נגישות
נגישות

אוכלים על הים: מסעדות מומלצות באשדוד

יצאנו לבדוק מסעדות באשדוד וחזרנו עם מבחר מרשים לכל הדעות - מאידי דגים המפורסמת, דרך קנקון ווינו דל מאר ועד לנמסטה – לעיר הדרומית בהחלט יש מה להציע

מסעדות בדרום חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 01/07/2018, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זה לא סוד שאשדוד היא מעצמה של ממש בתחום מסעדות הדגים וכל יודעי הדבר ישמחו לספר לכם שבאשדוד פועלות נכון להיום כמה ממסעדות הדגים הטובות ביותר בארץ. אבל האם ידעתם שבעיר הדרומית יש גם לובסטרים משובחים, צ'יפס שבדרך כלל ניתן להשיג רק בהולנד ומסעדה תאילנדית שנחשבת לאחת מהטובות בישראל? אם אתם מתכננים בקרוב לבקר בעיר ותוהים איפה אוכלים באשדוד? קחו לכם מספר דקות והכירו את המסעדות הכי שוות בעיר.

13 מסעדות דגים מומלצות בכל הארץ
גאוות הנגב: מסעדות שוות בבאר שבע
מסעדות כשרות מומלצות בכל הארץ

אידי דגים

יש לא מעט מסעדות באשדוד, אבל אידי דגים היא ככול הנראה המפורסמת ביותר. סיפורה של המסעדה מתחיל ב-1982, כשהמסעדן אידי ישראלוביץ' פתח את מסעדת אידי באשדוד. המסעדה עברה גלגולים רבים, כשבין היתר היא עברה להרצליה, חזרה לאשדוד וב-1995 נפתחה מחדש במיקום הנוכחי שלה, בכניסה לעיר, ברחוב הבושם. את קירות המקום מעטרים כיום אינספור פריטים הקשורים לדייג וספנות והדגה הטרייה המוגשת באידי דגים, בהחלט מצדיקה את ההילה המיתולוגית שאופפת את המסעדה. לא ברור אם סיפור האהבה של אידי עם הים קשור לעובדה שמדובר ביליד טבריה או לכך שאידי היה בעברו ספן בחיל הים ועבד כצוללן במשך מספר שנים, אך דבר אחד בטוח: האהבה שלו לדגים ולמה שמסביבם מורגשת בכל פינה במקום ובכל ביס במהלך הארוחה.
אסור לפספס: לראשונה - סלט דודו או קלמרי על הפלנצ'ה. לעיקרית - שרימפס קריסטל לא מקולף או פילה לוקוס על מצע פפרדלה. לקינוח - למי יש מקום?
אידי דגים, הבושם 6, נמל אשדוד. 053-9443581

אידי דגים (צילום: באדיבות המקום)אל תפספסו את מנת השרימפס קריסטל. אידי דגים (צילום: באדיבות המקום)

פסקדו

ב-2009, חבר ערן ז'נו לשף יחיאל זינו ויחד הם פתחו את מסעדת פסקדו, שתוך זמן קצר מיצבה את עצמה כאחת ממסעדות הדגים הטובות ביותר בארץ. בין היתר תרמה לכך העובדה שמשפחתו של ז'נו עוסקת בענף הדייג כבר שלושה דורות, כך שהמסעדה נהנית מאספקה יציבה של דגה טרייה ואיכותית. כמו כן תרמה לכך העובדה שזינו החל את דרכו בעולם המסעדנות בגיל 15 ומאז רק המשיך להתפתח וללמוד, עד שגיבש את הסגנון הייחודי המזוהה עמו היום. בפסקדו הוא מגיש מנות המיוצרות אך ורק מחומרי גלם מקומיים ועונתיים ומשתמש בטכניקות בישול המדגישות את הטעמים הטבעיים של חומרי הגלם המשובחים.
אסור לפספס: מנת דניס הפלפלים שמוגשת עם טחינה גולמית, קרם שרי, בזיליקום ופלפלים שרופים, היא בין המנות החביבות עלינו ביותר במקום. מלבדה נמליץ לכם לנסות גם את הסביצ'ה האיכותי של פסקדו ואת פילה הדניס שמוגש ברוטב עגבניות סיציליאני.
פסקדו, מרטי בובר 1, אשדוד. 053-9381040

