נגישות
נגישות

האוכל המוכן עולה כיתה

קנייה של אוכל מוכן הביתה ביום-יום הפכה כבר מזמן לטרנד הכי לוהט, ומעדניות הבוטיק מציעות מנות שלא נופלות מאלו שבמסעדות היוקרה. האוכל המוכן עומד במבחן התמורה המשתלמת ביותר, והצפי הוא שהמגמה רק תתרחב בהמשך

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
שרון שגב
תאריך פרסום: 01/12/2015, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הבית הוא המסעדה החדשה
אתם לא משיגים בייביסיטר, קר בחוץ, יקר מדי, הזמנתם גדוד של אנשים לשבת ואין לכם כוח לבשל. נשמע לכם מוכר? כל הסיבות האלו, פלוס תירוצים מתקבלים על הדעת, מביאים ישראלים רבים לאמץ את המעדנייה המועדפת עליהם ולהזמין אוכל מוכן הביתה, ולא רק בחגים.

בואו נודה, לפעמים זה מאוד מתיש לבשל. כשהייתם רווקים ובישלתם רק לעצמכם, הייתם מפליאים ברזי המטבח ומשקיעים שעה וחצי ברוטב עגבניות אמיתי לפסטה. מאז שהמשפחה התרחבה, אתם מנסים לחסוך זמן, ולפעמים גם כסף, ומוצאים את עצמכם מחפשים קיצורי דרך שמביאים פעמים רבות לאכזבה מהתוצאה.

וכשאתם צריכים לארח? לנסוע לסופר, לנסוע שוב לסופר כדי להשלים קניות, לעמוד שלושים שעות כדי לבשל, ובסוף לבהות באורחים מחסלים את המנות בתוך עשר דקות. אה כן, ואחר כך גם לרחוץ את כל הכלים.

אז את בעיית הכלים האוכל המוכן לא יכול לפתור לכם, אבל את כל שאר הבעיות – בוודאי ובוודאי.

המעדנייה של גולדשטיין

תכירו: מעדניות יוקרה
הלו, אנחנו כבר בשנת 2015. אוכל מוכן הוא לא רק מטבוחה שוחה בשמן, קציצות דגים ואורז לבן. הטרנד החדש הוא מעדניות גורמה. כאלה שהבעלים שלהן, ממש כמו השפים של המסעדות הכי טובות, מטיילים בעולם ורוכשים תבלינים מיוחדים, קמים בבוקר כדי ללכת לשוק ולהזמין את הסחורה הטובה ביותר, ומפלרטטים עם דייגים כדי לקבל את הדגים הכי טריים. בשר בעישון מקומי בעץ טבעי  - קיבלתם! גבינות בוטיק – קיבלתם! קונפיטורות בעבודת יד – בטח שקיבלתם. ועדיין לא הגענו לעיקריות.

קחו את כל אלה, תוסיפו טבחים מהשורה הראשונה, הפחיתו עלויות שיש למסעדות במרכז תל אביב, וקיבלתם אוכל גורמה בעלות נמוכה בהרבה מזו שתקבלו במסעדה.

אם יצאתם לארוחה טובה במסעדה נחשבת, סביר להניח שתצטרכו להיפרד מסדר גודל של 300 ₪ לסועד, ובכלל לא הזכרנו את היין. במסעדות בינוניות עד יקרות, אם לקחתם מנה עיקרית כמו דג שלם או אנטרקוט, העלות לסועד יכולה לנוע בין 180-250 ₪, וזה ללא אלכוהול.

אם תזמינו אוכל במעדניית גורמה, כמובן שזה תלוי בכמה החלטתם להתפרע, אבל תוכלו לסגור ארוחה מלאה לאורח, כולל מנה ראשונה, תוספת, עיקרית של בשר או דג איכותיים בסביבות ה-100 ₪. במעדניות, בניגוד למסעדות, תוכלו להוסיף עוד הרבה דברים קטנים שמגוונים את הארוחה – גבינה טובה, חמאה שלא ניתן למצוא בסופרים בארץ, סלטים מקוריים שפרצו את גבולות הידוע והמקובל, זיתי בוטיק, ממרחים מעניינים, לחמים איכותיים ועוד. 
המעדנייה של גולדשטיין

מלאכת מחשבת: בונים תפריט 
במעדנייה של גולדשטיין, למשל, שממוקמת בקריית אונו בואך סביון, הצליחו לפצח את השיטה. אלרן גולדשטיין עבד בצמוד לשף חיים כהן במסעדת קרן המיתולוגית והתמחה 7 שנים במסעדות העילית בניו יורק ומונטריאול, והרגיש שהדבר שהוא הכי רוצה זה להביא את הגורמה לאנשים הביתה, ולהוכיח שאפשר לאכול כמו במסעדת יוקרה ולשלם פחות. הרבה פחות.

בגולדשטיין מציעים חבילת אירוח כמעט מושלמת (חוץ מרחיצת הכלים, כבר ציינו). זה מתחיל מבניית התפריט לפי התאמה ללקוח ולאורחיו. יש לכם דודה טבעונית, סבא שסובל מכולסטרול גבוה ושלושה ילדים בררנים? אין שום בעיה. מתאימים את הארוחה ומגוונים במנות, כך שכל אחד יקבל את מה שהוא אוהב לאכול. בנוסף, מספקים ללקוח הוראות חימום והגשה, כדי לעזור לכם לשמור על האוכל ולהגישו כשהוא במיטבו. ארוחה מלאה לאורח תעלה לכם בסביבות ה-100 ₪. וכן – זה כולל את הבשרים הכי טובים שיש. אגב, אם תרצו להשקיע יותר בעצמכם או באורחים שלכם – יש לכם הרבה מקום להתפרע.

את התפריט של המעדנייה של גולדשטיין תצטרכו לקרוא פעמיים, בעיקר כדי להבין כמה עושר יש כאן. בשרים בעישון עצמי, ממרחים טבעוניים, רשימת סלטים שלא היתה מביישת אף מאמא מרוקאית או אמא טבעונית מודרנית, תבשילי קדירה, ממולאים, לחמים בעבודת יד, קונפיטורות, תוספות חמות וקרות ועוד. המחיר, כמו בכל מעדנייה, לפי משקל. אגב, אם תגיעו לאכול במקום, התמחור נעשה פר מנה.

את האוכל המוכן תוכלו לקחת הביתה בכל כמות שתרצו. בין אם זה לארוחת ערב זוגית, ארוחה משפחתית קטנה או אירוע. אם מדובר באירוע גדול – רצוי לבנות את התפריט מראש, ולהזמין מנות מיוחד לפי צרכיכם.

מקום ליצירתיות
כשמזמינים אוכל הביתה, בעיקר אם זה לאירוע קטן בבית, יש הרבה מקום לביטוי עצמי. אמנם לא בישלתם, אך בהחלט תוכלו להפליג עם הדמיון, לשבת עם התפריט ולהגשים פנטזיה קולינרית, שממש לא כוללת עמידה בתור בסופר ואצל הקצב, שעות בישול ארוכות, ועל הדרך תכירו גם כמה חומרי גלם חדשים שלא הכרתם קודם.

יש סיבה טובה לכך שמעדניות הבוטיק תופסות מקום מרכזי יותר בחייו של הסועד הישראלי. הן ידידותיות לחורף ומאפשרות לכם להישאר בבית עם החימום; הן מאפשרות לכם לטעום בכל פעם משהו חדש; המחיר נמוך יותר מארוחה במסעדה, ועוד נשאר לכם עודף לקנות בקבוק יין טוב.

פרטים נוספים באתר של מעדניית גולדשטיין או בטלפון 03-5330304

צילום: שרית מור

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
המעדנייה של גולדשטיין בקריית אונו
053-7103207

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח