נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

01/07  21:45  איטליה – ספרד

הפסלים של מיכאלנג'לו מול היצירות של גאודי, הגאונות של דה-וינצ'י מול החדשנות של פיקאסו, ועכשיו תוסיפו את הגדוּלה של פירלו וצ'אבי ואת העוצמה של בופון וקאסיאס. אירופה הקלאסית במלוא הדרה – איטליה נגד ספרד, תאווה לעיניים. היורו המצוין הזה נגמר בגמר בין שתי הנבחרות המרשימות ביותר.

מצד אחד, ספרד מלאת כישרון, יעילה עד כדי אימה, מתמסרת ומניעה כדור כמו מכונה שהמציאו ביפן כדי לאמלל את העולם. הלה-רוחה ספגה לא מעט ביקורת לאורך הטורניר שמשחקיה משעממים, שהיא לא נועזת ומשחקת בלי חלוצים, אבל עם העובדות קשה להתווכח – מקום בגמר, יחס שערים 1:8 ועוצמה אדירה. קאסיאס בשער, בוסקטס ופיקה מאחור, צ'אבי, אינייסטה וצ'אבי אלונסו יותר קדימה – מספיק סיבות להכניס רקדנית פלמנקו לטאפאס בר כדי להעצים את החגיגה בסיום.

השוורים של דל בוסקה לא הציגו כדורגל סוחף בטורניר. ההפך. הכל נראה נכון, אבל הביצוע מעייף. כמו לתכנן ארוחת ערב עם בת הזוג בחוף הים, לדמיין את הגשת הפאייה, להרגיש את הצ'וריסוס בפה, לחוש את השפתיים בוערות מהפִּימִּיֶינְטוס דֶה פָאדרוֹן ולשתות יין מיקב פאוסטינו כאילו לא צריך לקום לעבודה יותר. בפועל, הספרדים הזכירו לנו שיש לחות וחול בים, שהפאייה כבדה מדי בגלל הנעת כדור סתמית, ושבמקום פלפלים או צ'וריסוס סתם קיבלנו טורטייה יבשה. אולי בגמר ספרד סוף סוף תציג את הרמה המצופה ממנה.

איטליה הגיעה לטורניר עם ציפיות נמוכות, והשתפרה עם הזמן. היא פתחה את היורו עם 1:1 מול ספרד, ובהמשך הציגה כדורגל התקפי, מלא תשוקה, חכם ואלגנטי. בקיצור, איטליה נראית כמו סטודנט לרפואה בבולוניה, שיודע להיות מצחיק, יפה ובשלן מעולה, וכל זה בלי שהאגו שלו נפוח. עם דור-מן כמו בופון, אף פרחח ספרדי לא ייכנס לרסטורנטה של פראנדלי, ולפניו עומדת הגנה קשוחה שמסודרת ומאורגנת כמו חיילים בקאמורה. במרכז השדה נמצאים האמנים והיוצרים. פירלו, הדה-וינצ'י של האזורי, ותלמידו מונטוליבו, הם אלה שיספקו כדורים לבאלוטלי וקסאנו, שני המשוגעים שהופכים כל משחק לחוויה. המשחק מול גרמניה הראה את איטליה בגדולתה, והכניס ללחץ את כל הספקים ממטולה ועד מילאנו. המחסנים לשעת חירום נפתחו, ושלל גבינות, פסטות, קמח ושמן זית הועמסו למשאיות ונשלחו. אל תתפלאו אם הירקנים ינצלו את הפיאסטה כדי להקפיץ את מחירי העגבניות ולעשות קופה מהגולים של באלוטלי.

לאור מה שראינו בטורניר, לאיטליה מגיע למלא את הגביע בלמברוסקו ולשתות לחיי הזכייה, אבל ספרד היא עדיין אלופת אירופה ואלופת העולם, וגם לה יש בקבוקי קאווה במקרר שבא לה לפתוח, כך שצפויה לנו מלחמה ענקית. כמו כל אופרה איטלקית טובה, יהיו שם דם, יזע ודמעות, והשאלה היא הדמעות של מי.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר