נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הבשר חוזר ובגדול 
ב-2016 הטבעונות המשיכה לתת את הטון, אך ייצוג מכובד נרשם באגף הבשר. כצפוי ההמבורגרים לקחו את ההובלה: דוכן ההמבורגרים החדש של עומר מילר בשדרות רוטשילד – סוסו אנד סאנס; אמריקה בורגרס - דיינר חדש מבית מו ומו באלנבי; תפריט המבורגרים ענק בגורדוס (דיינר חדש בפארק פרס בחולון); מבצעי 1+1 בימי חמישי במרינדו אחד העם, והקפטן – דוכן המבורגרים במתחם התחנה בירושלים. גם ברשת Black התחדשו והמציאו המבורגרים לאמיצים עם המון תוספות.
גורדוס. צילום: ליאור גולסד

בשר בעישון איטי בסגנון אמריקאי תפס גם כן תאוצה השנה, הרבה בזכות פונדק דה לוקס בשוק הפשפשים ובזכות טקסס ברביקיו ברמת החייל שהביאו לתל אביב את תרבות המעשנות שכבר ראינו באלבמה בנתניה ובמעשנה בינוב. ואפרופו בלאק - צחי בוקששתר פותח ממש עכשיו רשת המבורגרים חדשה שתיקרא ג'ק ביי בלאק אחות לרשת האם, שתמכור המבורגרים במחיר מוזל. 

סטריט פוד כאן ועכשיו
כתית והמזללה נסגרו והרברט סמואל החליפה שוב בעלות, ולעומתן אוכל הרחוב עולה ופורח. בשרונה מרקט מצטופפים אהרוני בהירו ראמן ורושפלד בקפטן קארי, בשוק צפון תמצאו את פרונטו קיוסקו - הדוכן האיטלקי של דיוויד פרנקל מפרונטו, ואת מיאזקי - הדוכן האסיאתי של יובל בן נריה מטאיזו. השף שרון כהן פתח את שיפודי אירופה במרחק הליכה משוק הכרמל, שהפך כולו לסצנת סטריט פוד אחת גדולה. הטרנד קורה גם מחוץ לתל אביב: אביב משה (מסה) מתכנן לפתוח דוכן באגמון מרקט - מתחם קולינריה חדש שייפתח החודש ליד אגם החולה, ומושיק רוט ממשחקי השף התגייס לרשת המסעדות הצפונית הכשרה שמונה שכל מנה בה נמכרת ב-8 שקלים.
פרונטו קיוסקו. צילום: אנטולי מיכאלו

הירו ראמן. צילום: חיים יוסף

מסעדות "קצת אחרת"
ב-2016 נראה שקצת נמאס לנו לאכול במסעדות "רגילות" לטובת פופ אפים ומסעדות קונספט. מסעדת OCD של השף הצעיר רז רהב כאילו נבנתה במיוחד לצילומי פייסבוק ואינסטגרם, סלבה וידה של השף יובל פכלר נפתחה במלון בראון כפופ אפ למשך הקיץ (ועכשיו התמקמה במבנה קבע), בפסח קיבלנו את הגלוטרייה – מסעדה ללא גלוטן שפעלה כחודש, מיס קפלן הטבעונית התחילה כפופ אפ ומיועדת להמשיך כמסעדה לכל דבר בעקבות בתגובות החמות, ומסעדת קרן המיתולוגית חזרה לארבעה ימים ביפו-תל אביב. במושב גינתון פתחו השפים יוגב ירוס ואייל סניור את מטבחצר - ליין ארוחות קונספטואליות שפתוח לקהל פעמיים בשבוע. בתחום הקינוחים קיבלנו את הפופ-אפ קינוחים של נטלי לוין ואלון שבו והפופ-אפ קרמבו של שי גולן, זוכה הריאליטי "בייק אוף".
סלבה וידה. צילום

המטבח הערבי
הוא תמיד היה פה אבל השנה תפס תאוצה כיותר מאשר סתם קבב בלאפה. למגדלנה בצומת מגדל, שמציעה מטבח ערבי עילי, הצטרפו עלה גפן המצוינת בקריות, אל-אעשי של סלאח כורדי ממשחקי השף ומאל ג'מילה לשעבר, מג'דלה במג'ד אל כרום ומאייר של אוסאמה דלאל מעכו. 

הטרנד נתמך בגב תרבותי כמו פסטיבל א-שאם, אירוע קולינרי שבראשו עומדת נוף עתמאנה-איסמעיל, זוכת מאסטר שף, ואשר התקיים בעיר התחתית בחיפה, וגם ספרי הבישול "בלדי" של דוחול ספדי שף מסעדת דיאנא ושל מיכל וקסמן והספר "מטבח של שלום" הערבי-טבעוני שצפוי לצאת בקרוב.
עלה גפן. צילום: אנטולי מיכאלו 

הדור הבא
טרנד נוסף שהתפתח בד בבד עם זניחת המפונפן לטובת הקז'ואלי והמגניב הוא "סניפים" בפורמט קטן ומגניב. הבר שליד דלידה ממול מסעדת האם; מקסיקנה מרקדו – דוכן מקסיקני של המסעדה מבוגרשוב פינת בן יהודה; יהלומה לדרך – דוכן טייק אוויי שצמוד למסעדת יהלומה בנמל תל אביב; סטלאר של אנשי פונדק דה לוקס; הנקסט דור של האוזריה בפלורנטין והדוכן של המיטבר בשדרות ח"ן. סנוניות נקסט דור נצפו גם בפריפריות, למשל באן-טראק שמוכר לחמניות מאודות בארבעה מילויים צמוד למסעדת אויאמה בפתח תקוה.  

אויאמה טראק. צילום: שי בן אפרים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום