נגישות
נגישות

תל אביב חוגגת במסעדות המקסיקניות

חגיגות ה-Cinco de Mayo במסעדות המקסיקניות בתל אביב הוא אירוע שמח וצבעוני שלא כדאי לכם לפספס. עד ה-9.5 יוצעו ספיישלים ומחירים מיוחדים, וזו גם הזדמנות בשבילנו לספר לכם מעט על הטרנד המסעדות המקסיקניות בתל אביב

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
שרון שגב
תאריך פרסום: 05/05/2015, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תל אביב חוגגת את ה- Cinco de Mayo במסעדות המקסיקניות, חגיגה שתימשך עד ה-9.5. במהלך האירועים יציעו המסעדות ספיישלים ותפריטים מיוחדים, וגם ימכרו את מוצרי חברת טרז פזוס, שמייבאת מצרכים מקסיקניים אותנטיים לארץ.

החמישה במאי הוא היום שבו חוגגים מקסיקנים בכל העולם את ניצחונה של מקסיקו על צרפת בקרב על העיר פואבלה. מדובר באירוע צבעוני ומסורתי, שכולל מוסיקה, ריקודים וכמובן אוכל מקסיקני.

האוכל המקסיקני מבוסס על רכיבים כמו קמח תירס, ממנו עושים טורטיות, בוריטוס (מעין לאפה), טאקוס (טורטייה רכה או קשה, מקופלת וממולאת), הרבה פלפלים (בעיקר חלפיניו או צ'יפוטלה, שהוא בעצם חלפיניו מעושן), שעועית שחורה, סלסות, גוואקמולי וכמובן בשרים ופירות ים.

עולם האוכל המקסיקני מאוד מגוון, וכמו בכל אוכל עממי, יש בו ניואנסים שנגזרים מהמסורת הקולינרית המקומית, הרכיבים שנמצאים בהישג יד, ויש כמובן את אוכל הרחוב (ה'טקס מקס'), ואת האוכל שנחשב למסורתי יותר.

הטרנד המקסיקני שיצא במחול ברחובות תל אביב כולל לא פחות מ-8 מסעדות מקסיקניות שנפתחו בשנים האחרונות, והמגמה הולכת ומתרחבת עם מקומות שמכניסים נגיעות נוספות כמו דייגו סאן, המשלבת בין אוכל מקסיקני וקוריאני, ושמענו שבקרוב תיפתח מסעדה חדשה בסגנון מקסיקני-קאריבי.

אחת הבולטות ביותר בסצנה היא צ'אנגוס – מסעדה שמגישה אוכל מקסיקני אותנטי ונמצאת בשדרות וושינגטון בפלורנטין. צ'אנגוס יצרו תפריט עם קו מאוד מוגדר, כשרוב המנות מתבססות על טאקוס או בוריטו, אך תוכלו גם לקחת מנה בקערה. לצד אלו יש נשנושים ומנות קלילות. הטאקוס מגיעים ביחיד או בשלישיות, ובין המילויים תמצאו הברקות כמו בשר לבן עם צימוקים ותפוחי עץ; חזה עוף עם אננס צלוי ובצל ויש גם נתחי ואסיו עגל במרינדה על הגריל עם כוסברה. הסלסות של צ'אנגוס הולכות מהקל אל הכבד – סלסה ורדה נעימה, סלסלת עגבניות פיקנטית עם צ'יפוטלה וסלסה חריפה מאוד לאוהבי הז'אנר. העיצוב של צ'אנגוס לא צבעוני מדי, אך לגמרי משדר מקסיקו. יש גם עסקיות צהריים בין 12:00-16:00, והמחירים סבירים ביותר. על שלישיית טאקוס תשלמו בין 34-49 ₪, ועל מנה עיקרית בבוריטו או בקערה תשלמו בין 34-49 ₪.
צ'אנגוס. צילום: אפיק גבאי

מקסיקנה הותיקה ממשיכה לעשות חיל עם מטבח מקסיקני שכולם אוהבים. מקסיקנה פועלת משנת 2006 והיתה חלוצה בתחום. המסעדה מאוד מקושטת ויש בה אווירה שמחה ומיוחדת.

שי דוד, מבעלי מקסיקנה, פתח עם שותפים נוספים (מסקל ובעלי טרז פזוס) את אל טאקו, ברחוב ירמיהו, שמקדשת את אוכל הרחוב המקסיקני. באל טאקו תמצאו מנות כמו קסדייס, טאקוס ועוד מנות בסגנון פאסט פוד מקסיקני.
אל טאקו. צילום: יח

לפני מספר חודשים קמה תופעה חדשה בשם דייגו סאן – המשלבת בין אוכל מקסיקני לקוריאני. מה הקשר בין שני העולמות? שאלה מצוינת, אבל כנראה שהשילוב בין המטבח המקסיקני לקוריאני הצליח בארצות הברית ובאירופה, ועשה את כל הדרך גם לכאן. דייגו סאן נמצאת בשוק לוינסקי, ובראשה עומד השף אסף דוקטור, שהצליח להיכנס לראש הצבעוני והטראשי של המקום, ויצר תפריט מעניין, שמח ומגוון.
דייגו סאן. צילום: יח

ומסתבר שיש גם ילדה חדשה בשכונה – פאנצ'ו שמה, והיא מזללת טקס מקס שהתמקמה ברחוב טשרניחובסקי. מדובר במקום קטן עם קומת גלריה חביבה, ומגישים כאן בוריטוס, טאקוס ותבשילים על בסיס אורז עם עוף, שעועית, בקר וירקות.

עוד שמות בולטים – טאקרייה, מסקל וגם לוס ברנינג טאקוס שהשתלבה היטב בחגיגה. אנחנו בהחלט מברכים על הטרנד, ומקווים שהוא יהפוך לתושב קבע אצלנו.
טאקרייה. צילום: אפיק גבאי

האוכל המקסיקני מגוון, בריא יחסית, עם אפשרות לשלוט במידת החריף (בעזרת סוגי הסלסות שמצטרפות אל המנות) ולא יקר. בהחלט שילוב מנצח.


והנה סקירה קצרה של המסעדות המשתתפות בחגיגת ה'סינקו דה מאיו
ספיישל צ'אנגוס: אינסנדה סטייל פיש טאקוס, פיקו דה גאיו ותירס מתוק (45 ₪ - 3 יחידות).

ספיישל מקסיקנה
: מולוטס קון קרנה: בצק תירס ממולא בבשר בקר טחון ובצל מטוגן. 2 יחידות על חסה עם סלסה רוחה ושמנת חמוצה, סלסת בצל סגול, חלפניו, תפוזים וליים. (59 ₪ + תוספת).

ספיישל מסקל
: Sopes de papa con chorizo - סופאס (״קונכיות״ מקמח תירס) במילוי תפוחי אדמה וצ׳וריסו, פלחי אבוקדו כוסברה וליים (2 יחידות -32 ₪) 

ספיישל טאקריה
: אינצ'לדה בקר (באדובו ואננס) מוגש ברוטב פלפלים הבנרו ואננס לצד סלטון של אננס, צנונית ופלפל אדום. (38 ₪). בנוסף, תציע המסעדה ב 5.5 צ'ייסר טקילה על כל הזמנה של מרגריטה.

ספיישל אל טאקו
: טאקו אראצ'רה: נתח קצבים דק במרינדת עגבניות שרופות, צ'ילי יבש חריף, חומץ, ליים ותבלינים. מוגש עם סלסת בצל סגול, ליים, כוסברה ופלח אבוקדו (18 ₪).

ספיישל לוס ברנינג טאקוס
: טאקו חזיר – בשר מפרק של בטן חזיר בבישול ארוך עם אננס, פלפל מורטה וציר חזיר, סלסה, גוואקמולי, בצל, עגבניות וכוסברה על טאקו תירס (39 ₪ ל-3 יחידות).

ספיישל פאנצ'ו
: פלאוטס מקמח תירס, עם עוף ואבוקדו ברוטב לימון וכוסברה ומעל סלסה ורדה. מוגש עם אורז מקסיקני אדום ושעועית שחורה (38 ₪).

ספיישל בנדיקט
: וואבוס רנצ'רוס (בוקר חוואים במקסיקו) - צ'ילי קון קרנה, תבשיל פיקנטי של בשר טחון, שעועית שחורה ופלפלים חריפים, עם 2 ביצי עין, גוואקמולי וסלסת עגבניות וכוסברה על טורטייה. ( 62 ₪).

באתר של טרס פזוס אפשר לקנות את כל המצרכים לארוחה מקסיקנית מושלמת. 

>> סקירת מסעדות מקסיקניות ברחבי הארץ

תמונה בראש העמוד: צ'אנגוס. צילום: אנטולי מיכאלו
תמונה בעמוד הבית: טאקריה. צילום: אפיק גבאי
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?