נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בשבוע שעבר התעכבתי לא מעט על התיאוריה של השמפניה.
הפעם נדבר על הפרקטיקה. זה לא סוד גדול שהקישור המיידי של השמפניה הוא לחגיגות ומסיבות. לפיכך, התפתחה תעשייה שלמה של אביזרים וכלים הסובבים סביב השמפניה.

כמו לרוב סוגי האלכוהול, גם לשמפניה יש כוס (או יותר נכון, סוג כוס) משלה. צרותה של הכוס דקה ומוארכת, בעלת צוואר דק. מטרתו של הצוואר הדק להקטין את שטח הפנים הבא במגע עם האוויר ובכך להאט את קצב איבוד הגזים שבמשקה. את השמפניה יש להגיש כשהיא קרה, אך לא יותר מדי. זה לא בירה. לשם כך קיים השמפנייר. אותו שמפנייר הוא דלי (בסרטים מקובל שהוא עשוי מכסף. זה לא חובה וטעם המשקה לא משתפר בגלל זה), אותו יש למלא עד כדי רבע בקוביות קרח ולהוסיף מים עד כדי שליש. זהו, עכשיו רק נותר לבחור את סוג השמפניה האהוב עליכם. קיימים כמה סוגים בסיסיים של שמפניה, וזה לפני החלוקה ליקבים ושנות בציר. סוג השמפניה מופיע על גבי התווית של הבקבוק: blanc de blanc - שמפניה העשויה מענבי שרדונה בלבד. בעלת טעם פירותי חזק. rose - שמפניה ורודה, מיועדת בדרך כלל לארועים רומנטיים במיוחד. בעלת טעם מתקתק ועדין. המילה vintage מציינת כי השמפניה עשויה מזן ענבים אחד ולפיכך יוקרתית יותר. באופן דומה, הכיתוב non vintage מציין כי השמפניה עשויה מכמה זנים של ענבים (שניים או שלושה, כזכור). ולבסוף, הכיתוב deluxe cuvee (המופיע לא רק על בקבוקי שמפניה) מציין כי זוהי שמפניה מובחרת ביותר ומתומחרת בהתאם.

וכמובטח, לפניכם מתכון לשמפניה ביתית:
קחו כקילוגרם וחצי של ענבים (רצוי עבנים זניים - שרדונה ופינו נואר או פינו מנייה) ביחס של 2/3 ל - 1/3 של ענבים שחורים ולבנים. קלפו את קליפות הענבים בעדינות הוסיפו כשלוש כפות סוכר וכחמישים גרם שמרים והכניסו הכל לבקבוק גדול ועבה. העובי חשוב מאוד מפני שבמהלך התסיסה ייווצר לחץ גזים, אשר עשוי להגיע עד כדי 6 אטמוספירות. כעבור כחצי שנה פתחו את הבקבוק, הוציאו את משקע השמרים המתים וסננו דרך פד גזה. הוסיפו שתי כפות סוכר ושמפניה רגילה שתגיע עד לצוואר הבקבוק (עם התסיסה, כמות הנוזל תרד מעט) והשאירו לשבוע. זהו, השמפניה מוכנה לשתייה. שימוש בכלים שתוארו לעיל יביאו את החוויה לפסגתה.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר