נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מצפון עד דרום, בצל או בשמש הקופחת – בסוף השבוע הקרוב תתמלא הארץ דגלים ופחמים. יום העצמאות הוא חג לא רק למדינה אלא גם לחובבי הנפנוף, שצפויים למלא את הפארקים, הגנים וגם כמה איי תנועה עם מנגלים קטנים וגדולים. אז רגע לפני שאתם אורזים את הסטייקים, ומתכננים מה תשימו על שיפוד הירקות לבן הדוד הטבעוני, כדאי לכוון מראש את הווייז. מה המקום האידיאלי לעל האש? כמה זה עולה? ומתי אפשר להגיע לתפוס מקום? ההמלצות שלנו ללוקיישנים המושלמים למנגל.

איפה מטיילים בחג?
הנקניקיות הטובות בתל אביב
כל מסעדות הבשר המומלצות
המסעדות חוגגות עצמאות
הקצביות והאטלזים הכי טובים

צפון

גן לאומי חורשת טל
למרגלות הר חרמון, בגליל העליון, על פני שטח של 700 דונמים, משתרע גן לאומי חורשת טל. המקום מציע לחובבי הטבע שעות של הנאה עם אגם שחייה צונן שמקורו בנחל דן, סיור בחורשת אלונים ובשמורת סחלבים, פריחה בעונה, ולא פחות חשוב - מדשאות ירוקות ומקום רחב המיועד לפיקניקים הכולל שולחנות וגישה נגישה לעגלות. בנוסף, במקום ישנה אפשרות ללינת לילה מסודרת ובתשלום, הכוללת עמדות לאיסוף גחלים, ספסלים ושולחנות קבועים וניידים, נקודות חשמל, שירותים ומקלחות.

הפרטים הקטנים:
מתי:
שעון קיץ: א' - ה' ושבת: 08:00-17:00, בימי שישי וערבי חג: 08:00-16:00.
כמה: מחיר כניסה לאתר - מבוגר – 63 שקלים, ילד – 53 שקלים
איפה: גן לאומי חורשת טל, על כביש 99 (צפונית מזרחית לקריית שמונה). כ- 5 ק"מ מזרחית לצומת המצודות

המקום המושלם לפיקניק. חורשת טל (דודו פרו / רשות הטבע והגנים)?

יער בירייה
במדרונות הרי הגליל שמצפון לצפת, נמצא יער בירייה הנחשב ליער השני בגודלו בישראל, ומשתרע על פני שטח של 20 אלף דונם. כיאה לגודלו הענק, במקום עשרות חניוני נופש רבים בהם תוכלו לעשות מנגלים ופיקניקים בשולחנות המפוזרים במקום, ואטרקציות בהם כל אחד ימצא את מקומו: מעיינות, מצודה היסטורית הנמצאת במרכז היער, בית כנסת עתיק, מסלול אופניים וקברי צדיקים.

הפרטים הקטנים:
מתי: בכל עונות השנה, היער מוצל
כמה: חינם
איפה: יער בירייה, כ-350 מטר ממזרח לצומת מירון (כביש 89).

הסחנה
אין מה לעשות, אין איך להתחמק, אנחנו גרים במדינה חמה, ובשביל זה צריך להתרענן מדי פעם (ובכלל). לכל הסובלים מהחום, הסחנה הוא המקום בשבילכם. הוא ממוקם במערב עמק המעיינות (עמק בית שאן), וייחודו הוא במעיינותיו החמימים ובבריכות הרחצה הטבעיות שבו. כמובן שחובבי הפיקניק והמנגל לא יתאכזבו, במקום מפוזרים עשרות שולחנות ומתקנים, בהם תוכלו לעשות על האש וליהנות.

הפרטים הקטנים:
מתי: שעון קיץ: א' - ה' ושבת: 08:00-17:00, בימי שישי וערבי חג: 08:00-16:00.
כמה: ילד – 24 שקלים, מבוגר – 39 שקלים
איפה: גן השלושה, ממוקם על כביש 669, בין צומת השיטה לבית שאן

עצירה להתרעננות. הסחנה (צילום: מנו גרינשפן/רשות הטבע והגנים)?

פארק הכרמל
אל מול אוניברסיטת חיפה נמצא פארק הכרמל המציע מגוון רחב של מקומות לפיקניק, בין אם סביב שולחנות, ובין אם תרצו לשבת בנחת על המדשאות הרבות שיש במקום (שימו לב שיש שבילים נגישים לבעלי עגלות). אם חשקה נפשכם גם בטיול תוכלו למצוא באזור שפע של מסלולים מחורשת גן ארבעים, הנמצאת במרחק של 5 דקות הליכה, אזור "שוויצריה הקטנה", וכמובן שמורת חי בר שם תוכלו לחזות בחיות הגרות בטבע.

הפרטים הקטנים:
מתי:
בכל עונות השנה, יש עצים רבים
כמה: חינם
איפה: פארק הכרמל, מול אוניברסיטת חיפה

מרכז

הפארק הלאומי ברמת גן
אחת מבעיות התיעוש הגדולות איתן העולם מתמודד הן הבנייה הרבה, ומיעוט השטחים הירוקים הנמצאים בערים. כדי לפתור בעיה זו רבות הערים בעולם שבנו שטחים ירוקים מלאכותיים, ובארץ המצטיינת בנושא היא ללא ספק רמת גן, בה נמצא על שטח של 1800 דונם פארק רחב, בו מדשאות, שולחנות פיקניק, מתקני משחקים וספורט, מסלולי הליכה ואפילו מוזיאון זואולוגי.

הפרטים הקטנים:
מתי:
בכל עונות השנה
כמה: חינם
איפה: הפארק הלאומי, אחד העם 3, רמת גן

ריאה ירוקה באמצע העיר. הפארק הלאומי ברמת גן (צילום: שלומי מזרחי)

פארק מדרון יפו
לאורך חופי הים של שכונת עג'מי ביפו, משתרע בין נמל יפו בצפון וחוף גבעת עלייה מדרום, פארק מדרון יפו. שטחו של הפארק הוא 200 דונם, ובמקום תוכלו לראות אלפי אנשים שעושים הליכות מדי יום בשביליו המשקיפים לים. אם תרצו מעט לנוח, ואולי גם לנשנש משהו, תוכלו לעשות על המדשאות הרבות הנמצאות במקום. רק חשוב לציין שהצל לא מצוי כל כך במקום, ולכן מומלץ בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות או הערב.

הפרטים הקטנים:
מתי:
בכל עונות השנה, מומלץ לא בשעות החום
כמה: חינם
איפה: פארק מדרון יפו, דרומית לנמל יפו

ירושלים והסביבה

גן סאקר
הוא נחשב לים של הירושלמים, הריאה הירוקה של תושבי עיר הבירה, המציע פתרונות בילוי לכל הגילאים. ממשפחות הרוצות לנוח מעט מהעיר על המדשאות הרבות שנמצאות במקום, צעירים המשחקים פרזיבי וקריקט ועד ילדים שייהנו מגני המשחקים הנמצאים במקום. בנוסף, אם תמשיכו בשביל ההליכה שיש במקום לכיוון שכונת רחביה, תמצאו את עמק המצלבה, בו מנזר וכנסייה המהווים כיום כמבנים הבודדים ששרדו בירושלים בשלמותם מימי הביניים.

הפרטים הקטנים:
מתי:
בכל עונות השנה
כמה: חינם
איפה: גן סאקר, מתחת לשכונת נחלאות

גן הפעמון
בין שכונות טלביה, המושבה הגרמנית וימין משה, תמצאו את גן הפעמון, המהווה את אחד מהגנים הגדולים של ירושלים. הוא הוקם ב-1976, לכבוד חגיגות המאתיים של ארצות הברית. שמו של הגן נגזר מפעמון הענק שמונח במרכז הגן, ומהווה העתק ל"פעמון הדרור" מפילדלפיה. ברחבי המקום תמצאו מדשאות רבות, בהם תוכלו ליהנות מפיקניק מהנה תחת כיפת השמיים, לצד מתקני משחקים ומרכז החלקה של גליליות.

הפרטים הקטנים:
מתי:
בכל עונות השנה
כמה: חינם
איפה: גן הפעמון, ז'בוטינסקי 3, ירושלים

דרום

פארק ירוחם
רגע לפני שנכנסים בשערי המועצה המקומית ירוחם, כדאי לקפוץ לפארק ירוחם המשתרע על פני שטח של 4000 דונם. הפארק כולל אגם מלאכותי המושך אליו בעלי כנף רבים, גני משחקים לילדים, מדשאות, שבילי אופניים, שולחנות פיקניק ומתקני מנגל. לאוהבי הקמפינג ישנה אפשרות ללינה במקום באוהלים, רק חשוב לדעת שבמקום אין שירותי מקלחות ומים.

הפרטים הקטנים:
מתי:
בכל עונות השנה
כמה: חינם
איפה: פארק ירוחם, 1 ק"מ לאחר צומת ירוחם

יער יתיר
יער יתיר הנמצא בצומת שוקת, ושוכן באזור המעבר שבין הרי יהודה והנגב, הוא היער הנטוע הגדול ביותר בארץ. הוא מציע תצפיות, נוף ומסלולי טיול רבים שניתן לעשות באופניים או ברגל. ביער נמצא חניון הבור בו לצד מתקנים חקלאיים קדומים ובית כנסת עתיק, תמצאו שולחנות פיקניק, מתקנים למנגל וגן משחקים.

הפרטים הקטנים:
מתי:
בכל עונות השנה
כמה: חינם
איפה: יער יתיר, חניון הבור, צומת שוקת

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!
פורים 2023 - איפה אוכלים אחרי העדלאידע?