נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בראנץ' חדש במלגו ומלבר
מוטי טיטמן ואור מיכאלי השיקו בראנץ' שישי-שבת, שכולל מגש ראשונות וסלטים לכל שולחן לפי מספר הסועדים. בין הסלטים: סלקים מזוגגים עם סלק מנדולינה, אגוזים קלויים ושמן עירית; סלמון בכבישת סלק עם שמנת חמוצה. בין העיקריות: מנת פירות ים - מולים, קלמרי, ראשים, שרימפס, כרישה, קונקסה, תפודים, מיסו, כוסברה; פילה מוסר על קרם כרובית וסטייק כרובית, עם עדשים שחורות, סלקים וקייל; כבד ברווז עם בצלים חרוכים, תערובת ירוקים ושעועית ירוקה. מחיר למגש סלטים וראשונות בלבד – 69 ₪ לסועד; מחיר בראנץ מלא כולל עיקרית לבחירה – 109 ₪.
מלגו ומלבר, רוטשילד 41, תל אביב. 053-7104602

הים התיכון בשוק הכרמל
הפינה הקולינרית החדשה והכי לוהטת של שוק הכרמל היא השומר 1. סטריט פוד ים תיכוני עם טאץ' מתוחכם ומעודכן שמתהווה לתפריט בוקר וצהריים מגוון. השף נאור כהן מכין את המנות לעיני הסועדים, כשהמחירים נעים בין 24 ש"ח ל-66 ש"ח. המנות מוגשות בשתי וריאציות – בתוך לחמניית חלה או בצלחת. מנת בוקר לדוגמא: שקשוקה חצילים וזעתר עם טחינה, חריף וחלה (30 ₪); עיקריות צהריים: קבב עיראקי וחציל שרוף (28-39 ₪), חזה עוף עם צ'ירשי, שום קונפי, עשבים טריים ולימון כבוש (28-39 ₪), מעורב ירושלמי בחצי כיכר (29-38 ₪), שניצל בלימון (29-38 ₪) ועוד.
שעות פתיחה: ימים א' עד ה' בין השעות 9:00 עד 18:00, יום ו' 8:30 עד כניסת השבת.
השומר 1, שוק הכרמל, 053-9375501
השומר 1. צילום: יחסי ציבור
הצד הטוב של מקסיקו
טאקיטוס, צ'ילי ריינו והואבוס רנצ'וס הם רק חלק מרשימת המנות המקסיקניות שמחכות בצ'אנגוס. שלושה שותפים החליטו להביא אוכל מקסיקני אותנטי אל רחובות פלורנטין, והקימו מסעדה קטנה, אינטימית ומעוצבת. יש טאקוס מקמח לבן או תירס במבחר מילויים (מילוי של בשר לבן עם צימוקים ותפוחי עץ; נתחי ואסיו עגל במרינדה על הגריל; שרימפס מוקפצים עם עגבניות וצ'ילי ועוד). נשנושים כמו טאקיטוס (טורטיות תירס מגולגלות במילוי גבינות, בצלים וחלפיניו), פלפל מטוגן ממולא גבינות וקרם פרש, ויש גם קינוחים שווים. אנחנו טעמנו את הטאקיטוס, שהיו כל כך טעימים עד שהזמנו מנה נוספת. הם מגיעים עם סלסת עגבניות צ'יפוטלה בצל, שהתגלתה כסלסה מדהימה, ועשינו ריפיל משולחן הסלסות שנמצא במתחם המסעדה. גם הסלסה ורדה (הרבה כוסברה) מומלצת, ויש גם סלסה חריפה במיוחד לאוהבי הז'אנר. לקחנו שלישיית טאקוס וגם קארנה אסאדה (נתחי ואסיו עגל במרינדה על הגריל עם אורז, שעועית, בצל קצוץ וכוסברה, וקינחנו בטרס לצ'ס – עוגת טורט ברוטב שלושה סוגי חלב, קצפת וקינמון. מומלץ מאוד! מקום מקסים, האוכל היה מעולה והמחירים מאוד סבירים. שלישיית טאקוס תעלה בין 34-49 ₪.
צ'אנגוס, שדרות וושינגטון 25, תל אביב. 053-9366120
צ'אנגוס. צילום: אנטולי מיכאלו
דה לוקס חיים את אמריקה
דרך חלון רחב בצדו של הרכב המאפשר הצצה לעבודת הטבחים, מוגשות לסועדים מגוון מנות המתבססות על אחת המגמות הבולטות באוכל הרחוב האמריקאי המודרני: דוכנים מתמחים, משאיות אוכל, ומסעדות קטנות המוקמים על ידי יצרנים קטנים שנפוצו מהרבעים הבוהמיינים והטרנדיים בערים הגדולות. אלו מגישים מטבח המתבסס על מסורת ארוכת שנים אולם חוקרים, מיישמים ומשכללים טעמים מוכרים ונוסטלגיים בשיטות ארטיזנליות וטבעיות ובעזרת ידע וטכנולוגיה מודרניים. התוצאה היא מנות שהפכו לקלאסיקה כל-אמריקאית בפרשנות מודרנית: מבשרים בסגנון ברביקיו מסורתי דרך מנות רחוב כמו המבורגר, קורנדוג, נאגטס (נגיסים) ונקניקיות שהפכו מג'אנק פוד ל-Junk Good, ועד גרסאות יצירתיות לפרעצלים, פנקייקים ופאי תפוחים. רשימה מאוד חלקית של המנות: קורנדוג פרגית בבלילת קמח תירס עם רוטב סיראצ'ה-מייפל מעושן ביתי; נאגטס עשויים זנב שור מפורק בעישון ממושך; פרייד צ'יקן "קנטאקי סטייל"; המבורגר "טריילר טראש" מבריסקט, צלעות ושומן אווז המוגש בלחמניית בריוש תוצרת בית עם בייקון המיוצר במקום וגבינת צ'דר מותכת; Pork belly צרובה בגלייז משמש; פנקייק Pulled Pork מלוח עם קרם פרש וחליפיניו.
טראק דה לוקס, כיכר דיזנגוף, 053-9373238.

אדוני טבעוני
המזללה של מאיר אדוני, בראשות שף אסף שטרן, תגיש תפריט טבעוני, החל מיום חמישי, 30.4.2015. בתפריט יהיו מנות כמו סלט שורשים בתוספת אבק שוש ועשבים חרדליים (77 ₪); קאטייף – גרגרי חומוס, לשון חתול, מרק חמציץ בר, כרובית אפויה במדורה וסומק (75 ₪) וקובה סולת במילוי כרישה, ירוקים, עם מרק חמוסטה סלרי בצד, קישוא בלדי, תרד, גרגרי חומוס ולימונים כבושים (79 ₪). יש גם קינוחים טבעוניים.
Mizlala, נחלת בנימין 57, תל אביב. 053-9344982
מזללה. צילום: מאיר אדוני
שקדים רבותיי, שקדים
תמר כהן צדק מחזירה את מסורת האירועים האיטלקיים אל קוצ'ינה תמר. והפעם – פסטיבל שקדים ירוקים, עם מנות כמו קורדונטי אנשובי עם גרידת לימון, פסטה ושקדים ירוקים (58 ₪); דג ים נע בתיבול חמצמץ עם צ'ילי ושקדים קצוצים לפסטו גס (64 ₪) ועוד. בנוסף למנות יוגש גם נוצ'ינו – ליקר איטלקי על בסיס שקדים ירוקים.
קוצ'ינה תמר, הצפירה 10, תל אביב. 053-9443934

פסטיבל השקת יינות פורטוגליים בבר היין PORTO
בר היין Porto (פורטו) יקיים ב-2 במאי פסטיבל במסגרתו ישיק יינות חדשים מפורטוגל, לצדם יוגשו מנות מתאימות לחגיגה, והכל באווירה של מסיבת יום שבת. בין היינות שיימזגו יהיו יינות של יקבים שטרם יובאו לישראל, זנים שעדיין לא נמכרו בארץ, ויינות פורטוגל מבצירים חדשים. בין היקבים שישתתפו: ואל מאו, מושאו, פורטל, פוראיש, אשטניו, פאלדה, לואיש פאטו, מונטה בראנקו ומורו. כל אדם שיגיע ירכוש כרטיסיה, בסכום של החל מ - 50 ₪, שתקנה זכות לרכישת מינימום כוסות טעימה (50 מ"ל לכוס). בכל טעימה יוחתם הכרטיס, כאשר יהיו יינות שבעבור טעימה מהן יוחתם הכרטיס פעם אחת וכאלו שבעבורם יוחתם פעמיים. עם היין יוצעו מנות אופייניות למקום ולפסטיבל.
פורטו, טשרניחובסקי 6, תל אביב. 053-7934168
 

>> לכל המסעדות בתל אביב
>> מסעדות מומלצות בתל אביב
>> מסעדות במתחם שרונה תל אביב

תמונה חיצונית: פונדק דה לוקס. צילום: אנטולי מיכאלו
תמונה בראש העמוד: מלגו ומלבר. צילום: אפיק גבאי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?