נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אומרים שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. אז למה לא לאכול אותה בוקר, צהריים וערב? המקום – בנדיקט. העיר – ראשון לציון. כן, בנדיקט פתחה כאן סניף שמביא איתו את כל הפינוקים גם לראשלצים. השעה – תשע בערב ומזג האוויר סוער עד מאוד.

היה קר בחוץ, אבל בפנים היה חם ונעים. ריח החמאה באוויר שמגיע מלחמניות הבריוש המתוקות הגביר את הרעב וחידד את החושים. ידענו שעלינו להזמין את המנות כמה שיותר מהר, אחרת יש סיכוי לניסיון מצידנו של אכילת מפה או מפית.

מה שמתחיל טוב
זה התחיל כך. פירות יבשים (משמש ושזיף) עטופים בבייקון צרוב היטב עם רוטב הולנדייז אוורירי ומפנק שפתח את התיאבון למנה הבאה אחרי. המתוק של הפירות והמלוח של הבייקון התמזגו למנה נהדרת שאני ממליצה לא לוותר עליה. אחר כך הגיע פלפל אדום קלוי ממולא בגבינת עיזים שמנמנה למדי עם פסטו מזין שמשדרג את המנה פי כמה. קל, נעים ומרענן.

לאוהבי הפחמימות, חשוב לציין כי רוב המנות העיקריות בבנדיקט מלוות בסלסילת לחמים ש"אינה נגמרת", כפי שאוהב לכנות אותה צוות המסעדה, המכילה, בין היתר, בריוש חם, לחמי דגנים שונים ומיני באגט כיפי לצד חמאה, נוטלה ורסק תפוחים מתוק ומיוחד.

וכמו תמיד, רעבים שכמונו, כבר התחלנו לשבוע מהלחמים, אבל באיזשהו שלב לקחנו את עצמנו בידיים, והצלחנו לחכות דקות ספורות למנות העיקריות, שלמזלנו הגיעו מהר מהמצופה, זאת אגב למרות כמות האנשים הנכבדה שהייתה במסעדה.
מנה בבנדיקט. צילום: יחסי ציבור

ממשיך טוב
בייקון ושינקן היו מרכיבים עיקריים בארוחת הערב המזינה שלנו. כי ככה אנחנו אוהבים את זה. המנות הגיעו ביחד, אך הראשונה שטעמנו ממנה הייתה מנה בשם "'קרוק מאדאם". מנה מוכרת ופופולארית מהמטבח הצרפתי. בין שתי פרוסות גדולות וטריות של לחם בריוש נמשחו במכחול שכבות של רוטב בשמל, שינקן וגבינת גאודה. מעליהן נחו באהבה ביצת עין, עשויה מדיום רייר ורוטב הקיסר הייחודי של המקום. שילוב הטעמים היה מושלם ובכל ביס השתנו המינונים של הרכיבים ולכן גם בכל ביס היה עוד טעם חדש לגלות. פשוט מנה נהדרת שמשלבת בתוכה את כל האלמנטים האהובים עליי – בשר, גבינה ואיך אפשר שלא – לחם (והרבה חמאה).

מפאת געגועיי לאנגליה הקרירה, בה זכיתי לבקר כבר די מזמן והתאהבתי קשות, ומאחר שמזג האוויר הזה הוא מאסט לטעום בו מנה שתחמם לנו את הלב ובעיקר את הבטן, בחרנו את מנת "הבוקר האנגלי". כשמה כן היא – ארוחת בוקר אנגלית קלאסית, שמשלבת בתוכה מנות קטנות. שעועית לבנה קטנה ברוטב עגבניות מתקתק לצד תפוחי אדמה רכים רכים, מתובלנים היטב ומטוגנים עם עגבניות שרי, פטריות וקוביות בצל. בנוסף לכל הטוב הזה מוגשות שתי נקניקיות פרנקפורטר קריספיות במיוחד מבחוץ אך עסיסיות מבפנים, קריספי בייקון (אפשר לבחור את מידת העשייה לפי העדפה אישית) וכמובן – ביצת עין.

המנה לא נופלת מארוחות הבוקר שמגישים בדיינרים הטובים של לונדון ובטוח שלא תאכזב אף נשמה רעבה שמשתוקקת לקצת בייקון ותפוחי אדמה בכל שעות היממה.

וגם מסתיים טוב
הגשם והרוחות מחזקים בחוץ, יש סערה ויש אנשים שנכנסים למסעדה כדי לתפוס מחסה. מזמן כבר שכחנו את הבלגאן שמתחולל בחוץ, כי בינתיים אנחנו מהופנטים מסוגי הפנקייקס הרבים שנמצאים מול עינינו. עם כל זה שהיה קשה לבחור, לקחנו החלטה בוגרת והזמנו את הפנקייק ה"רגיל" (כלומר, ללא תוספות מיוחדות כמו שוקולד, אוכמניות או בננות עם חלב מתוק וקוקוס קלוי).

מאחר ואת המנה מכינים ממש ממש ברגע ההזמנה, לקח כמה דקות עד שהגיעה לשולחננו הקינוח המופלא. הפנקייקס היו עבים במיוחד, אווריריים ונעימים לאכילה. מזוגגים באבקת סוכר ולידם הוגש רוטב מייפל אמיתי ומשובח.

עם רוב המנות העיקריות, בנוסף לסלסילת הלחמים שלעולם אינה מתרוקנת, מגיעים גם שתייה וסלט אישי. השתייה יכולה להיות קרה או חמה מתוך היצע המשקאות שבתפריט. האדיבות ואווירת המשפחתיות שקיימת במסעדה חיממה את ליבנו ותיבלה את האוכל המעולה של בנדיקט בקורטוב של אקסטרה כיף.

המסעדה ממוקמת בלב איזור התעשייה בראשון לציון ונפתחה ממש לא מזמן, באוקטובר האחרון. בסוף הארוחה ולאחר כוס תה חמה ומרגיעה – אמרנו יפה תודה על הכל ויצאנו אל המסע חזרה לאוטו. אחרי ארוחת בוקר-ערב מפנקת בבנדיקט הגענו למסקנה: אי אפשר לחזור לארוחת הבוקר הסטנדרטית של ביצת עין וסלט קצוץ דק.

מה אכלנו:
פלפל קלוי – 24 ₪
פירות יבשים עטופים בבייקון – 27 ₪
בוקר אנגלי – 69 ₪
קרוק מאדאם – 58 ₪
פנקייק רגיל – 38 ₪
סיכום חשבון: 216 ₪ לארוחה זוגית, שכוללת לחם, ראשונות, עיקריות, סלט ושתייה

בנדיקט, משה בקר 14, אזור התעשייה הישן, ראשון לציון. טלפון: 03-9493000

* כתבה פרסומית
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ערב בלי נשכח במשייה
רג'ינה מעירה את מתחם התחנה
רג'ינה מעירה את מתחם התחנה
53 שנה של אוכל משובח: ארנולד
חדשה בפתח תקווה: 206 גריל בר
עדיין לא הייתם בפאסטל?
יש לי מקום בלב
ביקור בביסטרו מלון רוטשילד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר