נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

10/06 - 19:00  איטליה - ספרד
היורו רק מתחיל ונבחרת איטליה כבר נראית עייפה וכבויה כמו פסטה שבושלה יתר על המידה ונשכחה על מדף ההזמנות. האזורי, אלופי העולם ארבע פעמים, מגיעים ליורו כשהם במשבר עמוק בעקבות חשיפת פרשת השחיתות בכדורגל האיטלקי, וסובלים מפציעות בסגל. השוער ג'יג'י בופון יעניק הרבה ביטחון להגנה שהפכה רעועה בשנים האחרונות, אנדראה פירלו הוא עדיין עושה משחק מבריק שיכול להכריע משחקים, אבל עם חוד שכולל "משוגעים" כמו קסאנו ובאלוטלי, ועם סגל אפור יחסית לאימפריית כדורגל זו, איטליה תהיה חייבת להתעלות מעל המציאות המורכבת כדי לא לאכול פיצות בבית כבר אחרי שלב הבתים.

בעוד איטליה נראית כמו טרטוריה מאובקת ונטושה, ספרד מזכירה טפאס בר אופנתי ושוקק חיים. אלופת העולם ואירופה נראתה נהדר במשחקי ההכנה לקראת הטורניר, והיא אחת המועמדות להגיע לגמר. הלה-רוחה (האדומה) רוצה לשמור על התואר ולעשות היסטוריה: להיות הנבחרת הראשונה שזוכה ביורו, מונדיאל ויורו ברצף. עם איקר קסיאס בשער, סרחיו ראמוס וג'רארד פיקה בהגנה, צ'אבי, אינייסטה ופברגאס בקישור ופרננדו טורס בחוד, לספרד יש את הכלים לעשות צ'וריסוס מכל יריבה. הפעם היחידה שבה ספרד ניצחה את איטליה במשחק רשמי הייתה במשחקים האולימפיים בשנת 1920, ובספרד זוכרים לטובה את התיקו המאופס בין השתיים ביורו 2008, שהסתיים בהעפלתה של ספרד לחצי הגמר לאחר ניצחון בדו קרב פנדלים. הפעם  ספרד תנסה לנצח את איטליה כדי לפתוח בצורה רגועה, ולרשום ניצחון בעל משמעות היסטורית על האזורי – בהחלט סיבה מצוינת לפתיחת בקבוקי הקאווה שבמקרר.

 10/06 - 21:45  קרואטיה – אירלנד
 אחר עשר שנים בהן לא הגיעה לטורניר גדול, אירלנד רושמת יורו שני בתולדותיה, וזו סיבה מספיק טובה להוריד ליטר גינס ולהחזיק לנבחרת הסימפטית של ג'ובאני טראפטוני אצבעות. אירלנד מעולם לא הפגינה כדורגל מלהיב, אבל תמיד קיבלה סימפטיה בכמויות, בזכות היותה אנדרדוג נצחי ונבחרת לוחמנית שמשאירה את הלב על הדשא. הבחורים בירוק לא יזכו ביורו, אבל כל משחק שלהם ירגיש כמו ערב בפאב אירי: שמח, מלא תשוקה וכזה שנגמר בחיוך גם אם המטרה לא ממש הושגה.
 
קרואטיה היא נבחרת צעירה, אבל כבר מזמן נחשבת לכוח אירופי שיש להתחשב בו. שנות ה-90 האירו פנים לנבחרת הדמקה, שהגיעה לרבע גמר יורו 1996 וחצי גמר מונדיאל 1998, אולם מאז הקרואטים העפילו לשני מונדיאלים ושני טורנירי יורו, ולא רשמו בהם הצלחה. לוקה מודריץ', איביצה אוליץ', אדוארדו דה סילבה וניקו קרנצ'אר האכילו את נבחרת ישראל מרורים בשנים האחרונות, וחלפו על פנינו במוקדמות היורו - לא נעים, אבל חובה להעריך את הנבחרת הקטנה והצנועה הזו על יכולתה להעפיל לטורנירים בזירה הבינלאומית. המאמן סלאבן ביליץ' הוא סוג של רוק סטאר, ונוכח חולשתה היחסית של איטליה והבינוניות של אירלנד, הקרואטים מאמינים שיש להם סיכוי להתגנב לרבע הגמר.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר