נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

התייחסתי כבר לא אחת למהפכה המשמעותית, אשר עברה על תרבות צריכת היין בישראל בשנים האחרונות. בקבוקי יין עם התווית "ישן נושן" או "אדום עתיק" הופכים להיות נדירים יותר ויותר ומפנים מקום ליינות זניים, מתוחכמים ומעניינים יותר.

שולחנות חגי ישראל הם אחד המקומות הבודדים אשר בהם עוד ניתן לראות יינות קידוש או יינות מתוקים למיניהם. אם זה בגלל המסורת, או אולי זה ההרגל, אשר מקשה על ההבנה כי גם בחגים אפשר ליהנות מיין טוב, אשר ילווה את הארוחה ויוסיף צבע וטעם לחווית החג. וכך, לכבוד חג הפסח, יוקדש המדור לסקירת יינות מתאימים לארוחת החג ושיטות להתאמת הין לאוכל המוגש.

כהנחיה ראשונה, לפני שחושבים על התאמת היין לסוג המזון שיוגש בארוחה, יש לחשוב על כמויותיו. חשוב להבין, כי ארוחה כבדה (וסעודת חג הפסח היא הדוגמה הקלאסית לארוחה כזו), המורכבת ממנות רבות, לא תעשה חסד עם יין "כבד ", כלומר בעל טעם וריח חזקים ונוכחות בולטת. מצד שני, בארוחה המורכבת ממנות רבות, יש חשיבות לבחירת סוג היין מפני שסוג יין המתאים למנה מסוימת יהיה אסון למנה אחרת. המסקנה הנובעת היא שכדאי להכין שניים או שלושה סוגי יין, אשר יותאמו לסוג האוכל המוגש.

לפתיחה מומלץ להתחיל עם יינות קלילים יחסית, אשר ידרבנו את החיך לקראת הסעודה, אך לא חמוצים מדי. ארוחת הפסח מתחילה לאחר כחצי שעה (לפחות) של קריאת ההגדה. סביר להניח כי חיכם של האורחים כבר יהיה ערני למדי. משפחת האדומים - זינפנדל אמריקאי , קברנה סוביניון צ'יליאני או מרלו טוסקני יהיו מתאימים. אם ברצונכם להתחיל עם יין לבן דווקא, סוביניון בלאן ניו זילנדי ישתלב טוב. אולם המלצתי החמה היא דווקא בקבוק יין רוזה יבש. יין הרוזה אינו זוכה לפופולריות רבה בארץ, בעיקר מפני שזכינו עד לא מכבר לגרסאות לא מוצלחות, אולם בשנים האחרונות המצב השתפר משמעותית. נסו קברנה סוביניון רוזה צ'יליאני. סביר מאוד להניח שלא תתאכזבו. להמשך הארוחה , כדאי להתאים יינות שלא יאפילו על טעם המאכלים, אלא ילוו אותם בקלילות. מרלו צרפתי מהצד האדום או גוורטצרמינר גרמני קריר מהצד הלבן יעשו את העבודה היטב. יינות "כבדים" כגון פינו נואר לא מומלצים. לסיום , חשוב להגיש יין שירגיע את בלוטות הטעם. אפשר שהיין יהיה מתוק , אך לא מתוק ומתובל מדי. פורט לבן יבש או מדיירה יהיו בחירה ראויה. שרי אמונטילדו הוא כבר הליכה על הסף. זהו יין בעל נוכחות וגוף בולטים. את ההחלטה לגבי היין שיימזג לארבע הכוסות , המדור משאיר לשיקול דעתכם.

חג שמח.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר