לכל נפש) ואף יותר מכך. בכניסה למסעדה תקבלו סנגריה משובחת, בדרך לשולחן תחלפו על פני אולם הייצור של הפסטות (בעל הקירות השקופים) ואם יתמזל מזלכם, תבחינו בפיצה חדשה שבדיוק באה לעולם במטבח הפתוח. לצד השולחנות על מדפי עץ קלאסיים תמצאו אינספור חומרי גלם איטלקיים ובמהלך הארוחה תשכחו לכמה רגעים שאתם נמצאים בחיפה, או בכלל בישראל.
אסור לפספס: לעיקרית – פיצה ביאנקה עם חזה אווז (קרם שמנת ופרמז'ן, חזה אווז, פטריות, בצל סגול וביצת עין). לקינוח – רפאלו ג'לטריה (גלידה איטלקית המיוצרת במקום) וקנולי במילוי קרם אמרנה ושברי פקאן מסוכר, המוגש על מצע של מסקרפונה ופירות יער.

רפאלו - פלימן משה 8 (מרכז קסטרא), חיפה, 053-8093571

refaelo - canoliתשכחו שאתם בחיפה. קנולי של רפאלו (צילום: באדיבות המקום)

VIVINO – חיפה

תאמינו או לא, אבל חיפה הצליחה לשגר לא אחת אלא שתי מסעדות לרשימה האקסקלוסיבית שלנו. מסעדת VIVINO הפועלת במיקום שבו פעלה בעבר מסעדת פופולו המיתולוגית, סמוך לתחנת הדלק פז רוממה, כוללת שלושה מתחמים: מתחם אירועים, מעדנייה איטלקית ומסעדה רחבת ידיים הכוללת בר עשיר בכל טוב. על התפריט של VIVINO חתום השף והיועץ הקולינרי בועז קוינטר (בין המסעדנים הוותיקים ביותר בתל אביב, שאחראי בין היתר למסעדת ביג מאמא הפופולארית) על העיצוב של המקום הופקד גד הלפרין (הרברט סמואל הרצליה, קרלטון תל אביב ועוד) ועל כל זה מנצח אחד מהמסעדנים ואנשי הלילה היותר מצליחים בעיר, הלא הוא עודד שטראוס, בעל מגע הזהב. VIVINO חולשת על שטח של 850 מ"ר ולמרות שהמסעדה נפגעה בשריפה הגדולה שפרצה באזור בסוף 2016, קברניטי המקום לא הרימו ידיים אלא רק התחזקו. בקיץ של 2017 נפתח הסניף השני של VIVINO בזכרון יעקב ובתחילת 2018, נפתח הסניף השלישי בבאר שבע.
אסור לפספס: מדליוני פילה עגל צלויים במחבת כבדה, על ראגו של פטריות יער וערמונים, לצד טורטליני פטריות בעבודת יד, ברוטב שמנת ופלפל שחור (פילה עגל ציידים). אשרי הציידים.

VIVINO - כיכר אליזבט 1, מתחם פז, חיפה, 04-8229454

בלה - בית שערים

מאחורי אחת המסעדות המצליחות והאהובות ביותר בעמק יזרעאל, עומדים שני חברי ילדות מקומיים: השף עידן ליפשיץ ממושב היוגב והמנהל ליאור גולן, מקיבוץ דליה. ליפשיץ עבד במשך שנים כשף התפעולי של מסעדת טוטו, בזמן שגולן ניהל את מסעדת יוליה ואת הבר של בויה. בשלב מסוים החליטו לשלב כוחות, להקים מסעדה משלהם ולהוכיח למקומיים שכדי לאכול אוכל איטלקי איכותי, הם לא צריכים להרחיק עד תל אביב או חיפה. המסעדה פועלת בגן רחב ידיים, ממנו נשקף הנוף המרהיב של עמק יזרעאל, המזכיר במעט את הנוף הטוסקני. כמצופה ממסעדת שף, המנות מבוססות על חומרי גלם מקומיים ועונתיים ובכל אחת מהן ניכר מגע הקסמים של ליפשיץ היצירתי והמוכשר.
אסור לפספס: פפרדלה סטרוגנוף היא מנת פסטה משובחת הכוללת רצועות סינטה, חמאה לבנה, ציר בקר, כמהין, שום, בצל ירוק ופטרוזיליה. בקיצור, פפרדלה מהאגדות.

בלה - בכניסה לבית בית שערים, 053-9414924

bellaפנינה בלב עמק יזרעאל. בלה (צילום: באדיבות המקום)

טאנטי באצ'י – קריית טבעון

בחרנו לסיים את הרשימה עם המסעדה המפתיעה ביותר, הפועלת במיקום המפתיע ביותר, הלא היא טאנטי באצ'י, שממוקמת בקריית טבעון, בשכונת מגורים שקטה ושלווה. הסיפור של טאנטי באצ'י מתחיל לפני יותר משני עשורים, בתקופה שבה פעלה בבית לחם הגלילית. המקום המקורי נמצא בבעלות של שלושה שותפים. אחד מהם, מולי אור, התאהב עד כלות במלצרית חדשה (מיכל יובל) שהגיעה לעבוד במסעדה. תוך ארבעה חודשים מהיום שבו נפגשו, עמדו מתחת לחופה ומאז הם ידועים בתור מיכל ומולי יובל אור. שנה וחצי אחרי החתונה הקימו הצמד עסק לקייטרינג, שבע שנים לאחר מכן הקימו פיצרייה שסיפקה שירותי משלוחים בלבד ובשלב הבא, בלחץ הקהל המקומי, הקימו את טאנטי באצ'י בקריית טבעון. במסעדה הקטנה והמתוקה שלהם, הנחשבת לאחת המסעדות היותר ידידותיות לילדים בסביבה, הם מגשימים חלומות איטלקיים ומגישים לצד הפיצות הטובות ביותר בארץ, גם מבחר פוקאצ'ות מצוינות, פסטות בעבודת יד ושלל מנות מיוחדות מרחבי ארץ המגף.
אסור לפספס: טארט אגסים שמיכל אוהבת, הוא טארט האגסים הטוב ביותר שיצא לנו לטעום כבר הרבה מאוד זמן. מעבר לזה, חל איסור מוחלט להגיע למקום מבלי לדגום לפחות אחת מהפיצות המעולות שיש לו להציע.

טאנטי באצ'י -השקדים 35, קריית טבעון,  04-9536779

Tanti baciאל תפספסו. טארט אגסים של טאנטי באצ'י (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פרונטו בתל אביב
053-6313927
נונו הוד השרון בהוד השרון
הזמנת שולחן
רפאלו, קניון קסטרא, חיפה בחיפה
053-8093571
בלה בעמק בבית שערים
053-9414924

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח