נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

רמת ישי היא מועצה מקומית בעמק יזרעאל. לכאורה עוד יישוב קטן, אך מדובר ביישוב שבו בחרו לקום מסעדות ובתי קפה שמשרתות את כל תושבי העמק וגם את המטיילים. בחרנו לספר על צרפתייה אחת, מסעדת בשרים, מסעדת שף כשרה למהדרין, שני ביסטרואים ומסעדה איטלקית ים תיכונית. היכן הכי כדאי לאכול? את זה תחליטו בעצמכם.

אחותה של מסעדת ארנולדס בנתיב השיירה נפתחה לא מזמן ברמת ישי ונושאת גם היא את השם ארנולדס. מסעדת שף כשרה למהדרין, תחת שרביט ידו של השף אורי ארנון, שפתח את מסעדתו הראשונה בשנת 1997. התפריט מושתת על חומרי גלם גליליים, והכיוון הוא צרפתי. ארנולדס אוהבת יינות ישראליים ומקדמת יקבי בוטיק מקומיים. בין המנות יש אסאדו שעבר טיפול במעשנה (118 ₪); לחמעג'ון חורפיש מהטאבון (54 ₪); חזה אווז בקלבאדוס ושאלוטס (118 ₪), ויש גם שוקרוט למביני עניין עם נקניקיות עגל ביתיות, בשרים מעושנים, תפוחי אדמה וכרוב כבוש (88 ₪). יש גם ארוחת טעימות (228 ₪) שמורכבת מדי יום על ידי השף, ומשתנה בהתאם לתפריט. הארוחה יוצאת באופן חופשי לפי קצב התקדמות הסועד. ומה עוד? ההפתעות כאן ממשיכות. יש ארוחת פיקס למינימום 4 סועדים, שכוללת פוקאצ'ה, טאפאס, שלוש מנות ראשונות, פלטה עם ארבעה סוגי בשר, תוספות, קינוח אישי, בקבוק שתייה וגם שתייה חמה (185 ₪ לסועד). הארוחה הזו לא כוללת את המיוחדים של התפריט.

מסעדת שלו ביער (שנמצאת בקריית טבעון - 5 דקות נסיעה מרמת ישי) בנתה לעצמה במשך שנים מוניטין מצוין, והיא מהווה מוקד עלייה לרגל למטיילים ולמקומיים. היא דואגת כל הזמן להתחדש ולרגש, להרים ערבי קונספט ולשלב ספיישלים בתפריט. המטבח מתבסס על הסגנון הצרפתי העילי, והמבנה העתיק שהמסעדה נמצאת בו מוסיף להרגשה שהגעתם אל מסעדה בצרפת. העצים שמסביב נותנים את הטאץ' הסופי, וקיבלתם מקום נדיר שלא תמצאו כמותו בארץ. בפנים תפגשו כורסאות עתיקות ומעוצבות, שנדלירים ושירות מוקפד. חוץ מהתפריט הרגיל, שלו ביער מציעה תפריט ארוחת ערב בימים ב'-ה', החל מהשעה 18:00. עלותו 155 ₪ לאדם והוא כולל ראשונה, עיקרית וקינוח. בין המנות: פטה כבד עוף עטוף בשוקולד לבן; טרטר נתח קצבים מושרה בפיסטוקים, פטריות ובלסמי; בויאבז פירות ים; ניוקי גבינת עזים ברוטב סלק ומנות נוספות.
שלו ביער. צילום: יחסי ציבור
ומהצרפתייה הקוקטית אנחנו עוברים אל מסעדת בשרים קשוחה ומחוספסת – לימוזין  שמה, והיא קרויה על שמו של אחד מזני הבקר המשובחים ביותר. ייחודה של המסעדה נובע מאופן גידול הבקר שלה, שנעשה בחווה פרטית של בעלי המקום (שהם גם בעלי רשת בורגר סאלון). הבעלים מגדלים זנים כמו שארולה ולימוזין, שרועים ברחבי עמק יזרעאל, והתוצאה היא בשר משובח והכי טרי שיכול להיות. האווירה בלימוזין כפרית ונינוחה. התפריט עשיר כמובן במנות בשר כמו אנטריקוט ואסאדו שמגיעים בכמה גדלים ומשקלים. יש גם מיקס בשרים זוגי (186 ₪), שניצל עגל וינאי מנתח סינטה (88 ₪) ועוד. לצד המסעדה פועל האטליז, שם אפשר לקנות ולקחת הביתה.
לימוזין. צילום: עדי שביט
לימוזין. צילום: עדי שביט
ומשם אנחנו עוברים אל ביסטרו אדלה. מסעדה ורסטילית בהחלט שיכולה להתאים לארוחה זוגית, לבוקר מהיר או לארוחת ערב משפחתית עם הילדים. יש גם עסקיות סטודנטים ב-49 ₪, כך שגם האוכלוסייה הזו לא מקופחת. התפריט עשיר בארוחות בוקר, במנות פתיחה ובסלטים, ובכלל – מדובר באחד התפריטים הגדולים והמגוונים שייצא לכם לראות. יש תפריט ילדים ב-44-46 ₪ שכולל שניצל או המבורגר וצ'יפס לתוספת, ואפשר גם לבחור פיצה או פסטה. העסקיות מתחילות מ-59 ₪ ומוגשות בימים א'-ה' בין השעות 12:00-17:00. אדלה בהחלט פונה אל כולם, ומקפידה גם לערוך אירועים מיוחדים, להוסיף ספיישלים לתפריט ולהתייחס לכל חג ומועד שמתרחשים בארץ.
ביסטרו אדלה. צילום: יחסי ציבור
שפר (ביר גרדן) תפסה לה מקום מצוין על גבעה, ומשקיפה על כל עמק יזרעאל. חגי שפר (מהבר המיתולוגי 'פונדק הדב') פתח את המקום ביחד עם אחיינו, ומאז הם עושים חיל. הביסטרו המקסים הזה מלהטט בין מנות פירות ים, בשרים, מנות חלביות והרבה בירה. המקום נבנה במיוחד לבילוי משפחתי, כך שאם אתם בטיול בצפון, מדובר בלוקיישן שיכול בהחלט להתאים למשפחה גדולה עם ילדים בכל הגילאים. הבשר, הגבינות והדגים מגיעים מהעמק. בתפריט יש פנינות מומלצות כמו סקאלופס עם בצלי שאלוט ופטריות בקרם שמפניה ופרמז'ן (55 ₪) למנה ראשונה; שיפודי שרימפס עטופים בבייקון (49 ₪); פאייה פירות ים (92 ₪); ונקניקיות סרדליקי עם תפוחי אדמה וסלט קולסלאו (55 ₪). המחירים סבירים ביותר.
שפר.  צילום: סטודיו דרור כץ
האחרונה שבחרנו לכתוב עליה נמצאת בבית שערים, ממש ליד רמת ישי. בלה היא מסעדת שף איטלקית – ים תיכונית מבית היוצר של השף עידן ליפשיץ. בבלה מאמינים בעסקיות ערב, ומגישים עסקיות שכוללות מנה ראשונה, מנה עיקרית וכוס יין (119 ₪ לסועד). בין המנות: קריספי קלמארי; ניוקי ערמונים; ספריבס בוויסקי מעושן ובס שלם בחמאת ערמונים. בהחלט מנות יפות ומרשימות לעסקית במחיר כזה. יש גם תפריט צהריים שכולל ראשונה ועיקרית, במחיר המנה העיקרית (76-98 ₪). התפריט של בלה בהחלט מרשים, ולפי מגוון היינות יש כאן גישה מאוד מפרגנת ליקבים ישראלים.

הרשימה ממשיכה, ובהחלט ניתן למצוא ברמת ישי מענה הולם לכל גיל ולכל סגנון קולינרי. יש אליה גישה נוחה, וריכוזיות המסעדות שבה מהווה יתרון למי שרוצה להגיע ולהחליט ברגע האחרון היכן מתחשק לו להתמקם.

>> לכל המסעדות ברמת ישי

תמונה חיצונית: שפר. צילום: יחסי ציבור
תמונה בראש העמוד: ארנולדס. צילום: סטודיו דרור כץ
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי