נגישות
נגישות

ט"ו בשבט: המסעדות לבשו לבן

ט"ו בשבט הבא עלינו לטובה השבוע הוא הזדמנות להכניס עוד קצת מהטבע לצלחת. השמש אמנם אינה כל כך פז זורחת אבל שקדייה פורחת כבר רואים בלא מעט מקומות בארץ. במסעדות ובבתי הקפה מציינים את ראש השנה לאילנות במנות מיוחדות שכוללות פירות טריים ויבשים

חגים וימים מיוחדים חדשות מהצלחת
שרון בן דוד
שרון בן דוד
תאריך פרסום: 11/03/2014, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

רשת פרש קיטשן
בתפריט: שלוש מנות המתאימות במיוחד לחג. סלט עדשים בשילוב אגוזי מלך וצימוקים (46 ₪) מעדשים ירוקות, קוביות סלק, צימוקים, ארוגולה, עלי תרד, עלי סלק, בצל ירוק, אגוזי מלך וגבינת פטה 5 אחוז. המלצת הרשת לרוטב נלווה: ויניגרט סלק. סלט קוסקוס בשילוב צימוקים כהים (48 ₪) מגרגרי קוסקוס מלא, פרחי ברוקולי, קוביות עגבנייה, פטרוזיליה, נענע, כוסברה, בצל סגול וירוק, חמוציות, צימוקים כהים ושברי פיסטוקים. הרוטב המומלץ במקרה זה הוא ויניגרט זעתר. לקינוח מציעה הרשת מוזלי עם תמרים (32 ₪) על בסיס גרנולה מתוצרת בית עם יוגורט דל שומן, פירות טריים ודבש תמרים בגרסאות טבעי/ ללא סוכר/ חלבה פיסטוק/ פקאן שוקולד.
להשלמת הארוחה: אספרסו או קפוצ'ינו מקפה מתערובת ביתית מ-6 זני קפה אורגני בסחר הוגן ללא תיווך עם תשומת לב לסביבה ולטבע.
איפה: 5 סניפים בתל אביב, אחד במתחם התחנה בירושלים ואחד בקניון רחובות

TOURO
בתפריט: סלט אנדיב (48 ₪) עם תמרים, אגוזי מלך, סינטה כבושה, בצל סגול, בצל ירוק, אפרסמון, וויניגרט, דבש ולימון; ופילה סלמון (108 שקלים) עם קרם תפוחי אדמה, בצל, פטריות, שעועית ירוקה, נענע, שקדים וקרם הדרים. מנות אלה יוצעו בנוסף לתפריט הקבוע של המסעדה, שחוץ מגורמה כשר נמצאת במשכנות שאננים, אחד המקומות היפים בירושלים.
להשלמת הארוחה: קינוחים כשרים בלי לעגל פינות. נכון שקינוח אספומה מנגו על בסיס סורבה תות, מרנג ופירות יער הוא אולי לא חוכמה, אבל סופלה שוקולד חם עם קרם וניל או ברולה ג'ינג'ר ולמון גראס הם בהחלט כן (42-45 ₪).
איפה:  טורו ש.א. נכון 2, משכנות שאננים, ירושלים, 02-570-2189  

טורו. סלט אנדיב. צילום: בני אשכנזי
 
ג'קוס סטריט
בתפריט: טרטר פילה בקר עם תמרים לחים, חמוציות ופקאנים (52 ₪), גרסה ט"ו בשבטית למנה הקלאסית הכוללת חלמון ביצה (במקרה זה ביצת שליו). פקאנים, חמוציות ותמרים קצוצים הם אלה שאחראיים על אווירת החג. על היצירה חתום השף זכאי חוג'ה (לשעבר קנלה, לארא), שכולם קוראים לו ג'קו, שפתח בשוק מחנה יהודה מסעדת שף-שוק כשרה ומעודכנת. חומרי הגלם מגיעים מהדוכנים והדרך לצלחת הכי קצרה שאפשר.
להשלמת הארוחה: פוקאצ'ת פלפלים קלויים (38 ₪) עם חציל, טפנד זיתים ועגבניות מיובשות תשתלב מצוין עם הטרטר. באגף האלכוהול מציעה המסעדה קוקטיילים ייחודיים, ומה יכול להתאים לט"ו בשבט יותר מאשר אננסטייל (46 ₪) – קוקטייל בארומה קאריבית על בסיס בקרדי, סירופ קוקוס ושקדים ומיץ אננס.  
איפה: ג'קוס סטריט, השקמה 6, מחנה יהודה, ירושלים, 02-5817178

>> צפו במנות המומלצות של ג'קוס סטריט

ג'קוס סטריט

Olive Leaf
בתפריט: מניפת חזה מולארד עם פירות (70 ₪) מתוך תפריט ט"ו בשבט מיוחד של השף צ'רלי פדידה על טהרת הפירות היבשים תחת הכותרת "חגיגת גורמה בהשראת הטבע". חזה מולרד נאפה עם פירות מקורמלים בסוכר חום – נקטרינה, אפרסק, משמשים ותאנים, ומוגש פרוס דק כמיטב מסורת הצלחות.
להשלמת הארוחה: סלט עלים ירוקים (49 ₪) עם פילה הדרים, אספרגוס חלוט ורוטב פקאן סיני, עוד מנה שמתאימה לט"ו בשבט.
איפה: olive leaf, הירקון 115, תל אביב, 521-9300 03

>> קראו מה אחרים חשבו על  Olive Leaf

Olive Leaf. חזה מולארד עם פירות מקורמלים. צילום: דן פרץ

אינדירה
בתפריט: בקר קשמירי רוגנגנש - נתחי בשר בקר בסגנון קשמירי עם פירות ותבלינים מתוקים (79 ₪). מנה מהמטבח הצפון-הודי שמשלבת בין ארומה של בקר לטעמים מתקתקים, כשהכל צבוע בגווני צהוב-אדום-כתום מעוררי תיאבון. המנה נמצאת בתפריט המסעדה באופן קבוע, אז גם אם פספסתם את התאריך אפשר לעשות ט"ו בשבט עצמאי ביום אחר.
להשלמת הארוחה: אין סוף לאפשרויות כי התפריט ענק אבל פפדאם (12 ₪), לחם הודי דקיק מקמח עדשים ללא גלוטן, וכוס לאסי (25 ₪) מתוק או מלוח בטוח יעשו את העבודה.
איפה: אינדירה, שאול המלך 4, תל אביב, 03-6954437

אינדירה. צילום: גיא הכט

מתוקה רום סרוויס
בתפריט: מוצרים חדשים מיוחדים לחג - עוגה בחושה של שזיפים ואגוזי מלך ללא מוצרי חלב (38 ₪), פאי תפוחים צרפתי על בסיס בצק פריך עם ממרח תמרים טבעי וצימוקים שחורים (49 /89 ₪), עוגיות פלורנטין בצק פריך עם פקאן, קשיו, שקדים וטופי (38 ₪). בנוסף מוצע שילוב בין המוצרים החדשים למאכלי חג על בסיס פירות ואגוזים שנחלו הצלחה בשנים קודמות כדוגמת עוגיות "ט"ו ביש" דקיקות עם אגוזים, שקדים והמון פירות יבשים (29 ₪), סטריפ פטיסייר על קרם שקדים ופירות טריים (55 ₪), עוגיות טאגור תמרים - בצק פריך במילוי תמרים (34 ₪) ועוד. מגש החג הפופולארי ביותר, מגש בישקוטי מפירות יבשים בשילוב גבינות איכותיות, נמכר ב- 99 שקלים (במקום 117 ₪).
להשלמת הארוחה: בסניפים בלבד ניתן להשיג עוגת גבינה אפויה עם קצפת ותותים או עם קצפת ופירות טריים (59 ₪). הזמנות ניתן לעשות בכל אחת מ-4 חנויות הרשת ובאתר הקניות אונליין, והקייטרינג יגיע עד הבית לפי המועד שנבחר בעת ביצוע ההזמנה.
איפה: מתוקה 

מתוקה. צילום: יח


 


תמונה בראש העמוד: פרש קיטשן. מוזלי עם תמרים.
צילום: שי בן אפרים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!