וינו דל מאר

וינו דל מאר הוא בר היין היחיד שפועל כיום במחוז הדרום או לכל הפחות היחיד שראוי לשמו. בתפריט היין העשיר של המקום תמצאו בין השאר יינות צרפתיים, ספרדיים וישראליים, לרבות בקבוקים מיוחדים כמו ירדן בלאן דה בלאן, של יקבי רמת הגולן או גרנד ויטל 2011, של יקב לוריא. את היינות המצוינים המוגשים בוינו דל מאר, מלוות מנות ים תיכוניות מפה ומשם כמו ארטישוקים ירושלמיים מוקפצים עם זיתי קלמטה, פרמז'ן וצ'ילי חריף, פיצה ארטישוק עם מוצרלה באפלו בניחוח כמהין וטורטליני כמהין עם גבינות תוצרת בית, זיתי קלמטה ועגבניות שרי צלויות.
אסור לפספס: אנחנו נדלקנו על מנת השווארמה דגים של וינו דל מאר, שכוללת קריספי טורטייה בגריל, שווארמה מוסר, עשבי תיבול, טחינה גולמית וסלטון של צנוניות וצ'ילי. מנה מרעננת, צבעונית וטעימה במיוחד.
וינו דל מאר, מרטין בובר 1, 08-6713588
להזמנת מקום בוינו דל מאר

וינו דל מאר (צילום: באדיבות המקום)מכל טוב הים. וינו דל מאר (צילום: באדיבות המקום)

אספניה

מסעדת אספניה, הנקראת על שם מולדתו של פול לוי, השף והבעלים, היא בין מסעדות הדגים הוותיקות ביותר בעיר. היא נפתחה בתחילת שנות ה-80 ולמרות השנים שחלפו מאז, עדיין מגישים בה את הפאייה הטובה ביותר בארץ. את כישרון הבישול והאהבה למטבח הספרדי, ספג לוי בבית אימו או ליתר דיוק בבית המלון הספרדי שניהלו הוריו בספרד, שבו חבשה אימו של לוי את כובע השף. באספניה מגישים מגוון מנות בשריות נהדרות אך מטבע הדברים מנות הדגים ופירות הים הן הכוכבות האמיתיות של המקום.
אסור לפספס: מנת הדגל של אספניה היא הפאייה העשירה בכל טוב, אבל אם יישאר לכם עוד קצת מקום בבטן, תנו הזדמנות גם לקלמרי הממולא בבשר סרטנים וגבינת מוצרלה.
אספניה, אבא הלל 11, אשדוד. 053-9442752
להזמנת שולחן באספניה

נמסטה

יואל סוגאוקר נולד בבומביי ב-1949 ושם גם ספג את האהבה לאוכל טוב ולהכנסת אורחים. את דרכו בעולם הקולינריה המקומי החל באשדוד לפני קרוב לשלושה עשורים: במשך כעשור וחצי הפעיל בעיקר דוכני מזון מהיר ובשלב מסוים החליט שהגיעה השעה לפתוח מסעדה של ממש. נמסטה היא למעשה המסעדה הראשונה ונכון להיום היחידה שמגישה אוכל הודי אותנטי בעיר, מהסוג שמאפשר לסועד לעצום את העיניים, להתמסר לטעמים ולניחוחות וליהנות מביקור קצר בהודו, מבלי לעבור בנתב"ג.
אסור לפספס: לחובבי החריף נמליץ להזמין מנה של צ'יקן צ'ילי מסאלה ולחובבי הבשר, נמליץ על מיקס גריל (פלטה לוהטת של עוף טנדור, צ'יקן טיקה, רשמי טיקה, קבב וכנפיים).
נמסטה, הטיילת 20, אשדוד. 053-9442869
להזמנת שולחן בנמסטה

נמסטה (צילום: באדיבות המקום)ההודית היחידה באשדוד. נמסטה (צילום: באדיבות המקום)

רונג'אן

נכון, זה נשמע כמעט לא הגיוני ואולי גם לא אמין, אבל בין אם כבר גונבה השמועה לאוזניכם ובין אם לא, אחת המסעדות התאילנדיות הטובות ביותר בישראל, פועלת היום באשדוד. רונג'אן נפתחה לפני כחמש שנים על ידי אבי אבטה ורונג'אן אשתו, שעלתה לישראל בעקבות האהבה מתאילנד הרחוקה. לאט לאט וכמעט בלי פרסום, הצליחו לצבור קהל סועדים נאמן שהגיע למקום מכל רחבי הארץ. לאחר שלוש שנות פעילות, בעקבות הביקוש הרב, העתיקה מסעדת רונג'אן את הפעילות והחלה לפעול ממש ליד הים, בחלל רחב ידיים, שמתאים הרבה יותר למסעדה שהפכה להיות במרוצת השנים. ברונג'אן יש שילוב מנצח של הכנסת אורחים מושלמת, מנות תאילנדיות שלא מתחנפות לחך הישראלי ותמחור הוגן שלצערנו נדיר למצוא במסעדות ארצנו. כן ירבו כמוה בישראל. 
אסור לפספס: באמת שלא פשוט לבחור מה להזמין מהתפריט הצבעוני של רונג'אן. אנחנו אהבנו במיוחד את מרק העוף בקארי ואת מנת הפאד תאי ומובן שאת הארוחה קינחנו בבננה לוטי המתבקשת. 
רונג'אן, נורדאו 24, אשדוד. 053-6130780

קנקון

מתחם קנקון האשדודי, הנמצא בבעלות של משפחת פתאל, משתרע על שטח עצום של כ-500 מ"ר. במתחם החדש שנפתח לפני כשנה וחצי בלבד תמצו לא רק פירות ים מכל המינים והסוגים ומחלקות של עוף, בשר ודגים, אלא גם בר-מסעדה שמאפשר לסועדים לבחור את הלובסטר שלהם ישירות מהאקווריום. מה עוד מגישים במקום הקסום והייחודי הזה? בין היתר מדובר באויסטרים טריים שמגיעים למקום פעמיים בשבוע מצרפת, קוויאר שחור המוגש עם לחם וחמאה (כי יותר מזה לא באמת צריך) ושרימפס לנגוסטין על הפלנצ'ה שמתובל בעדינות בלימון, פלפל שחור ומלח ים אטלנטי.
אסור לפספס: התחילו את הארוחה עם בריוש כבד אווז בזיגוג פירות יער ומשם המשיכו לאן שהתיאבון ייקח אתכם.
קנקון, האורגנים 19, אשדוד. 08-6677699

קנקון (צילום: באדיבות המקום)אויסטרים היישר מצרפת. קנקון (צילום: באדיבות המקום)

הולנד צ'יפס

בני הזוג סטיבן ואיזבל ריאוול, ניהלו בית קפה קטן ומקסים בהולנד, לפני שהחליטו לעשות עלייה לפני כשנתיים. בדומה לרבים מתושבי ישראל שביקרו בהולנד, גם בני הזוג המתוקים שהגיעו ארצה עם ביתם הקטנה, החלו לפתח בשלב מסוים געגועים עזים לצ'יפס ההולנדי האמיתי. וכך, לפני כשנתיים (מספר חודשים אחרי שתקעו יתד בישראל), הם הקימו את בית האוכל הקטנטן שלהם ברחוב רוגוזין, המוקדש לצ'יפס ההולנדי האהוב. את תפוחי האדמה שמשמשים להכנת הצ'יפס הם מייבאים במיוחד ממולדתם אך את עשרת (!) הרטבים שמלווים את המעדן הזהוב, הם מייצרים בעבודת יד. במקום אפשר להזמין צ'יפס בלבד או לשדרג את החוויה עם פילה קוד טרי מצופה בבלילה ומטוגן בשמן עמוק (או בקיצור, פיש אנד צ'יפס).
אסור לפספס: את צ'יפס הבטטה ואת רוטב הבוטנים.
הולנד צ'יפס, רוגוזין 74, אשדוד. 053-5495379

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
נמסטה באשדוד
053-9442869

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת