נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פליקס
שוק הפשפשים הוא אחד ממתחמי הקולינריה החמים בתל אביב. לסצנת האוכל של האזור הצטרף בית קפה-מסעדה חדש שמנסה להתרחק ממלכודות התיירים הכאילו-אתניות. מאחורי פליקס עומדים הבעלים יריב בן אהרון, תושב השכונה, והשפית עינב ברמן (אורנה ואלה, אסיף) שבנתה תפריט עם קריצה בריאותית. מנות ביסטרו כיפיות מתבססות על ייצור עצמי וחומרי גלם איכותיים: ברוסקטה עם פירה פול, גבינת המאירי וסלסת זיתי קלמטה (28 ₪), המבורגר עסיסי עם תפוחי אדמה צלויים וחמוצים (55 ₪), סלט גרבדלקס כבוש במקום על עלי בייבי וביצה רכה (52 ₪), צ'ילי קון קרנה עם ירקות שורש (48 ₪) ועוד. גם ילדים וטבעונים יוכלו למצוא כאן אוכל לטעמם וארוחות הבוקר חורגות ממשבצת החביתה-סלטים-גבינות עם הברקות כגון לבנה בופאלו, סלט עדשים שחורות וטוסט קרואסון עם גאודה, גבינה עיראקית ועגבניות חריפות. עיצוב אורבני שמתכתב עם יפו העתיקה יותר אווירה נעימה ומזמינה והמיקום, בלב מתחם מגורים ליד חצר גדולה, הופך את פליקס למקום קלאסי לבילוי משפחתי.

פליקס. צילום: אפיק גבאי

פליקס
רבי פנחס 4 ה', פרויקט הרובע, יפו
שעות פעילות: א'-שבת 9:00-22:00

זיגל הגדול
בתקופת זוהרו הגיעו לנמל יפו עולים מכל קצוות תבל (ודי להיזכר במערכון של "לול"). במתחם נגה המחודש נפתח לאחרונה בית אוכל עכשווי שעושה כבוד לקולינריה המיוחדת של יפו, שמחברת מטבחים של עדות מזרח אירופה והמזרח התיכון. השף אריאל כהן, בעצמו בן למהגרים שהגיעו ליפו עם קום המדינה, יצר תפריט צבעוני ושמח שמתבסס על מנות מזרח אירופאיות ובלקניות, עם תיבול של המטבח הערבי-מקומי: פסטליקו - פילו ממולא בשר כבש ומנגולד (28 ₪), חלה בסיר פלא חמה מהתנור של סבתא קלצ'ה (18 ₪), טחינה ביל פסיח – נתחי דג מיובש ואפוי מעורבבים עם בצל וטחינה (36 ₪) וסלאטה ביל עוזראין –  קוביות של עגבניות וחציל, הרבה חריף, שום קונפי ופיתה מטוגנת (34 ₪). שאר המנות נשמעות גם כן כמו משהו שנלקח היישר מהספרים של מנחם תלמי, מהקבבים של יפו - שלושה קבבים משלוש עדות - רומני, בולגרי וערבי ( 48 ₪), דרך בלחאת סמאק - כדורי דג טחון מטוגנים בחמאה ותבלינים(62 ₪), ועד פגז קומפוט  עם ערק ורוזטה (28 ₪). העיצוב מתכתב גם הוא עם העדות השונות ובמרכז המסעדה הוקם בר מלבני בהשראת המטבחים המשותפים שאפיינו את בתי העיר.

זיגל הגדול. צילום בועז לביא

זיגל הגדול
תרצה 14, מדרחוב תיאטרון גשר, יפו
שעות פעילות: א'-שבת 12:00 עד אחרון הלקוחות

אנגוסרי
אנגוס, מסעדת הבשרים הצפונית, לא קופאת במקום. בימים אלה היא משיקה תפריט בשרים חדש ופותחת את האנגוסרי, מעדניית בשרים על האש. נתחי הבשר מגיעים מהעדר הפרטי של הבעלים, משפחת דבאח, שמגדלת עדרים בגליל כבר יותר מ-60 שנה. השף נבות שלח (זוזוברה, קפה איטליה, ג׳וז ודניאל) יצר תפריט שכולו שיר הלל לבשר עם שילובים מפתיעים בין מזרח למערב: אנגוס ונים – "פיצוחי" בשר ייחודיים, סלט שבבי שווארמה פריכים עם כורכום, שקדי עגל על הפלאנצ'ה עם לימון חרוך ועדשים, בשר כבוש על סלט ירקות אביבי ועוד. להמשך הארוחה ניתן לבחור בין סטייקים משובחים, צלעות טלה, קדירת בשרים ומגשי מיקסים. הדובדבן שבקצפת הוא מנת הענקים היחידה בישראל: טומהוק - צלע עגל שלמה ועליה יותר מקילו בשר. בקומה התחתונה של המסעדה נפתח האנגוסרי, מעדניית בשרים על האש שפונה לסגנון מנות רחוב שכה פופולרי כיום: אנגושווארמה, אנגוסנדוויץ', קבבורגר, אנגוסלטים טריים, שפודים על גריל ועוד.

אנגוסרי. צילום: דניאל לילה

אנגוסרי
המגינים 27, עיר תחתית, חיפה
שעות פעילות: א'-שבת 11:00-23:00

Aria
הדבר החם הבא בקולינריה התל אביבית שלא עוצרת לרגע במקום נמצא בבניין יפהפה ששופץ ברחוב נחלת בנימין: מתחם בילוי המשלב בר קוקטיילים מושקע עם הופעות די.ג'י חיות וביסטרו שף אורבני עדכני. על התפריט חתום השף גיא גמזו (לשעבר רפאל) שיצר מנות קלילות אך מוקפדות במגוון שיטות הכנה ומחומרי גלם משובחים: קוקי סן ז'ק על קרם שקדים לבנים וקצף סרטנים (65 ₪), סלט ברווז קצוץ בחמאה ושומר (58 ₪), פילה מוסר ים על קרם זעתר (98 ₪) וטליאטלה לחי לבן במלח וחלמון (88 ₪). בבר מוגשים קוקטיילים שהגה קסטר תומפסון, אחד ממובילי המיקסולוגיה המקומיים, ולתפריט הקוקטיילים יצטרף תפריט אוכל שיציע מנות ראשונות מתוך תפריט המסעדה ומנות בר יומיות. המסעדה והבר שוכנים במבנה היסטורי אשר היה שייך למשפחתו של יואל משה סלומון. עיצוב פנים מינימליסטי, נקי ועדכני משמר את המראה המקומי הייחודי ומוסיף לו חן עדכני.

Aria. צילום: יח

Aria
נחלת בנימין 66, תל-אביב
שעות פעילות: מסעדה 19:00-חצות, בר 20:00- 01:00
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח