נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חוף הים בראשון לציון הוא מקום שמאוד התפתח במרוצת השנים. היום ישנה אפילו טיילת ארוכה המחברת אותו אל חופיה של בת-ים. לאט לאט הגיעו לחוף מגוון מסעדות, החל ממסעדות פשוטות ועד למסעדות יוקרה של פירות ים ודגים. אחת מהמסעדות המעולות באזור היא בני הדייג. מקום רחב ידיים עם מרפסת מפנקת ובריזת ים נהדרת, שכמובן מוסיפה לארוחה הטובה ולתפריט העשיר במקום. אם תרצו לברוח למזגן אז אפשר בהחלט גם לשבת בחלל המסעדה המפואר.

פתיחת הים
ישבנו להנאתו ואז הגיע קרנבל שלם של סלטי פתיחה. הסלטים נכנסים כחלק מהמנה העיקרית, אך אם לא תזמינו מנה עיקרית הם יעלו 47 שקלים. המלצרים ממלאים אותם בקצב. רק כדי לסבר את האוזן, הייתה שם איקרה לבנה מדהימה, סלט כרוב לבן, חומוס משובח, סלט חצילים פיקנטי, סלט עלים קצוץ דק, סלט חציל תורכי, גזר מרוקאי קצוץ והר של סלט ירקות שמחולק ל-3 סלט ירקות ערבי קצוץ דק, סלט חסות ולידם סלט עגבניות חריף מעולה. הגיעה גם כרובית מטוגנת וחציל שניצל מטוגן שהשתלבו נהדר עם מטבל הטחינה והפכו לממכרים. 
בני הדייג

על כל הקרנבל ניצחו לחמניות פרנה חמות, ואני יודע שזה ישמע קצת פולני - אבל תיזהרו לא לשבוע רק מהסלטים, כי אצל בני הדייג הסלטים בלתי ניתנים לעצירה. המנות הראשונות החלו לזרום אל השולחן. זה התחיל בקרפצ'יו סלמון נהדר ודקיק שהיה מעולה ביחד עם שמן זית ומלח גרוס, ואכן נתן את טעמו של הים, המשיך בקוביות סלמון בטחינה שהפתיעו בשילוב, כי לא ידעתי שסלמון הולך נהדר כל כך עם טחינה. טעמתי אותו עם מגוון רטבים, אך בטחינה עוד לא יצא לי.

את המנות הראשונות חתמה מנה נהדרת של קבבוני לוקוס מלאכת יד, ומעליהם סלט משאוויה פיקנטי - מנה שבהחלט אסור לכם לפספס. כל ביס במנה הזו יגרום לכם לגעגוע של בית.

אנחנו יושבים ואוכלים ונהנים מהאווירה, נחים בין המנות עם כוס יין לבן משובח, והרבה אנשים ברקע. המסעדה משרה אווירת חום ומשפחתיות, ולרגע נדמה היה כאילו אנחנו חלק מהאירוע.

תפסנו דג שמן ברשת
המלצרית הזהירה אותנו לבל נשבע, וכששאלנו למה, השיבה כי מלך הים מגיע ובשבילו צריך לפנות מקום גם בשולחן וגם בבטן. האמת, שום דבר לא הכין אותנו למנה הזו שהייתה ענקית והדורה: צלחת גדולת ממדים, ועליה קילו שלם של דג בר ים - דג ממעמקי הים, בשרני מאוד וטעים בצורה מעלפת. המלצרית הציעה באדיבות לפלט והתייחסה לדג בעדינות יתרה. פלטה בדיוק והשאירה אותנו עם דג פתוח לרווחה ו-6 חצאי לימונים לטיפולנו. הדג היה מדהים! טעם של גן עדן. הטעמים היו חדים, והכי חשוב מבחינתי במסעדת דגים היא הטריות, וכאן בהחלט מורגש כי הדג היה טרי להפליא. אגב, זו מנה שקשה מאוד לסיים לבד, אך כזוג היא מנה עיקרית קלאסית. שלא תעזו לפספס.

לקינוח
רצינו לסיים ארוחה דשנה במשהו מתוק, ואכן גם כאן נחלנו הצלחה עם עוגת שכבות של ביסקוויטים ושוקולד בטעם מאוד ביתי ולא תעשייתי, שהזכירה נשכחות מתקופת ילדותי. יש מגוון רחב של קינוחים, אך אני ממליץ שתקשיבו לניסיונם של המלצרים המיומנים של בני הדייג, שיודעים גם לתת שירות טוב וגם נותנים טיפים מעולים.

הסניף המושקע בראשון לציון ממשיך את המורשת עם כל הטוב שיש לים הגדול להציע: מוסר ים, ברבוניות פריכות, לברק ודניס. גם מהיבשה מגיעים מעדנים מפתים, בדמות נתחי בשר עסיסיים. התפריט הכשר (ללא תעודה) של בני הדייג כולל גם את סלטי הבית, מנות ילדים וחטאים מתוקים. שווה ביקור.

חשבון בבקשה:
סלטים: נכללים במחיר המנה העיקרית
קוביות סלמון בטחינה: 49 שקלים
קרפצ'יו: 49 שקלים
קבבוני לוקוס: 49 שקלים
בר ים- 1 ק"ג: 300 שקלים
עוגת ביסקוויטים: 32 שקלים
סה"כ: 479 שקלים לארוחת דגים נהדרת
בני הדייג, הטיילת 19, ראשון לציון. 053-7934181
 
* הכותב הוזמן כאורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא