נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדות בעיצוב קונספט הן גימיק ידוע ופופולארי בעולם. יפן, לדוגמא, ידועה ככר פורה למסעדות קונספט, מהמערב הפרוע דרך תקופות שונות בהיסטוריה ועד עיצובים משוגעים כמו מסעדה שכולה מעוצבת כשירותים. נחסוך מכם את הפרטים, אך מדובר בגימיק שמושך אליו הרבה תיירים וגם מקומיים.

בארץ הטרנד לא תפס חזק מדי, אולי בגלל שאנחנו חושבים פחות "תיירותי" ויותר תכלס – אוכל טוב ואווירה נעימה, אבל פה ושם אפשר למצוא מסעדות שמעוצבות לפי קונספט – רחוב ספרדי, ספינת פיראטים, סירת דייגים, רטרו בר סטייל שנות ה-70 העליזות ועוד. אין ספק שאווירה מוסיפה מימד נוסף לארוחה, ואם אתם בקטע של להרגיש במקום אחר ובזמן אחר – זה בדיוק בשבילכם, ולא - אתם לא חייבים להתחפש.

המפלט האחרון באילת היא מסעדה עם פז"ם מרשים, שמעוצבת כמו סירת דייגים גדולה. רשת דייגים פרושה על התקרה, המפות משובצות כחול-לבן, גלגלי ספינה תלויים על הקירות, והנוף לא יכול לתת לכם להרגיש אחרת מאשר על סירה. המסעדה היא בעצם סוג של מוזיאון ימי, ומאכלסת בתוכה מזכרות רבות שעלו מהים והגיעו מהסירות הישנות שכבר אין בהן שימוש. התפריט במקום כולל הרבה דגים ופירות ים, כמתבקש, וידוע כאחת מהמסעדות הטובות ביותר באילת.

דייויד ג'ונס. צילום: איל תמירדייויד ג'ונס. צילום: איל תמיר

נפנה משם צפונה ונגיע לערד. כן, כן, ערד. שם מסתתרת פליטה מהים האדום – ספינת הפיראטים של דייויד ג'ונס. עיצוב מרשים ומנצנץ, ובר ענקי שיכול להרוות גם שלושים פיראטים צמאים לקצת שיכר. ולצד כל השיכר יש גם תפריט גדול ומרשים עם מנות כמו מיקס גריל (נתחי בשר שונים, מתאים ל-2, ל-4 או ל-6 אנשים). יש גם דגים, סלטים, המבוגרים, ראשונות וארוחות בוקר.

קדחת הפיראטים ממשיכה גם אל ראשון לציון, ושם, בפיראט בר, אתם יכולים לעלות על הסיפון ולהפליג לארץ קולינרית אחרת. בתפריט תמצאו נשנושים שמתאימים עם הבירה, מגוון מאוד גדול של מנות ראשונות – חמות וקרות – בשרים לעיקריות ומבחר לא רע של מנות פירות ים. המקום מעוצב לעילא ולעילא, עם הרבה מפרשים, עץ וכל מה שצריך כדי להרגיש שאתם על ספינת פיראטים גדולה.

את רטרו בר ופנקייק באותה העיר ממש עיצבו כדיינר אמריקאי של שנות ה-70, שזה אומר – מאוד צבעוני ושמח. כאן מגישים פנקייקים בכל צבעי הקשת, מתוקים ומלוחים, עתירי קצפת וסירופים. במלוחים נרשמת גזרה של כ-11 סוגים, ביניהם פנקייק טורקי עם חציל קלוי, פנקייק עם זעתר ושמן זית ואפילו פנקייק סיציליאני עם אנטיפסטי ומוצרלה. מקום שמתאים מאוד לארוחה עם הילדים.

רטרו בר. צילום: דורון שוורץ

וכנראה שראשון לציון ממש בקטע, כי גם הבר באריו עוצב כמסעדת קונספט, אך הפעם לא מדובר בספינת פיראטים או רטרו בר, אלא במסעדה ענקית שמעוצבת כרחוב קטלוני בספרד. קשתות זכוכית צבעוניות, מדרכות, מרפסות מסוגננות. אין מה לומר – התחושה היא של רחוב אותנטי בספרד. 500 מטרים של מקום שבנוי בשתי קומות, שמתפקד כבר-מסעדה וחלקו האחר כמקום לאירועים. ומה אוכלים כאן? ראשונות כמו קרפצ'יו, כבד אווז על הגריל ופטאטאס בראבס (קוביות תפוחי אדמה מתובלות ומטוגנות בסגנון ספרדי); עיקריות עם הרבה בשר, ויש גם מנות ילדים.

באריו. צילום: בן כהן

יצאנו מראשון לציון וגילינו שגם בפתח תקווה יודעים להתחפש. במסעדת קמלוט עושים אירועים שמעוצבים כמו נשף אבירים. הרבה קטיפה אדומה, אלמנטים עיצוביים וחיילים עטויי שריון. כאן עורכים בעיקר אירועים, כשחלק גדול מהם הוא בר מצווה ובת מצווש. פשוט כי הילדים מתים על העיצוב.

תמונה בעמוד הבית: רטרו בר ופנקייק. צילום: דורון שוורץ
תמונה בראש העמוד: מסעדת המפלט האחרון. צילום: סטודיו דרור כץ

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!
פורים 2023 - איפה אוכלים אחרי העדלאידע?