נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יום ראשון שעבר היה היום הכי קר בשנה וכמו אזרח למופת, החלטתי שלאות הזדהות עם עשרות אלפי התלמידים הירושלמים שלא הלכו ללימודים בגלל השלג, מגיע לי לעשות הפסקה מלימודיי הקדחתניים ולפנק את עצמי את הסוף. כך מצאתי את עצמי ביום חורף אירופאי לחלוטין במסעדת "ארטישוק", מסעדת שף שמריחה צרפתית.

המסעדה עצמה מאכלסת את קומת הקרקע שבבניין משוחזר ברחוב מונטיפיורי בתל אביב, בעוד ששתי הקומות שמעליה משמשות כגלריה לאמנות עם תערוכות מתחלפות. עכשיו תגידו לי אם יש משהו מתאים יותר לצהריים אירופאיים בתל אביב. קבלת הפנים והאירוח שקיבלנו במקום היו ראויים לשבח והיוו המשך ישיר לתחושת אירופה שאפפה אותנו. השירות היה מקצועי וקשוב וענה בחיוב ובחיוך לכל קפריזה שהצגנו.

המסעדה מחולקת לשני אגפים מופרדים, שמאלה למעשנים הביישנים וימינה לאלו שלא. יוזמה מבורכת בעיר שבא הלא מעשנים שבינינו מוצאים עצמם בד"כ יושבים בשולחן שגם אם לא מעשנים בו, מעשנים עליו. המסעדה מציעה במהלך השבוע ארוחות עסקיות לצהריים במחיר של 70 ₪. הארוחה מורכבת מראשונה ועיקרית לבחירה וכוללת גם תפריט קינוחים בתוספת מצחיקה של 20 ₪, גם אירופה וגם לא מאד יקר.

כשהגיעו הראשונות הבנו שלמרות האווירה האירופאית, שף המקום אוהב להשתמש בחומרי גלם לבנטיניים אמיתיים. התחלנו עם קלמארי ביוגורט, טחינה וחצילים, הקלמארי נח על מצע של מחית חצילים עדינה שהעניקה קריצה מיוחדת מאוד לפרי הים החביב. אחריו הגיעו כבדי עוף על סלט מש, מנה לא קטנה בכלל, הכבדים טוגנו קלות בלבד והיו רכים ונימוחים מאוד, סלט המש התגלה כתבשיל של עדשים שטוגנו עם שום ובצל ותובלו בעדינות עם מעט כורכום וכמון. כיאה לצעירים חסרי מנוח שכמותנו, החלטנו להתפרע וללוות את הראשונות בסלט ירוק בויניגרט-סילאן ואיתם, המרכיב שאני הכי אוהב למצוא בסלט – גרגרי רימון, את זה לא תמצאו בפריז.

אחרי הפסקה קלה והכרחית, הגיעו העיקריות – פילה בס בשמן זית ועשבי תיבול, שני נתחי הדג הונחו על מצע של פירה בטטה קטיפתי, מנה עדינה וקלילה כך שהיא מתאימה לכל ברי המזל שביניכם, הנאלצים לחזור לעבודה ישר אחרי הארוחה. המנה העיקרית השנייה שטעמנו הייתה קדרת כבש בירקות שורש וארטישוק ירושלמי, בשר הכבש היה רך מאוד והארטישוק הירושלמי השתלב בצורה מושלמת עד שהיה נדמה שהירושלמים המציאו אותו רק כדי לככב במנה הזו.

את האוכל ליווינו בכוס יין מרלו-קברנה שנבחר מתפריט היינות העשיר של המסעדה. מיותר לציין שלקינוחים כבר לא היה לנו מקום, דבר שהבטיח ביקור חוזר בארטישוק. למרות שבצהריים מוגש במסעדה תפריט העסקיות נאמר לנו שאפשר להזמין גם מנות מתפריט הערב של המסעדה, אבל באמת שלא תזדקקו לו, העסקיות פשוט מצוינות ומורכבות כך שיתאימו לכל חיך.

חוץ מהאוכל המוצלח המוגש בארטישוק, המסעדה מצטיינת גם בתחום נוסף וראוי להערכה, קידום אמנות ישראלית. הכנסותיה של המסעדה מוקדשות לתפעולה של הגלריה. כך שאל תשכחו לבקר אחרי הארוחה בשתי קומות הגלריה הממוקמות ממש מעל המסעדה. הביקור בגלריה הוא ללא תשלום.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר