נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

היא מוכרת כמקום הולדתו של יוחנן המטביל, ונחשבת לאתר צליינות מרכזי המקודש לנצרות. היא מוקפת ביערות, עמקים והרים, ובחפירות ארכיאולוגיות שבוצעו בה התגלה כי הייתה מיושבת כבר בתקופה הכנענית. אנחנו מתכוונים כמובן לשכונת עין כרם, השוכנת לה בפאתיה הדרום-מערביים של ירושלים.

היופי בשכונת עין כרם הוא שתמיד ניתן למצוא בה משהו לעשות, ועדות לכך ניתן למצוא בעובדה שמדובר באחת השכונות המתוירות ביותר בעיר. אם למרות זאת אתם מרגישים שכבר מיציתם את כל האפשרויות, הרשו לנו להזמין אתכם להקדיש כמה דקות מזמנכם כדי לגלות כמה רעיונות מקוריים ליום שלם שכולו תרבות, היסטוריה ואוכל טוב. מוכנים? אנחנו יוצאים לדרך.
מבט על עין כרם. תמונה מתוך ויקיפדיה. צילום: גילה ברנד
יום של אמנות ירושלמית
בשנים האחרונות יותר ויותר מטיילים ותיירים מהארץ ומחו"ל מגיעים לעין כרם כדי לפגוש את האמנים החיים בה בבתי האבן הציוריים והעתיקים. במהלך השנים הפכה עין כרם לכפר אמנים המורכב מערב רב של מומחים בתחומם, היוצרים פסיפס אנושי מרתק וצבעוני. 

לטובת המפגש הבלתי אמצעי עם האמנים הרבים הפועלים בשכונה, ניתן להקדיש יום שלם ואפילו יומיים, אך בהחלט ניתן גם לבחור לתבל את היום במפגש אחד או שניים בלבד. בין היתר מתגוררים ופועלים בעין כרם הצורף צדוק יהודה, המעצבת אסנת מזרחי-פורת היוצרת תיקים ופריטי לבוש שונים בעבודת יד, וכן מומלץ במיוחד לבקר בבית המלאכות לנשים "בחפץ כפיה" ואף לקחת חלק בסדנאות המיוחדות המתקיימות בו, כמו לדוגמא קליעת סלים, אריגה, יצירת צעצועים מחומרים טבעיים, ליבוד ועוד. 

כנסיות ומנזרים
לא באמת ניתן לבקר בעין כרם בלי להתפעל מכל המנזרים והכנסיות הממוקמים באזור, כאשר ישנם שבעה אתרים מרכזיים שמומלץ ביותר לבקר בהם. הכוונה היא למנזר האחיות מציון, מנזר סן וינסנט, הכנסייה היוונית, מנזר האחיות רוזרי, המוסקוביה וכנסיית הביקור. כל אחד מהאתרים שהוזכרו לעיל מהווה מוקד עלייה לרגל לא רק עבור הקהל הנוצרי, אלא עבור כל מי שמעוניין להתרשם מהארכיטקטורה המיוחדת, מההיסטוריה של המקום וממראות מהפנטים שלא רואים כל יום.

גם במקרה הזה ניתן לבלות יום אחד לפחות בסיור בין האתרים השונים, אך ניתן גם לבחור באתר אחד או שניים ולשבץ אותם במהלך הסיור.
מסעדת כרמא. תמונה באדיבות המסעדה

לא מטיילים על בטן ריקה
אם התחלתם לפתח רעב, הרשו לנו להמליץ לכם על אחת המסעדות היותר מעניינות הפועלות במקום, המהווה סיבה מספיק טובה להגיע לשכונה הציורית. אנחנו מתכוונים למסעדת כרמא, הפועלת בשכונה כבר קרוב לעשור, במבנה אבן עתיק ויפהפה המשתלב בצורה אורגנית בסביבה הטבעית שלו.

כיאה למסעדה הפועלת בנוף הכי טוסקני בישראל, יש בכרמא תפריט המבוסס על מנות אותנטיות בניחוח איטלקי, כמו סלט קפרזה עם מוצרלה באפלו או ניוקי תרד וזוקיני, כשבמרכז החלל של כרמא פועל הטאבון הלוהט והמרשים, המהווה את לב לבה של המסעדה. מהטאבון יוצאות ללא הפסקה פיצות ופוקאצ'ות איטלקיות אותנטיות, המיוצרות מקמח המיובא במיוחד מאיטליה.

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר העומדים לצדה של כרמא בא לידי ביטוי בנוף המושלם הנשקף ממנה, כשבין היתר יכולים האורחים לשטוף את העיניים בירוק של החורש הטבעי ממנו מבצבצות כיפות הזהב המפורסמות של מתחם המוסקוביה (המתחם שייך לכנסייה הרוסית הפרבוסלבית). אם אתם לא מתכננים מסע רגלי מפרך במיוחד לאחר הארוחה, אין כל סיבה שלא תרשו לעצמכם להתענג על בקבוק יין מתפריט היינות המסקרן, הכולל מגוון יינות מיקבי איכות ישראליים, צרפתיים, איטלקיים ועוד.

לדלג מתצפית לתצפית
אם בנוף עוצר נשימה עסקינן, הרשו לנו לעניין אתכם עם סיור מקורי במיוחד, שכל כולו נופים שמקשים על האוויר לעזוב את הריאות. סך הכול ישנן לא מעט נקודות תצפית שוות, במיוחד ברחבי השכונה, כך שבאפשרותכם להסדיר את הנשימה בין תצפית לתצפית ולהידהם בכל פעם מחדש עם הגעתכם לנקודה הבאה בסיור.

כך למשל, מנקודת התצפית הממוקמת בחניון במרכז רחוב האורן (חניון עפר הממוקם מעט אחרי הכנסייה היוונית מצד שמאל) תוכלו לראות בבירור את מעיין הסטף, עמק נחל שורק, הקסטל, כנסיית המוסקוביה, כנסיית יוחנן בהרים, וכמובן שגם את הכנסייה היוונית. לעומת זאת, בתצפית רחוב צוקי הישועה תוכלו לשטוף את העיניים בכול שכונת עין כרם ובנוסף במבשרת ציון החורשה הרומאית, מושב בית זית וערוץ הוואדי הפסטורלי העולה למושב אורה.

נקודות תצפית מומלצות נוספות הן אלו הממוקמות בכניסה לכנסיית הביקור, בגינה של מנזר האחיות מציון ובסוף רחוב שאול ברקלי, או כפי שקוראים לו התושבים – רחוב בנימינה.

תנו דרור לדמיון
גם סיור ללא מטרה בסמטאות הציוריות של עין כרם הוא אפשרות לא רעה בכלל לבילוי של יום נפלא ומלא הרפתקאות. יחד עם זאת, קצת תכנון מוקדם מעולם לא הזיק. בנוסף לרעיונות שהוזכרו לעיל ניתן כמובן להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בהדרכת טיולים בשכונה, שיוכלו לתבל עבורכם את החוויה בסיפורים מרתקים ובמעשיות שלא לגמרי ברור, אבל גם לא ממש משנה, אם התרחשו באמת. וכאלו, היו סמוכים ובטוחים, שלא חסר בשכונה העתיקה והמסתורית הזו.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם