נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

היי הג'יפ
חודשי הסתיו מזמנים חוויות מדבר יוצאות דופן. השמש פותחת זווית ומאירה באור מחמיא על חמוקי האדמה, רוח קלילה מנשבת על המרחבים הפתוחים, עדרי צבאיים וחזירי בר מתפשרים על כללי הזהירות ונחשפים למטייל בחיפושם אחר מי שתייה. זוהי שעתם הגדולה של הג'יפאים. 

באר שבע היא בירת המדבר, וכל טיול למדבר עובר בה פעמיים. אחת בהלוך, אז היא מציעה צידה לדרך, שימורים, בלון גז, שישיית מים. ופעם בחזור, עוטפת בחיבוק רחב לחיק הציבילוזציה. וההיצע הולך ומשתפר מסתיו לסתיו. אם בעבר קבלת הפנים הבאר-שבעית היתה שיפודיה טובה וגלידה לקינוח, היום כבר מדובר ברפרטואר מרתק הרבה יותר. בפסגה, כך יאמרו לכם כולם, נמצאת מסעדת כרמים של השף סהר מיכאל.
שווארמה קלמארי של כרמים
תפריט ים תיכוני אקלקטי
מסעדת כרמים החלה את דרכה לפני כ-15 שנה במושב סגולה, ובהמשך נפתחה מסעדה נוספת בבאר שבע. תו האיכות שמלווה אותה מאז מבוסס על ירקות הגדלים בחממות במושב, כרמי זית לייצור השמן, מקררים ליישון בשר וקונדיטוריה פרטית שעושה נפלאות כפי שיסופר בהמשך. תפריט יינות איכות, עם ייצוג בוטיק ישראלי מרשים יתאימו לכל מנה.

התפריט הוא ים-תיכוני אקלקטי, עם מוטיבים מנצחים מארצות הים. אווירה כפרית, מוזיקה קלילה, שולחנות עץ מלא וכלי הגשה קלאסיים משלימים את החוויה.

הגענו לכרמים אחר הצהריים. מעט מאובקים, מאוד רעבים, בזמן הנכון ליהנות מהתפריט העסקי, המציע מנה ראשונה, עיקרית ושתייה במחיר המנה העיקרית. התיישבנו לצד שולחן עגול. כוסות יינות מרהיבות וסכו"ם מבריק כבר המתינו לנו. בחרנו בשווארמה קלאמרי ובפטה כבדים לפתיחה. טבעות דקיקות של קלמארי הוקפצו בשמן זית פרחוני ובצלים, תובלו בתערובת ארומטית של תבליני שווארמה, והוגשו עם עגבניות שרי צרובות על קרם טחינה ופלפל צ'ילי. המרת ההודו בדיונון היה שידרוג מלא השראה למנה הקלאסית והתענגנו עליה. פטה הכבד היה נפלא ועשיר בצורה יוצאת דופן, כנראה בזכות מנה נדיבה של חמאה שהוטמעה בתוכו, והוא הוגש עם ריבת בצל מקורמל ונבטוטי אפונה פריכים.

מנה מנצחת
כדרכנו בקודש, למנה העיקרית בחרנו לגוון את עולמות הטעם, וביקשנו מהמלצרית המלצה מן הים ומן האחו. ללא היסוס היא המליצה על פילה לברק (135 ש"ח) ועל פילה בקר (145 ש"ח), מנות שהן גם קלאסיות ואהובות, וגם מותירות כר פורה לפרשניות ולהצגת יכולות המטבח.
פטה כבד. כרמים
וכך היה. פילה הבקר ניצלה לבקשתנו לדרגת מדיום-רייר נפלאה, כך שטעמי להבה נשזרו בחלקו החיצוני, בעוד הפנים היה חמים ואדמוני. נתח הבשר המרגש הזה הוגש לצד פירה קטיפתי וירקות צבעוניים על צלחת חרס. מלח גס ותערובת תיבול פילדלפיה עיטרו את הצלחת. קריצה חביבה אל אמריקה, שבסוף לא מצאנו לה שימוש כי לא רצינו למהול ולו במעט את טעם הבשר הנשגב. עם האומצה לגמנו כוס של פטי-ורדו מיקב כהנוב (39 ש"ח לכוס), אחד היינות החביבים עליי, שצבעו סגול כהה, כמעט שחור, עם ארומה פירותית ועשבונית, עשירה ועמוקה. בפה טעמי ריבת שזיפים, גוף סמיך וחמאתי עם סיומת ארוכה ומענגת.
שני נתחי פילה הדניס, טריים ובוהקים בלובנם, הוגשו על פירה קטיפתי בצלחת מלבנית. לצד כל אחד מהם ניצבו שני חסילונים גאים, ועל כל הטוב הזה ניצוק רוטב חמאה, טימין ויין לבן עם קוביות בטטה. פרפראזה למטבח הצרפתי. המנה היתה משגעת, עשירה ומפנקת, ובזכות המקוריות והביצוע המושלם היא זוכה בתהילת המנה המנצחת. עם הדג שתינו כוס של שנין בלאן מיקב שורק, יין פרחוני מענבים שגדלים ברמת רמון, צבעו זהוב בהיר, אף עגול ונעים לכיוון הטרופי, ובחיך מותיר מתיקות נעימה ומאוזנת עם טעמים של אננס ואגס (33 ש"ח לכוס).

בטרם סיימנו את הביקור המהנה, נכונה לנו עוד הפתעה טובה מהקונדיטוריה עם קינוח קרם שוקולד לבן ורוטב פירות יער על קן ציפור משערות קדאיף פריכות (42 ש"ח). מאושרים מן ההברקה לסיים את הטיול בביקור המפנק בכרמים, נפרדנו לשלום מן המארחים החביבים, ויצאנו לדרך רעננים ומבושמים. 

חשבון בבקשה: 
עסקית פילה לברק ושווארמה קלאמרי - 135 ש"ח 
עיסקית פילה בקר ופטה כבד - 145 ש"ח
כוס שנין-בלאן - 33 ש"ח לכוס
כוס פטי-ורדו - 39 ש"ח לכוס
קרם שוקולד בשערות קדאיף - 42 ש"ח
עלות הארוחה הטעימה הסתכמה ב-394 ש"ח.

כרמים, דרך חברון 66, באר שבע. 053-9367409

* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
כרמים בבאר שבע
053-9367409

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת