נגישות
נגישות

אוכל עם שליחות: מתחם הר סיני

עוד לא הספקתם לומר "לוחות הברית", ומתחם הר סיני בתל אביב הפך לאחד ממקומות הבילוי הלוהטים בעיר. מקומות כמו פורט סעיד, שישקו, סנטה קתרינה ועוד, מציעים חוויה קולינרית באווירה צעירה ותוססת. יצאנו לסיור מקדים

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
שחר בן-פורת
תאריך פרסום: 20/08/2015, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יום חמישי בערב בתל אביב. מקומות הבילוי הומים באנשים כאילו המצב הכלכלי טוב מאי פעם, וכאילו את הרכבת הקלה אף אחד לא התחיל לחפור. מתחם הר סיני הפך לאחרונה לאחד המתחמים החמים של העיר.

יושבי פורט סעיד, לדוגמא, מתמזגים עם הספסלים שהעירייה הציבה בסמוך, חלקם יושבים על המדרגות ויש שגם עומדים ומדברים זה עם זה. כך גם שישקו, סנטה קתרינה וכמובן, הבר הקרוי על שם הרחוב - הר סיני.

קדושה וחול
אלא שזה אינו מתחם בילויים רגיל. רחוב הר סיני הוא לא הרחוב העירוני הטיפוסי. הכביש המצדיק את ההגדרה "רחוב" הוא בכלל מגרש חניה, ובנייני המשרדים המשולבים בכל אותם מקומות בילוי מקיפים את בית הכנסת הגדול של תל אביב. בהתחלה זה מוזר, הדיסוננס בין הבילוי של חמישי בערב לבין המבנה אדיר הממדים עם האסוציאציות הנלוות אליו. אחרי שנזכרנו בביקורים שלנו באירופה, ובסמיכות בין כנסיות לבין מקומות בילוי נטולי הגדרה רוחנית, הבנו שאולי זה המקום המסמל, יותר מכל, את המודרניות של תל אביב.

פורט סעיד הוא ככל הנראה המקום המוכר ביותר במתחם, בעיקר בזכות השף הידוע, שהוא גם אחד השותפים, אייל שני. המנות בבר-מסעדה קטנות יחסית והמחיר אינו גבוה, כל עוד לא משווים מחיר לתכולת הצלחת וכו'. עם מנות דוגמת סלט העגבניות והכרובית בתנור של אייל שני וסנדוויץ' השפונדרה שאנו זוכרים לטובה מהביקור שלנו עוד בתחילת הדרך של המקום, קל להבין למה פורט סעיד נותר אחד המקומות הוותיקים והמצליחים במתחם.

בסמוך אליו פועל שישקו של טל חוטינר, מקום המוגדר כ"חמארה בולגרית", או "מסעדה ובית מרזח". הבילוי יכול להתחיל עם מנות כמו החלה של ארלה או הבוטנים של רוני תמורת 10 ₪, ולהסתיים עם מוסקה חצילים או פילדוניה – מאפה אטריות קשקבל עם גבינה בולגרית – שמחירן מגיע ל-31 ₪.

שובר מוסכמות
סנטה קתרינה זה לא רק הר ומנזר בסיני, זו גם מסעדה הנמצאת בסמיכות לפורט סעיד. מסעדה קטנה ופשוטה בעיצוב שלה, בה יוצר השף תומר אגאי, לשעבר סו-שף של חיים כהן במסעדת יפו תל אביב. לב המקום הוא הטאבון הגדול, המשפיע על המנות השונות בתפריט. החל ממנות בצק קלאסיות כמו בייגלה ירושלמי וכלה בקובנייה, העשויה מבשר נא קצוץ, בורגול וחרדל. המנה היקרה ביותר במקום היא פילה פלמידה על תבשיל מנגולד (89 ₪). בכך משתלבת סנטה קתרינה באווירה הכללית של המתחם – צעיר, שובר מוסכמות במידה, ובעיקר מתומחר כך שגם הצעירים יוכלו להגיע לכאן. והם עושים זאת.

סנטה קתרינה. צילום: יולי גורודנסקי

לפני שנעזוב את המתחם לטובת אלנבי הצמוד, כמה מילים על הר סיני. הפעם הכוונה היא לבר הפועל ברחוב. לא בהכרח המקום לחוויה קולינרית (אלא אם כן אוכל של אלכוהול עושה לכם את זה), אבל זה נחשב ובצדק לאחד הברים הפופולאריים בעיר.

אם אתם מחפשים אוכל של אלכוהול איכותי יותר, חצו את הכביש לרחוב אלנבי. כאן, במספר 99, שוכן ה-Tailor Made. המקום הוא אמנם קודם כל בר, אבל השף בני אזולאי מצליח לקחת את הפריט למקום איכותי יותר ממה שמקובל בתחום. מנות דוגמת סירות  אנדיב - עלי אנדיב, אפרסמון, גבינת בושה, תפרחת פטרוזיליה, נענע, אגוזי ברזיל, ויניגרט פטל ופלאפל אורגני טבעוני, כלומר שתי פיתות קטנות עם כדורי פלאפל וסלט, המוגשים עם טחינה בצד. כאן יש גם תפריט קוקטיילים מצוין, הכולל what's up doc? – תמצית גזר, ג'ק דבש, ג'ק דניאלס טריפלסק, ליקר תפוזים ולימון; או בלייזר, רום בקרדי מיושן, קוואנטרו וקוניאק משובח שהובערו.

טיילור מייד. צילום: סיון שוב עמי
טיילור מייד. צילום: סיון שוב עמי

בבניין הסמוך, היכן שפעל בעבר סטפן בראון, פתח שאול טבת את רמלה. הבר-מסעדה מושפע מהעיר שעל שמה הוא מתקרא, השפעה שבאה לידי ביטוי במוזיקה, בעיצוב ובאוכל. שיפודים קטנים של דגי ים על גריל פחמים; בשר או ירקות; סלטים קטנים ופיצות אישיות; והמבורגר, כמובן.

ליד רמלה שוכן בר בשם לוציפר, שגם אותו מפעיל טבת, ומעל הטיילור מייד פועל בר העונה לשם המסקרן קוקיז קרים. אם לוקחים בחשבון את המסעדה התאילנדית שתפתח ממש בקרוב ברחוב הר סיני 1 ותגיש אוכל מדרום תאילנד, אפשר להבין מדוע אנו משתמשים במילה "מתחם" כדי להגדיר את הסצנה הקולינרית במקום. מעניין אם אלוהים משתמש בהגדרה דומה.

תמונה בראש העמוד: הר סיני. צילום: יחסי ציבור
תמונה בעמוד הבית: טיילור מייד. צילום: סיון שוב עמי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
לא רק חצא'פורי וחינקלי: מסעדות גאורגיות
בילוי קולינרי עם ערך חברתי
אוכלים מסביב לשעון: מקומות שפתוחים 24/7
שימו שמן: המנות המטוגנות שכולנו אוהבים
ארוחות בוקר בבתי מלון ברחבי הארץ
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?