נגישות
נגישות

גן עדן קולינרי: מסעדות מומלצות בנצרת

מנות מקומיות ומסורתיות לצד מטבח אירופאי מעודכן, תפריטים מגוונים ועשירים בטעמים וחומרי גלם איכותיים שמגיעים עד למסעדות המרכז - כל המסעדות שיעזרו לכם להחליט איפה אוכלים בביקור הבא בנצרת?

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 01/07/2018, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זה לא סוד שבנצרת אפשר למצוא את אוכל הרחוב הטוב ביותר בארץ ורבים ממסעדני ארצנו גם מקפידים "לייבא" למסעדות שלהם חומרי גלם ישירות מהעיר העתיקה והציורית הזו (זוכרים למשל את צלעות הטלה שהוגשו ביועזר בר יין או את היוגורטים המושלמים של מסעדת מול ים?). אבל מה שרבים עדיין לא יודעים זה שבשנים האחרונות נצרת הפכה למעצמה קולינרית רצינית שמתגאה בהיצע שמשתרע מעל ומעבר לדוכני אוכל רחוב, חומוס ושווארמה. בחרנו עבורכם את שמונה המסעדות החביבות עלינו ביותר, אך קחו בחשבון שיש עוד הרבה יותר.

זה פישי: מסעדות דגים מומלצות בכל הארץ
13 מסעדות מומלצות בצפון
המסעדות הכשרות הטובות בישראל
המדריך למסעדות איטלקיות מומלצות

Kitabon

באתר של מסעדת Kitabon מבטיחים לסועדים שייהנו במקום ממגוון מטעמים ערביים מסורתיים ששודרגו והותאמו למאה ה-21. את ההבטחה הזו שמענו פעמים רבות בעבר ולמרבה השמחה, ב-Kitabon מקיימים אותה ובגדול. היופי הוא שהבסיס עליו נשען התפריט כולל מגוון רחב של מנות מקומיות כמו סינייה כופתה, מחאמר (חצי עוף מפורק עם בצל בתיבול סומק, אפוי על לחם בטאבון), שושבראק ומקלובה, כשהנגיעות המודרניות עדינות ורגישות אך מורגשות בכל ביס וביס.
אסור לפספס: מנת הקבב של Kitabon היא לא פחות מיצירת מופת קולינרית.
Kitabon, כיכר המעיין, אל בישארה 50, נצרת. 053-7933817

Kitabon (צילום: באדיבות המקום)יצירת מופת קולינרית. Kitabon (צילום: באדיבות המקום)

כנארי

כנארי פועלת במבנה עתיק שעבר גלגולים לא מעטים: בין היתר פעלו בו חמאם טורקי, בית קולנוע ואפילו נגריה. בבית הקולנוע, בנגריה ובחמאם אמנם לא יצא לנו לבקר, אך לעניות דעתנו מסעדת כנארי היא הגלגול המוצלח ביותר של מבנה האבן המרשים. המטבח של כנארי מבוסס על חומרי גלם מקומיים ועונתיים והתפריט העשיר של המסעדה כולל מנות כמו סלט ג'רג'יר, חומוס איכותי במיוחד, קבב חלבי וסלט טבולה אגדי.
אסור לפספס: לאמיצים – טחול טלה ממולא. לשמרנים – פילה ראס אלעספור (מיקס בשר עגל וטלה במחבת לוהטת) . לאירועים (בהזמנה מראש בלבד) – טלה שלם ממולא בצנובר ואורז.
כנארי, הגליל 1, נצרת. 053-6130239
להזמנת שולחן בכנארי

כנארי (צילום: באדיבות המקום)חומרי גלם עונתיים ומקומיים. כנארי (צילום: באדיבות המקום)

לוקנדה

לוקנדה מחברת בין נצרת עלית לנצרת ובין המטבח המקומי למטבח האיטלקי והיא עושה את כל זה בהצלחה רבה ואפילו בקלילות. הנוף של נצרת העתיקה על שלל כנסיותיה העתיקות מהווה חוויה בפני עצמו אבל עם כל הכבוד לנוף המרהיב, ללוקנדה מגיעים מן הסתם כדי לאכול. השילוב בין איטליה לנצרת בא לידי ביטוי בין היתר במנות כמו פיצה נצרתית (בצק פיצה נפוליטני בתוספת בשר ספיחה ברוטב טחינה וסלסת עגבניות), פוקצ'ת אל-זעים (קבב ביתי על מצע ירקות על האש ברוטב עמבה וטחינה) וארנצ'יני נצרתי (כדורי ריזוטו עשירים בגבינה, מצופים בפירורי לחם וזעתר בלדי, עם קרם לבנה ורוטב עגבניות סיציליאני).
אסור לפספס: מומלץ מאוד להגיע למקום בשעות הבוקר ולהתענג על מנה של ספיחה נצרתית, הכוללת בצק ספיחה פריך עם ממרח זעתר, ביצת עין, קרם לבנה, גבינה ערבית מטוגנת וסלט ירקות קצוץ דק. לזה אנחנו קוראים בוקר טוב (בלשון המעטה כמובן).
לוקנדה, דרך הציונות 29, נצרת. 053-9376670
להזמנת שולחן בלוקנדה

לוקנדה (צילום: באדיבות המקום)ארנצ'יני אמיתי. לוקנדה (צילום: באדיבות המקום)

ביאת

מסעדת ביאת פועלת במבנה עתיק שנבנה במאה ה-18, שעבר לאחרונה שחזור ושיפוץ מסיבי, סמוך לכנסיית הבשורה, ממש מול מעיין מריה הקדושה. ארוחות הבוקר של ביאת נחשבות בעיני רבים לטובות ביותר בעיר ומלבד זאת תמצאו בתפריט של ביאת גם מגוון סלטים, מנות פירות ים, פיצות לא רעות בכלל, מבחר טורטיות, קלצונות, פסטות ועוד הרבה הפתעות.
אסור לפספס: קלצונה שווארמה היא קלצונה אפויה הממולאת בבשר עגל, עגבניות, בצל, פטרוזיליה וסומק. השילוב האולטימטיבי בין נצרת לאיטליה.
ביאת, אל בישארה 55, נצרת. 053-9440726

ביאת (צילום: באדיבות המקום)השילוב האולטימטיבי בין נצרת לאיטליה. ביאת (צילום: באדיבות המקום)

אלרדא

דהאר זידאני, צאצא גאה של דהאר אל עומר (דור שביעי ליתר דיוק) ואינטלקטואל ירושלמי-נצרתי, הוא הבעלים של אחת המסעדות השוות ביותר בנצרת, שלדעתנו שווה נסיעה מיוחדת לעיר. המבנה שבו בחר להקים את המסעדה המצוינת שלו (המקום נפתח ב-2003), נבנה במאה ה-19 ובתהליך ארוך ועדין של שחזור, הוא חשף את היופי הגלום בו, שנחבא במשך זמן רב. המסעדה שמקושטת בכלי נגינה התלויים על הקירות ומרוהטת בשולחנות עץ כבדים העומדים על שטיחים ססגוניים, הפכה זה מכבר למרכז תרבותי המארח ערבי ספרות ומוזיקה אך כצפוי, האוכל הוא זה שגונב את ההצגה.
אסור לפספס: לעיקרית לכו על תבשיל צוואר כבש על מצע פריקה ולבבות ארטישוק ולקינוח הזמינו קושטא אלרדא. מדובר במתכון מנצח ליום טעים במיוחד.
אלרדא, אל בישארה 23, נצרת. 053-9440574

תשרין

תשרין פועלת במבנה "צעיר" (יחסית) שנבנה רק ב-1868, כך שהשנה יחגוג סך הכול את היובל השלישי להיווסדו. גם מוסא ואחסאן, בעלי המסעדה, הם חבר'ה צעירים המשתייכים לדור החדש של מסעדני העיר. בתשרין הם מגישים תפריט המבוסס על מנות מקומיות (כמו עראיס, מוחמר וצלעות כבש) ומנות מארץ המגף (כמו לזניה ראגו ופסטה בולונז), כשלצד אלה ניתן למצוא מנות מיוחדות כמו סלט סברס ותאנים (עונתי) ונתחי עוף בקפה ברוטב שזיפים ופירות יבשים. במילה אחת: מומלץ. בשתיים: מומלץ ביותר.
אסור לפספס: כל מנה שיוצאת מתנור העצים של תשרין היא מנה מנצחת ועשירה בניחוחות וטעמים, בדגש על צלעות הכבש הנהדרות, כופתאות הבשר והעראיס.
תשרין, אל בישארה 56, נצרת. 053-9442830
להזמנת שולחן בתשרין

תשרין (צילום: באדיבות המקום)מנות מיוחדות לצד מנות מסורתיות. תשרין (צילום: באדיבות המקום)

רונן
כפי שכבר ודאי הספקתם להבין, לא מעט מסעדות בנצרת משלבות מנות מהמטבח האיטלקי בתפריט שלהן. יחד עם זאת, מסעדת רונן היא היחידה ברשימה שלנו, שוויתרה לחלוטין על המטבח המקומי והלכה עד הסוף עם טעמי איטליה. התמחור של המנות במקום הוגן במיוחד (ומעלה חיוך גדול), המנות נדיבות ביותר והשירות תמיד מקצועי, אדיב וידידותי. בין היתר תמצאו בתפריט של רונן מגוון קלצונות מצוינות, פיצות מושקעות, מבחר פסטות נהדרות וגם לא מעט ראשונות ועיקריות בשריות מפתות.
אסור לפספס: קממבר צלויה בחמאה עם עשבי תיבול ופטריות שמפיניון היא מנה מצוינת שפותחת את התיאבון פתיחה של עשר אצבעות, לקראת העיקריות.
רונן, הגליל 42, נצרת. 053-5495294

רונן (צילום: באדיבות המקום)אל תפספסו את מנת הקממבר הצלוי. רונן (צילום: באדיבות המקום)

דיאנא

לא באמת חשבתם שנוכל להשלים כתבה על מסעדות נצרת מבלי להזכיר את המסעדה המפורסמת ביותר בעיר, נכון? מסעדת דיאנא, שכבר קרוב לחמישה עשורים מהווה חלק מהנוף הנצרתי, היא המסעדה הראשונה שהגישה פירות ים בנצרת (כבר בשנות ה-70) ומהראשונות ששילבו בין המטבח הערבי למטבח העילי. את שמה הטוב של המסעדה הרוויח בעמל רב השף דוחול ספאדי, ממשיך הדרך של אבו דוחול שהקים את דיאנא. דוחול ספאדי נחשב כיום לאבי המטבח הערבי החדש ומגע הקסמים שלו מורגש היטב בכל ביס וביס ובכל מנה מחדש.
אסור לפספס: חומוס אבו אלדוח'ול (עם שום וצ'ילי ירוק) כמתאבן, קבב טלה על מקלות קינמון לפתיחה, מעורב טלה לעיקרית (שיפוד קבב, צלע ושיפוד שישליק), כנאפה מסורתית לקינוח ומנוחה של יומיים לעיכול.
דיאנא, פאולוס השישי 51, נצרת. 053-9441630

דיאנא (צילום: באדיבות המקום)לפתוח את הארוחה עם קבב טלה. דיאנא (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
לוקנדה בנצרת
053-9376670
תשרין בנצרת
053-9442830
רונן בנצרת
053-5495294
דיאנא בנצרת
הזמנת שולחן
053-9441630

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי