נגישות
נגישות

הנקניקיות הטובות בתל אביב

ארוכות וקצרות, שמנות ורזות, חריפות או בטעם מעודן - הנקניקיות הן כבר מזמן לא הילדות הדחויות של הכיתה הקולינרית, והרבה מסעדות מגישות גרסה איכותית וטעימה במיוחד - אלה כל המקומות התל אביבים שמציעים נקניקיה מנצחת

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 12/04/2018, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פעם נחשבו הנקניקיות לנחותות - הן היו ורדרדות, גנריות, לא בדיוק מזוהות ונראו תוצר תעשייתי מובהק של בית חרושת גדול ולא של מעדניית בוטיק קטנה. הן בטח לא היו מנות שסביבן מקימים מסעדה או מזללה שלמה, אלא מקסימום מחביאים במעמקי התפריט. של הילדים. אבל זה רק שם רע שנבע מתעשיית המזון, כי במקור מדובר במאכל מושקע בעבודת יד של אמן בשר (המכונה שרקוטייר), הנעשית במלאכת מחשבת. השינוי חל עוד בימיו של שאול אברון ז"ל שהכניס מנות שרקוטרי ליועזר המוערכת שלו, המשיך עם דמויות מפתח כמו אלן טלמור, דובי פורת והלגה וורסט, מזללות כמו הוויטרינה, פורט 19, ביירן ועוד המומלצות כמובן. הנה עוד כמה ממנות הנקניקיות היותר מוצלחות ומשובחות שתוכלו לזלול היום בתל אביב – בעמידה צ'יק צ'ק על הדרך או בישיבה סביב שולחן ערוך, דרינק ומפה יפה:

איפה מטיילים ביום העצמאות?
על האש: מקומות מומלצים למנגל
כל מסעדות הבשר המומלצות

הנקניקיות של ביסטרו הטרקלין

באחד המבנים היפים בנווה צדק פועלת הטרקלין ביסטרו בשר ויין ומציעה, בין היתר, מנות של נקניקיות בייצור עצמי בעבודת יד מוקפדת של השרקוטייר הנודע אלן טלמור. מגישים כאן את נקניקיית טולוז – נקניקיה צרפתית מבשר עגל במילוי גבינת פיקורינו (48 שקלים); נקניקיה מקסיקנית מבשר בקר ופלפל צ'יפוטלה (48 שקלים); פורט ושזיפים – נקניקיה מבשר בקר וטלה המבושלת ביין פורט ושזיפים שחורים (48 שקלים); סיציליאנית – נקניקיה מבשר בקר, עגבניות מיובשות, צלפים ואורגנו (48 שקלים).

הטרקלין - היכל התלמוד 4, תל אביב, 03-5660013

ד"ש מטולוז. הטרקלין (צילום: שי בן אפרים)

פאט דוג

מזללת הנקניקיות פאט דוג הוקמה מתוך צורך אמיתי בנקניקיות בנוף אוכל הרחוב של תל אביב. אם יש בניו יורק, בפריז ובברלין, למה לא בתל אביב? וכדי לספק את אותה חוויה אותנטית של אוכל רחוב כיפי ועם זאת מחומרים איכותיים מציעה פאט דוג 4 סוגי נקניקיות: עוף, בקר, לבן וטבעוני. יש שני גדלים לבחירה: קטן - 100 גרם או גדול - 180 גרם, והשוס הוא תוספות מגניבות מעל כמו שעועית צ'ילי, צ'דר, גאודה, אננס, בייקון ועוד. מעל כל נקניקיה תקבלו כרוב כבוש חם, חמוצים ובצל ורטבים. בין המנות המושחתות – נקניקיה מבשר לבן עם צ'דר ובייקון מעל.

פאט דוג - החלוצים 1, תל אביב, 077-2145250

פאט דוגהשוס בתוספות. פאט דוג (צילום יח"צ)

שמונה / האצ'י
מסעדת שמונה עברה לאחרונה מהפכה משמעותית כשהפכה למסעדת רחוב יפנית, המגישה בעיקר שיפודים ונקראת עכשיו האצ'י (שמונה ביפנית). ההסבר הוא שהשף אורן גולדווסר למד בישול יפני בטוקיו והחליט להתחבר לתשוקה שלו. המהלך המפתיע הותיר פודי'ז רבים פעורי פה, אולם חובבי הנקניקיות יוכלו לזלול כאן מנת נקניקיות הנאמנה ליקוטרי יפני בדמות שיפודי נקניקיות חזיר ברוטב טריאקי. נקניקיות בגרסה אסייתית, המוגשות עם מרק מיסו וקערת אורז יפני (62 שקלים למגש עם שני שיפודים ותוספות).

שמונה - כיכר רבין 4, תל אביב, 03-6438008

אדוארד בר

בבר התוסס הממוקם בחצר האחורית של שוק הכרמל מגיעים בשביל האווירה והאוכל הלא מכופתר. בין יתר המנות המלוות את האלכוהול מגישים גם מנה של נקניקיה פלסטינית – נקניקיה גדולה עשויה בעבודת יד צלויה על מחבת לוהטת, עם בהרט, שקדים, אורז ויוגורט (58 שקלים), המבוססת על טעמי המזרח התיכון, משלנו מה שנקרא, בניגוד לרוב הנקניקיות האחרות בעיר המבוססות על טעמים אירופאיים ברובם.

אדוארד בר - הכרמל 12, תל אביב, 03-5101695

נקניקית מזרח תיכון חדש. אדוארד בר (צילום יח"צ)

נינה

לקראת יום העצמאות מציינים את האוקטוברפאסט במסעדה הפלורנטינאית. ולרגל החגיגות משיקים בנינה מנת נקניקיות בשם אוקטוברפאסט הכוללת נקניקיות עגל צלויות על הפלנצ'ה עם פירה, ירקות קלויים ובצל קריספי מעל. המנה מלווה בחרדל וכרוב כבוש (55 שקלים).

נינה - הרצל 77, תל אביב, 03-5471272

געגועים לאוקטובר. נינה (צילום: אפיק גבאי)

פרנק

זאב טנא העומד מאחורי פרנק הקים את המזללה מתוך כבוד לנקניקיות. אין כאן משמרים, חומרי עיבוי או שאר תעלולי תעשייה אלא נקניקיות מבשר טרי (ועל הדרך נטולות גלוטן). גם לנו מגיע נקניקיות כמו בעולם הגדול: תוכלו למצוא כאן מנות כמו בראט וורשט (מנה קטנה ב-25 שקלים, גדולה ב-29 שקלים), מיני פרנקפורטר, נקניקיה פולנית עסיסית מעגל ובשר לבן וקארי וורשט כמו ברחובות ברלין (28 שקלים). יש אפילו שוקרוט. יש אפילו שישה סוגי חרדל, שלושה סוגי קטשופ ושני סוגי מיונז.

פרנק - אבן גבירול 23, תל אביב, 03-5252105

HOOK POP UP - Hook, השרקוטרי הארטיזנלי מבית דה לוקס, פועל בימים אלו (עד 18.4, בואך יום העצמאות) בפורמט פופ אפ ברחוב דיזינגוף 113 בתל אביב. הפופ אפ כולו סובב סביב בשר, בראשן נקניקיות בוטיק בעבודת יד במהדורה מוגבלת מבית היוצר של השרקוטייר ערן ביק. בין נקניקיות הבוטיק (מ-36 שקלים למארז של 400 גרם) אפשר למצוא  צ'דר צ'יפוטלה; סלסיצה איטלקית; נקניקיה שוויצרית; נקניקיית גאודה וטימין; צ'יפטלה ושעועית שחורה; בראטוורסט; ומרגז

דיזינגוף 113, תל אביב

פונדק דה לוקס + טראק דה לוקס

חוץ מהפופ אפ הזמני, מציעות מסעדות הבית של דה לוקס שלל נקניקיות בעבודת יד, בדיוק כמו אלו שיימכרו בפופ אפ ובמחיר של 32 שקלים לאחת. בטראק דה לוקס – משאית האוכל המציעה מנות מושחתות בסגנון אמריקאי מציעים שאנטי דוג - נקניקיית גאודה וחמין בלחמניית סליידר, מוגשת עם בצל מקורמל, כרוב כבוש ביתי וחרדל או צ'ילי דוג - נקניקיית בקר בלחמניית סיידר עם ראגו בקר, חלפינו וחרדל.

פונדק דה לוקס, עולי ציון 7, יפו, 03-523-3186; טראק דה לוקס - בן עמי 13, תל אביב, 03-629-6363

שחיתות זה כאן. טראק דה לוקס (צילום: אנטולי מיכאלו)

אנגוסרי
מסעדת האקספרס של רשת אנגוס מציעה מנות של נקניקיות העשויות מבשר טרי ואיכותי, הישר מהקצבייה שלהם. בין המנות הצלויות צ'וריסו טלה על חצילים ועגבניות (28 שקלים) וצ'וריסו עגל בחרדל ודבש מוגש על בצל בפפריקה מעושנת (28 שקלים).

אנגוסרי - הארבעה 20, תל אביב, 03-7715733

ישר מהקצב. אנגוס (צילום: אנטולי מיכאלו)

גם לטבעונים מגיע

מכל התחליפים למיניהם דווקא הנקניקיות מצליחות להתעלות ולספק לאוכלים שוויתרו על בשר בצלחתם טעם המתקרב לזה האמיתי. בזכות המבנה הייחודי של הנקניקייה והתוספות והתיבול שאפשר לשדך לה, מתקבלות מנות לא רעות בכלל. הנה שתי אפשרויות:

לודנס

סניף חדש של הרשת הטבעונית למזון מהיר "לודנס אקספרס" הנושאת את תו Vegan-Friendly נפתח בשרונה לאחרונה ומציע מנות בריאות ומנות טבעוניות מגוונות, בהן נקניקיה מתובלות למדי המבוססת על חלבון אפונה, המוגשת כמו הדבר האמיתי – לצד כרוב כבוש וירקות (25 שקלים).

לודנס - אלברט מנדלר 10, תל אביב, 8476*

כמו הדבר האמיתי. לודנס (צילום: אנטון מיסלבסקי)

גודנס
בדיינר הטבעוני Goodness מציעים מנת נקניקיות טבעונית וטעימה, גם הן מבוססות על חלבון אפונה. המנה כוללת שלוש נקניקיות המוגשות בלחמניית לוסי עם חסה, עגבניה, חמוצים ורוטב ברביקיו (36 שקלים).

גודנס - קינג ג'ורג' 41, תל אביב, 03-9384499

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום