נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זה כמו לעצור במסעדת דרכים צנועה, להיכנס פנימה כדי לחטוף משהו שמנוני שיחזיק אותנו עד הבית, ולגלות מסעדה צדדית מפתיעה שמוציאה מטעמים טריים ומגוונים שמשאירים טעם של עוד. יורו 2012 הוא אותה מסעדת דרכים שהרשימה אותנו וגורמת לנו לספר עליה בהתרגשות לכל מי שאנחנו מכירים. כי בסופו של דבר פולין ואוקראינה הן לא מדינות נוצצות, כאלה שעושות לך חשק לעזוב הכל, לארוז מזוודה ולקחת את אהובתך אליהן לוויקאנד סוער שכולו אוכל-שתייה-גבר-אישה. אבל בסיכום שלב הבתים אי אפשר שלא להשתאות נוכח הארגון המתוקתק ורמת הכדורגל המשובחת.

זה היה שלב בתים שכולו בופה עשיר כמו ארוחת בוקר במלון חמישה כוכבים באילת. כולם מעמיסים על הצלחות, איש לא רוצה לפספס אף מנה. מצמצת? עכשיו תחכה שיביאו עוד פנקייק. למעשה, לא היה שלב בתים כזה באף טורניר – בכל המשחקים נכבשו שערים, רוב הנבחרות משחקות כדי לנצח, קצב המשחקים ברובו מהיר, וכרגיל, יש דרמות, סיפורים והפתעות. יורו 2012 עד כה הוא הצלחה גדולה.

ההפתעה הכי גדולה הגיעה מבית א', בו רוסיה והמארחת פולין היו פייבוריטיות לעלות שלב, אבל במקום לטחון קרפיונים ולשתות וודקה, הן קיבלו בעיטה בפריים טיים. רוסיה פתחה את היורו בסערה עם 1:4 מרשים על צ'כיה, והמקרה שלה מוכיח מדוע בטורניר כה קצר אסור להנמיך את הלבה ולאבד את המומנטום. רוסיה הגיעה שיכורה למשחק מול פולין, סיימה אותו בתיקו כשהיא רחוקה מהקצב המהיר שאפיין אותה במשחק הפתיחה,  ומכאן הדרך להפסד ליוון הייתה קצרה. היוונים, עם סבלנות של דייגים מפיראוס ונחישות וזעם של אומה עם ארנק ריק, הוכיחה שאף פעם אסור לזלזל בה. המארחת פולין חשבה שהרוח הגבית תעזור לה לעבור שלב, אבל קרסה תחת הלחץ והפכה לכבד קצוץ על ידי צ'כיה הסימפטית, שהוכיחה כמה חשוב להשתפר תוך כדי טורניר, ועלתה מראשות הבית. 

בית ב', שהוגדר כבית המוות, סיפק גם הוא דרמות וסיפורים. הולנד הגיעה לטורניר עם הרבה פאסון וסיימה ככישלון. הולנד הציגה הרבה שפים מוכשרים, אבל כשמנהל המסעדה שמרן כמו המאמן ואן מרוויק, וצוות המטבח עתיר אגו ולא מסוגל להסכים אפילו על תיבול החביתה, אין פלא – ונכון שזו מעין חוכמה בדיעבד – שהולנד גמרה עם שלושה הפסדים, כשהיא מסריחה ודוחה כמו הרינג שנשפך על רצפת השוק. גרמניה הוכיחה שכשמבשלים פשוט, אין סיבה שלא יצא טעים. בלי התחכמויות טקטיות, תוך ניצול הכישרון, הגרמנים סיימו כל משחק בניצחון וזה הרגע לרחם על הבקר והחזירים בדויטשלנד, שכל הצלחה של הנבחרת הגרמנית עולה להם בבריאות באופן הכי קיצוני שמוכר לנו. פורטוגל פתחה את הטורניר כמו דגי בקלה מיובשים, וסיימה אותו כמו מרק דגים עשיר וסמיך. בשני המשחקים הראשונים, כשהשף-כוכב רונאלדו היה תחת לחץ ושרף מנות, פורטוגל הראתה שהיא יודעת להעמיד סרוויס גם בלעדיו, והחיבור בין הכישרון המתפרץ שלו לצוות המסייע המצוין פירק את ההולנדים במחזור השלישי.

בבית ג' המתח נשמר עד לסיום, אבל בסופו של דבר במקום ללכת על בילוי נועז ומפתיע, זה נגמר על הסייף סייד עם פיצרייה והמשך הבילוי בטאפאס בר. ספרד ואיטליה עלו, כשקרואטיה ואירלנד נשארו עם המחמאות. בעיני רבים ספרד מועמדת לזכות בטורניר, אבל עד כה היא לא ממש משקיעה במנות, גובה מחיר יקר על הקאווה ולא משדרת שמחה, אלא מתפקדת יותר כמסעדה שהשם שלה מביא לה לקוחות. ברבע הגמר הספרדים יצטרכו להיות אינטנסיביים ותוקפניים יותר, אחרת במקום מונטדיו עם סלט סרדינים או טורטייה עם תפוחי אדמה הם יאכלו חצץ. איטליה נעה בין ניוקי כמהין לג'בטה שהעלתה עובש במגירה. האזורי, עם בעיית פציעות וסגל אפור יחסית, השיגו שתי תוצאות תיקו וניצחון וצלחו את הבית. הבעיה של איטליה היא חוסר מחץ בהתקפה, ואם היא לא תשחיז את הסכינים לפני הבישולים, היא תישן עם הדגים מהר מאוד. קרואטיה הייתה קרובה להפתיע אבל זה לא הספיק ובשדה התעופה החתימו לה "סימפטיה" על הדרכון. אירלנד הפסידה בכל משחקיה ורשמה את שלב הבתים הכי גרוע בהיסטוריה שלה, אבל הגינס והמרפי'ס לא נגמרו בפאבים האיריים, כך ששום אסון לא קרה. עוד ליטר ישכיח הכל.

בית ד' לא אכזב אף הוא והותיר אותנו דרוכים עד הסוף. צרפת הגיעה ליורו רגועה ועניינית, ואחרי תיקו עם אנגליה וניצחון על אוקראינה היא נראית כמו משהו ששווה לקרוא עליו במדריך מישלן. לפעמים צרפת משחקת פשוט ומענג כמו לחם לבן עם חריץ קממבר, ולפעמים מתוחכמת ומסעירה כמו צדפות במרינדה עם טבעות סלרי ופטריות כמהין שחורות. ליכולת שלה במחזור הסיום תיכף נגיע, אבל קודם כל פרידה מהוויקינגים. שבדיה הפסידה לאנגליה ואוקראינה בשני המחזורים הראשונים, וזלטאן איברהימוביץ' ושאר החבר'ה מאיקאה הלכו להרכיב את עצמם מחדש בבית. מחזור הסיום הציב שלוש נבחרות בעמדת עלייה – צרפת, אנגליה ואוקראינה, שבסופו אנגליה עלתה – בניגוד לציפיות שלה עצמה – מהמקום הראשון, וצרפת מהמקום השני. אנגליה לא מרשימה בטורניר, אבל עם הרבה לחימה ועקשנות הנבחרת האפורה כמרמייט של הודג'סון הצליחה לנצח את אוקראינה. למרות 7 הנקודות ושני הניצחונות רק אחד ששתה שלושה ליטר של בירה אייל יגיד שאנגליה פייבוריטית, ויש לאנגלים שלושה משחקים להוכיח שאנחנו בעצם השיכורים פה. צרפת, שנוצחה על ידי שבדיה במחזור הנעילה, מאבדת מומנטום ולפני המפגש עם ספרד ברבע הגמר היא נראית כמו ישראלי שנכנס למסעדת יוקרה ברובע הלטיני של פריס, שילם 100 יורו על מרק בצל וכוס יין בורדו וטרף באגט בדרך למלון כדי לא לישון רעב. ביורו הזה אסור למצמץ לרגע, צרפת יודעת את זה, וגם כולנו.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר