נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

האביב כבר כאן, מלווה כדרכו בפריחה צבעונית, ימים של חורף וקיץ מתערבבים זה בזה ויוצרים אנדרלמוסיה בארון הבגדים ובעוד ימים ספורים נחוג את ליל הסדר. אתם ודאי נערכים, הן בקניית מתנות, ניקיונות, ביעור חמץ ותוכניות לבילוי בחיק המשפחה.

ליל הסדר וימי חול המועד הבאים בעקבותיו הופכים לבעייתיים בקרב צרכני הלחם המחפשים תחליפים וסיפוקים למזון הבסיסי שנגרע משולחנם. אז בואו נעשה קצת סדר בסדר צריכת הקלוריות המאיים להשבית את שמחת הגזרה עליה שמרנו בחירוף נפש בחורף האחרון.

השמצה. ידעתם שאכילת מצה היא חובה רק בלילה הראשון של חג הפסח? וגם אז, מורים לנו על אכילת "מצה כזית". בשאר ימי החג, אכילת מצה היא רשות הנתונה בידיכם. המצה עשויה קמח ומים וערכה הקלורי עומד על 140 קלוריות שהם פי שתיים מערכה הקלורי של פרוסת לחם.

במצב צבירה רגיל משמשת המצה כמנשא טעים למריחת תוספות, בהן גבינה, שוקולד ושאר ממרחים שגם אותם יש לקחת בחשבון במאזן האימה הקלורי הפרטי שלכם. טעים אבל קשה לעיכול, לכן נמליץ על אכילה מבוקרת ובכל מקרה על מצה שרויה במים בצד שתייה מרובה להקלה בעיכול. רצוי לשתות מים ואפשר לגוון עם נענע ופלחי לימון. בריא, מרווה ומנפח את הקיבה.

הראש היהודי. היצירתיות של המטבח היהודי לוקחת אותנו הישר אל סיר המרק עם הקניידלעך שגם ערכם הקלורי לא יסולא בפז ועומד על כ- 70 קלוריות לכופתאה בודדת. ואיך אפשר בלי מנעמי המאצה ברייט, שילוב גסטרונומי מנצח של מצה וביצה מקושקשים בחן על מצע שמן? מדובר באסון משוקלל ובמטען של כ- 400 קלוריות מיותרות.

אפשר לוותר. לתפוח האדמה יש מקום של כבוד על שולחן הסדר בפרט ובימי חול המועד בכלל. לא משנה אם קוראים לו צ'יפס או פירה, אפוי או מאודה, בכל מקרה זכרו, תפוח אדמה בינוני שווה ערך ל- 120 קלוריות.

מלכי החג. אלה אגוזי המלך וקרוביהם אגוזי הפקאן, הלוז ואחרים. כפי שראוי בכבודם של מלכים, נדגיש את השפעתם המיטיבה של אגוזי המלך על הפחתת ריכוז הכולסטרול והטרי- גליצרידים בדם, כמו גם את סגולותיהם בהעלאת הכולסטרול" הטוב" (HDL) ואולם אין להרבות באכילת אגוזים, שכן הערך הקלורי הממוצע של 100 גרם אגוזים הוא כ-700 קלוריות. אם חטאתם, הפשרה האולטימטיבית היא לצאת לפעילות אירובית למשך שעה לפחות.

כרונולוגיה
* ליל הסדר- העדיפו יין חצי יבש על פני יין מתוק, איכלו מצה כזית, תבשילי ירקות, מנה אחת של גפילטע פיש (דג וקציצה עד 400 קלוריות) , מנת בשר בקר או עוף וקינוח אחד מתוך ההיצע המפתה.
* ארוחות משפחתיות - זה הזמן למבחן אופי במהלך החג. קשה - קשה. אם אי אפשר לוותר עליהן עשו מאמץ להגבילן לשלוש מנות- סלט ירקות, ירקות מאודים ומנת בשר.
* הזמן האבוד- מדובר בפרקי זמן עלומים, הנמשכים בין ארוחה לארוחה. שוו בנפשכם תמרור עצור על דלת המקרר. הכוח בידיכם.

אפילוג
רוצים להגיע לקיץ בשלום? שבעה ימים של סדר שתעשו לעצמכם ואתם בפתחו של עידן חדש. שלבו פעילות גופנית כמעשה שגרה יומי ואתם בדרך הנכונה. בהצלחה.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר