נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
ב - 14 בדצמבר 1980, במקום משכנו הקודם של מועדון צוותא בירושלים בשכונת רחביה, פתחו זוג ישראלים שעלו מאיטליה את מסעדת "מאמה מיה", 19 שנה בדיוק לאחר מכן ביקרנו במקום. בתור תל-אביבי שלא מסתדר עם עיר הבירה וחוזר לנשום באופן סדיר, רק כשיוצאים משער הגיא לכיוון בן-גוריון, דווקא נשארתי הפעם עם געגועים וטעם של "מתי חוזרים"?

בכל מקרה, תמיד כשאני מגיע לעיר אני מארגן לי קו הגנה, בחסות אחת המקומיות שגרה במקום (שהיא גם הבחורה היחידה שאני מכיר בירושלים) על כל צרה שלא תבוא. כך פגשתי את בת זוגתי לארוחה בכניסה לשכונת רחביה בקצה מגרש חנייה.

בחיפוש אחר מיקומה המדוייק של המסעדה הגענו לסבך צמחיה שבתוכו שוכן לו בית יפהפה בן 2 קומות עם גן מטריף, מרפסת ושני אולמות ישיבה (מעשנים ולא מעשנים), המסעדה איטלקית חלבית, כשרה וכל הפרודוקטים מיוצרים במקום. ארוחה עיסקית עולה 39 ש"ח וכוללת מנה ראשונה, מרק היום: מרק מינסטרונה, ואינסלדה ורדה. מרק המינסטרונה הגיע מהביל עם שלל ירקות טריים בפנים וטעם חזק של עגבניות. האינסלדה ורדה הוא בעצם סלט ירוק מטובל היטב, עם רוטב מצוין.
למנה עיקרית אפשר לבחור בין פטוצ'יני במבחר רטבים, פיצה במבחר טעמים, רביולי, קנלוני ולזניה. הפטוצ'יני מגיע ירוק או לבן לפי בחירה עם תרד שמנת ופיטריות, השמנת עדינה מאוד הפיטריות טריות והמנה כולה לא כבדה ומצויינת.
הרביולי מגיע ממולא בתרד או גבינה עם רוטב מאמא-מיה (סוג של עגבניות ושמנת) - מנה משובחת, ללקק את השפתיים. ניסינו גם את פיצת 4 הטעמים: זיתים, בצל, פטירות ואנשובי, (אפשר לבחור גם אחרים), הפיצה מגיעה על בצק דק וטרי עם כמויות נכבדות מאוד של גבינה צהובה. הקנלוני - רצועות פסטה ממולאות בפיטריות ושמנת, היחס בין כל המרכיבים פשוט מושלם.

לסיום המנה העיסקית יש תה או קפה לבחירה. בשלב זה שנינו היינו מפוצצים למשעי אבל החלטנו בכל זאת לגוון את הארוחה עם מנות נוספות שלא כלולות בעיסקה: מומלצים - מנת האנטי פסטי והסלט הסיצליאני, שניהם מצויינים.

מחוץ לתפריט העיסקית, תופסים מקום נכבד הקינוחים: טורטה א-לה צ'וקולטה שזו עוגת שוקולד כבדה וטובה. ופנקוטה מצויינת ברוטב תות ויש גם גלידות אווריריות ומצוינות, הכל נעשה במקום. לטעמי, ירושלים ביום גשום בחלקו, עם ארוחה איטלקית טובה וטיול קצר, ברחביה, היא חופש מצויין מהמהומה התל-אביבית הקיומית.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר