נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הנה אני בא..
רוני כהן, מראשוני בעלי המסעדות הירושלמיות המודרניות (שונקה, גראפה), מאמין שמה שמצליח בעיר הקודש יכול לעבוד בתל אביב ולכן פתח את GRAPPA. הקונספט שנבחר הוא מטבח ביסטרו על בסיס בשר מקומי ופירות ים טריים, שמן זית, שום, ושאר חומרי גלם ים תיכוניים מלווים ב- 60 סוגי יינות מהארץ והעולם במחירים שווים לכל נפש. וכן, כמתבקש מהשם, גם קולקציית גראפה ענקית. הסגנון הירושלמי מכתיב שכל ארוחה נפתחת בסלסילת לחמים ואנטיפסטי ללא חיוב, ומכאן החגיגה רק מתחילה. בין המנות הראשונות (35-50 ₪) ניתן למצוא "מעורב" פירות ים על פיתה גריל, שיפוד שקדי עגל בגריל על סלט פטריות חם ואספרגוס גריל בויניגרט פלפלים וגבינת גרוייר. המנות העיקריות (50-125 ₪) שומרות על אותו קו רענן: שרימפס קריסטל בגריל ברוטב יין לבן, שום ועשבי תיבול, לברק שלם בגריל ברוטב שום לימון, חזה עוף אורגני בנוסח "פרובאנס" וירקות שורש צלויים, פילה בקר טרי (250 גר') ברוטב יין אדום ובצלצלי שאלוט ועוד. המסעדה ממוקמת בבניין לשימור ולפני שהקיץ המעיק נוחת על העיר כדאי לנצל את הערבים הנעימים שעוד נותרו לישיבה במרפסת עץ גדולה.

גראפה. צילום: אילן עמיחי

 GRAPPA
אידלסון 13, תל אביב, 03-5237755
שעות פעילות: א'-ה' 12:00 עד אחרון הלקוחות, ו' 12:00-19:00, שבת 19:00 עד אחרון הלקוחות

בוואריה בלי קרם
בטיימינג מושלם כאילו לרגל זכייתה של ביירן מינכן בגביע האלופות נחנך בתל אביב ביירן – ביסטרו בווארי, הראשון מסוגו בארץ. הבעלים הם שלושה חברי ילדות וביניהם השף עופר בן אור, שעבד והתמחה במסעדות כוכבי מישלן בצרפת ובלונדון. בן אור יצר תפריט אירופאי המתבסס כולו על טהרת השניצל מסוגי בשר שונים לצד תוספות מיוחדות, מנות בר מפנקות, מרקים אירופאים ו-8 סוגי בירות גרמניות בכוסות בצורת מגף. רשימת השניצלים (65 ₪ בממוצע) מרשימה במיוחד: שניצל ביירן - שניצל לבן ברוטב דמי-גלאס, מראנו - שניצל בקר עם שום ופטרוזיליה, קורדון רוז' - שניצל לבן ממולא בביקון וגאודה, נפוליטנה - שניצל עגל עם סלסת עגבניות ופלפלים, שינקן וגבינה ועוד. מרק גולש קלאסי אירופאי עם אטריות שפצלה ומאפה וקזה שפצלה - מאפה פטריות יער, שפצלה וגבינות (32 ₪ כל אחד) עושים כבוד למטבח הגרמני וכך גם ביירנוורסט - נקניקיית בשר לבן שמנמנה על מצע סלט כרוב לבן (28 ₪). גם ארוחות הבוקר לובשות מכנסי עור ושלייקעס, ובוקר בווארי נפתח עם שתי ביצים עשויות לפי בחירה בליווי "קאסלר" - נתח בשר לבן מעושן, שינקן, שני סוגי סלמי, פטה כבד לבן, פליישסלט וסלט עלים ירוק (56 ₪). לא משנה מה בוחרים, אסור לפספס את הקייזרשמרן (28 ₪)- עוגת מחבת אוסטרית עם צימוקים ואגוזים בקומפוט פירות והקינוח האהוב על הקיסר פרנץ יוזף. 

ביירן. צילום: בן יוסטר
   
ביירן
פרישמן 22 ( פינת סירקין), תל אביב, 077-556-5753
שעות פעילות: א'-שבת 8:00 עד חצות

לא רק לגיל הזהב
בלב הפארק הציורי של כפר סבא נפתח סבאל'ה, ביסטרו שמציע רגעים של שקט מהמולת העיר ובילוי קולינארי בסגנון כפרי. תפריט איטלקי עם השפעה ים תיכונית מקומית מבוסס על חומרי גלם טריים וכולל מנות המתאימות לכל שעות היום, מארוחות בוקר מפנקות ועד ארוחות שחיתות ואלכוהול. תפריט הערב כולל מנות ראשונות כמו סינטה כבושה ברוטב איולי פלפלים (45 ₪), חצילים ממולאים בגבינות צאן ואגוזים (44 ₪) וקפלאצ'ו בחמאת עגבניות (44 ₪), ובמחלקת העיקריות פילה בס פריך על ירקות שורש ברוטב רוזמרין (87 ₪); תבשיל קציצות עגל פרסי על אורז ירוק וחמוציות (89 ₪) ופסטה פפרדלה עם ארטישוק, זיתים שחורים ועגבניות צלויות (64 ₪). גם לטבעונים יש מה לאכול - ריזוטו 3 דגנים וטחינה (58 ₪), וילדים מוזמנים ליהנות מתפריט מותאם המוגש עם פלייסמט לצביעה ומתקני שעשועים צמודים. המבנה מחולק לשלושה אזורים המאפשרים לכל סועד לבחור את האווירה שמתאימה לו: משתרעת מרפסת לארוחות בוקר תחת כיפת השמים, בר מעוצב וחלל מרכזי ובו שולחנות צופים לפארק ושולחן אבירים ל-12 סועדים.

סבאל'ה. צילום: יח"צ

סבאל'ה
פארק כפר סבא (סמוך לאצטדיון), 09-7689016
שעות פעילות: א'-שבת 9:00 עד חצות

הכרם לא בורח מבשורה
בלב כרם התימנים, מעוז של חומוס ומרק רגל, נפתחה מסעדה שהדרך הטובה ביותר להגדיר אותה היא היברידית. ולמה ככה? כי בשעות הצהריים משמרים במקום את רוח "מפגש רחל", מסעדת פועלים עם מנת דגל של עוף בחצילים שזכתה לשבחים מכל עבר. בערב האווירה משתנה ואיתה גם התפריט. השף אביתר מלכה, חניך של אייל שני, נכנס למטבח ומבשל מנות על בסיס חומרי גלם עונתיים מהשוק הסמוך בתהליכי הכנה קצרים, כדי להותיר את הטעם קרוב ככל האפשר למקור, למשל ארטישוקים מאודים ואיולי (27 ₪), סלט ירוק עם חסה הידרופונית, 3 סוגי גזרים, גרגר נחלים ואגוזים (42 ₪), ניוקי עבודת יד בחמאת מרווה (51 ₪) וסנדביץ' פלמידה כבושה (48 ₪). עזיזה ממוקמת בשולי כרם התימנים ומביאה לשכונה בשורה חדשה, צעירה, נעימה, עדכנית ובעיקר – שמחה. בצהריים כשר ללא תעודה, בערב לא כשר.



עזיזה מטבח מקומי
מל"ן 4, תל אביב, 03-5057531
שעות פעילות: א'-ה' 18:30-23:30, ו' 11:00-שעה לפני כניסת השבת

 


 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח