נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת TORII האסיאתית שבצפון תל אביב, נפתחה לפני 4 שנים, והפכה מהר מאוד לאחת מהמסעדות האסיאתיות המבוקשות בעיר, ולא פלא שכדאי לכם מאוד להזמין בה מקום מראש.

מאחורי הקלעים
את המסעדה הקימו עידן מרדכי, מולי ציון, כפיר מויאל והאחים ארז ואלון וייסר. כולם בעלי עסקים קולינריים נוספים בתל אביב (ביניהם נלסון 33, טיילור מייד, אלפאבית בר, אוקינוואה). "פתחנו את טורי בנווה אביבים, כי זיהינו את הצורך במקום שייתן מענה גם כמסעדה אסיאתית טובה וגם כמקום בילוי שכונתי, שאליו אפשר לבוא בסוף יום העבודה, לשתות יין, לאכול ולנוח", אומר אלון וייסר, מנהל המקום ואחד מחמשת השותפים.
איכות חומרי גלם ללא פשרות. TORII

"המפריד בין קודש לחול"
מקור השם TORII הוא ביפנית ומשמעותו "שער מסורתי בכניסה למקדשים, המסמל את הגבול בין הקודש לחול". וממש כמו משמעות השם, מסעדת טורי מנתקת את האורחים מתלאות היום ומכניסה אותם למקום שבו היא משלבת בין ניחוחות ליוקרה, בין אווירה נעימה לאוכל ויין טוב.

ההשראה לעיצוב המסעדה לקוחה גם היא מהתרבות האסיאתית בכלל והתרבות היפנית בפרט, שנגיעות מהן משתלבות כבמלאכת מחשבת בסגנון המודרני: עץ בהיר המשובץ במקומות שונים, מנורות פחם, עצי בונסאי באדניות שמחוץ למסעדה ומוזיקת עולם שמתנגנת ברקע.

מה אוכלים ב-TORII?
את התפריט בנה השף הסיני לי קסיאהו, שמשמש גם כשף של מסעדת אוקינאווה המצוינת בנוה צדק. 
המנות בתפריט מגוונות ומבטאות את הטעמים, הריחות והצבעים של אזורי אסיה השונים. "היה לנו חשוב לתת מענה רחב, כך שכל אחד יוכל למצוא לעצמו את המנה שהכי מתאימה לו בכל רגע נתון", אומר אלון. "כל המנות, עד רמת הרטבים, מיוצרות במקום מחומרי גלם טריים שמגיעים בכל בוקר מהספקים המובילים והאיכותיים ביותר בשוק". 
מנות מכל אזורי אסיה

בין המנות שתוכלו למצוא כאן: יאקי TORII - שני שיפודי פרגית או אנטריקוט צרובים על הגריל (32/36 שקלים); דאבל באן - לחמנייה ויאטנמית מאודה במילוי ירקות/ עוף וירקות/ בקר וירקות (36 שקלים); טמפורה אודון- מרק אסיאתי פיקנטי עם אטריות אודון, פטריות שיטאקי, בצל ירוק ועוף (34 שקלים); גולדן ביי- מנת אטריות אודון פיליפינית עם נתחי סלומון, ברוקולי, בצל ירוק, פטריות ונבטים, ברוטב חלב קוקוס (49 שקלים); קוקברה חמוץ מתוק- מנה קמבודית של נתחי עוף בטמפורה, פלפל אדום וצהוב, בצל ושברי אננס, מוקפצים עם אורז מאודה ברוטב חמוץ מתוק (44 שקלים); לאי טאי- מנה אפגנית של פרגית עוף, שום, פטריות, פלפל אדום, בצל ירוק וכרישה ברוטב סויה וקרמל, עם אורז מאודה (46 שקלים); והמון מנות סושי שונות ומיוחדות.

התפריט החדש, כך מבטיח לנו אלון, יכלול לא מעט מנות חדשות ומפתיעות: מסלט פפאיה ועד פילה עגל בנוסח אסיאתי על הגריל.

המלצות מבפנים
קשה עד כמעט בלתי אפשרי לבחור מה להזמין. "העושר של התפריט והטעמים האותנטיים יוצרים אצל הסועדים חוויה קולינארית שמתחילה כבר בכניסה למקום, ממשיכה בבחירת המנות ומסתיימת עם טעם טוב בפה", אומר אלון. "אפילו לי קשה לבחור מנה אחת שהיא הטובה ביותר, אבל אני באופן אישי מאוד אוהב את מנת ה"תומרול" (מנת סושי של סלמון, אבוקדו ומלפפון ברוטב מיונז חריף במעטפת טונה ופלח דק של לימון) ואת מנת "Sunrise Roll" (סושי סלמון וטונה עם מלפפון, מוגש במעטפת אבוקדו וביצי טוביקו). 
גם תפריט הסושי נותן מגוון אפשרויות

אז מה סוד הקסם?
אולי זו אווירת הקז'ואל השכונתית והלא מחייבת, אולי זה העיצוב עם הנגיעות האסיאתיות, אולי היין המשובח, אולי המנות המגוונות, אולי המחיר ואולי הכל יחד. בעידן שבו מסעדות נפתחות ונסגרות במהירות שיא, קשה למצוא מסעדה שגם מחזיקה מעמד שנים רבות וגם מצליחה לשמור על דירוגה הגבוה, איכותה, והשירות המקצועי שלה. "אני חושב שסוד הקסם שלנו טמון גם במה שכל אחד מהשותפים מביא איתו לטורי - גם בשירות, גם במחיר, גם באווירה וכמובן בטעם", מסכם אלון. "אין ספק שהקונספט של מקום יוקרתי, שכונתי ונעים הוא קונספט מנצח, ואני רק יכול לגלות שאנחנו כבר בדרך לפתוח סניף נוסף."

TORII, אופנהיימר 13, תל אביב. 053-9426945

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סושי לנשים בהריון של ניני האצ'י (צילום: באדיבות המקום)
מנה  של מסעדת כרמים (צילום: נועם פריסמן)
סושי של TYO (צילום: באדיבות המקום)
ארוחת בוקר באלנה
אייר קפה: מקום מושלם לאירוע
מסעדות מומלצות לארוחה משפחתית
מסעדות מומלצות ברמת החייל
מסעדות מומלצות במתחם שרונה
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?