נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כבר מזמן התוודענו לעובדה שראשון לציון היא אלטרנטיבה מעולה לתל אביב בחופיה היפים, וגם בקולינריה המפותחת שבה. בין כל המסעדות, יש גם מוסדות קולינריים ותיקים, שצמחו עם העיר והפכו בה לאבן דרך. אחד מהמוסדות הללו שחוגג 15 שנה - גיל לא שכיח למסעדה - היא מסעדת הצדף.

מצליחה כבר 15 שנה
מסעדת הצדף הוקמה בשנת 2002 על ידי השף דוד אביטל. המסעדה מעוצבת בצורה מאוד נוחה וסולידית ונותנת תחושה של יוקרה מחד ואינטימיות וביתיות מאידך. יש גם חדר פרטי במסעדה וניתן לעשות בה אירועים עד 100 איש. יש במסעדה תפריט יינות איכותי של יקבי רמת הגולן המשובחים, תפריט קינוחים עשיר, תפריט ילדים עם מנות מותאמות לקטנטנים, וכן תפריט עסקיות במהלך השבוע. המסעדה אינה כשרה ולמרות שמה, ישנן גם מנות מעולות שלאו דווקא קשורות לעולם הים, אך מבחר הדגים הטריים והשילובים הנהדרים בהחלט בולטים בתפריט.
פילה לברק של מסעדת הצדף

צדף אחד - הרבה פנינים
התיישבנו ליד שולחן שקט בפינה והרמנו כוס יין גוורצטרמינר משובח. לאחר מכן הגיע לו המלצר עם יריית הפתיחה הנהדרת בדמוי 14 צלוחיות סלטים ולחם הבית. הייתה לנו איקרה לבנה עם בצל, מטיאס טעים וטרי, כבד קצוץ עם פפריקה, חציל בטריאקי, סלט גזר קצוץ חריף,  סלט סלק, טחינה, סלט בורגול, עגבניות חריפות, בטטה אנטיפסטי, לאבנה מעולה, סלט ביצים, כרוב לבן עם גזר וסלט סלסה פיקנטי. הסלטים היו מושלמים וכמובן שיש ריפיל. חומרי הגלם היו טריים ואיזה כיף להתחיל ככה את הערב. ניתן גם לעשות ארוחת סלטים ללא מנה עיקרית במחיר של 50 שקלים לסועד, אבל כבר הגעתם, אז אין מצב שתוותרו פה על עיקרית טובה. סמכו עליי.

הזמנו שתי מנות ראשונות אדירות ביופיין ומיוחדות בטעמן. הראשונה הייתה מנת סביח מפורקת בצלחת, ללא הפיתה: חציל מטוגן עם ביצה, ירק הרבה טחינה, סלט ירקות ומעט עמבה. מנה קלילה מאוד, גדולה וטעימה, מנה נוספת ומשובחת לא פחות הייתה מנת הכרובית  שהייתה טעימה מאוד עם טחינה, בצל סגול ושבבי אגוזי מלך. נשבע לכם שלמרות טרנד הכרובית כמנה ראשונה במסעדה הוא מאוד שכיח, אך כרובית מסוג זה טרם טעמתם. אין מצב לפספס את המנה הזו.

סחרור דגים ורוסיני
בתחום המנות העיקריות החלטנו שנלך גם לנתיב הדגים וגם לנתיב הבשר כדי ליהנות משני העולמות. קיבלנו את אחד מנתחי פילה הבקר הטובים שאכלתי כחלק ממנת דגל שנקראת פילה רוסיני - נתח פילה בקר וכבד אווז ברוטב יין מרסלה. מנה מעולה ומידות העשייה של הנתח ושל כבד האווז היו מופתיות. איזה כיף ליהנות מבשר בצורה כזו, במסעדה שרוב מנות הדגל שלה הן מנות דגים ופירות ים. 
פילה רוסיני

במנות הדגים ישנן שתי קטגוריות: מנות דגים רגילות ומנות נהדרות תחת הכותרת "דגים ורטבים"- ההנאה מובטחת בשתיהן. אנחנו לקחנו את הפילה הלברק על גבינת צאן ועגבניות צלויות בגריל עם פרמז'ן, פסטו ופרחי ברוקולי. ראשית, אומר שהמנה מאוד גדולה ומשביעה. שנית, המנה יפהפייה ונראית כאילו צוירה על הצלחת. השילוב של גבינת הצאן עם הדג היה חזק ומעניין ונתן טעם ייחודי למנה, טעם שלא הכרתי בעבר וזה מה ששימח אותי. כיף כששילוב מצליח ולכן המנה מוגדרת כמנת ספיישל.

גם בתחום הקינוחים הצלחנו להיות מופתעים לטובה עם ברולה מילפיי. עלי מילפיי וקרם ברולה עם בננות מקורמלות. מנה אלוהית ומטריפה.

חברים, הצדף היא מסעדה בחסד עליון עם רזומה מדהים, ולא בכדי. המנות משגעות במראה, משובחות בטעם ומענגות. השירות עם חיוך ללא דופי והאווירה קוסמת. תתחילו לשמור מקום מעכשיו כי המסעדה מלאה תמיד.

חשבון בבקשה:
סלטים: חינם בהזמנת מנה עיקרית
סביח בצלחת: 48 שקלים
כרובית: 48 שקלים
פילה רוסיני: 210 שקלים
פילה לברק: 140 שקלים
ברולה מילפיי: 48 שקלים
סה"כ: 494 שקלים לארוחה זוגית נהדרת עם הפנינה האישית שלי

הצדף, ספיר יוסף 2, ראשון לציון. 053-9428332 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הצדף בראשון לציון
053-9428332

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא