נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אירועי חברה הם שם כולל לקשת שלמה של אירועים, החל ממסורות שבועיות דוגמת הרמת כוסית לסוף השבוע, דרך ציון חגים ומועדים ועד אירועים מיוחדים ומושקעים, שעל פי רוב מתקיימים לעיתים רחוקות יותר. למרות שלאורך השנים גם הקטגוריה האחרונה הפכה קשה לפיצוח, מדהים לגלות שאם חושבים מעט מחוץ לקופסא אפשר להגיע לרעיונות פורצי דרך.

כאלו הם האירועים האתגריים, זן חדש של אירועי חברה המבקשים להיות פחות מעונבים ויותר טבעיים, עבור העובד כמו גם עבור המעסיק. לא מן הנמנע כי אירועים אלו עלולים לדרוש יותר מאמץ מבחינת הפקתם ולכן אינם מהווים עניין שבשגרה, אך באותה נשימה, פוטנציאל הערך המוסף בעקבותיהם גדול לעין שיעור בכמה מישורים במקביל.

מעלה ומעלה
כאמור הפעילות האתגרית תורמת עד מאד לגיבוש קבוצות בעיקר משום שמדובר בחוויה יוצאת דופן, הדורשת מהמשתתפים מאמץ מיוחד ושיתוף פעולה שלאו דווקא נדרשו מהם בשגרה. לרוב בפעילויות מסוג זה רצוי להקצות מראש את המשתתפים לקבוצות שתהיינה תואמות לצוותי העבודה האורגניים אליהם הם משתייכים, על מנת להשיג חיבור אמיץ יותר בין הנפשות הפועלות. יתרה מכך, הפעילות האתגרית תורמת גם לפיתוח מיומנויות עבודה, ניהול ומנהיגות משמעותיות ובכך מעניקה ערך מוסף מקצועי.

מעלה נוספת של פעילות אתגרית נובעת מכך שעבור רוב האנשים, מדובר בפעילות שלא יעשו באופן פרטי. בניגוד למופע או ארוחה, מעטים האנשים שכדרך קבע יקפצו באנג׳י, יצללו בים התיכון, או יגלשו סנפלינג בהרי יהודה. בשל כך, ימי כיף אתגריים יכולים בקלות להפוך לאירוע בלתי נשכח עבור העובדים ולהקפיץ את שביעות רצונם מפעילויות הרווחה בארגון.

אחריי
בשמן המקצועי פעילויות אלו מכונותODT  (outdoor training), המיקום, כמתבקש, תמיד בחוץ ומסתבר שבשוק קיימות לא מעט חברות המתמחות בהן. רציתם דוגמאות? בבקשה. מגוון פעילויות ספורט וחשיבה, החל מסדנת בישול בפוייקה וכלה ביום פעילות מקיף במערות לוזית הן רק חלק מהפעילויות שתוכלו לקבל מ"פתרונות אתגר ונופש בע״מ״. גם ״רווה אתגרים״ מתמחה בהרכבת ימי גיבוש לקבוצות וארגונים הסובבים סביב פעילויות אקסטרים, כשבין היתר מציעה החברה פעילויות סנפלינג, טיולי ריינג׳רים, ומשחקי לחימה עם רובי לייזר.

למרות היתרונות הבולטים, כשמארגנים פעילויות המתמקדות בספורט אתגרי יש לזכור שישנם אנשים הנרתעים מאתגרים שכאלה וחשוב לתת גם להם מענה הולם. העלות הנוספת של פעילות מתונה יותר לצד האתגריות תהיה זניחה למול הנזק שעלולים להסב עובדים ממורמרים. מרבית החברות ישמחו לבנות יחד איתכם יום כיף שיורכב ממגוון פעילויות, אתגריות יותר או פחות, כך שיתאימו לתמהיל הקהל שלכם. ״פינוק - הפקת אירועים״ לדוגמא, מציעים יום כיף בכנרת הכולל פעילויות ימיות אתגריות (אבובים, בננה, סירות טורנדו ועוד), לצד פינות זולה ופינוק, ברביקיו, וסדנת טאי צ׳י.

נקודה למחשבה
נקודה נוספת שחשוב לזכור בעת הפקת אירועי אקסטרים היא הדגש המיוחד על אבטחה ובטיחות הנדרשים בשטח. על אף שכבר הפכו לעניין שבשגרה, הפעילויות האתגריות עדיין מהוות סכנה רבה יותר מכל אירוע אחר ולכן לרוב תדרשו לשירותים נלווים. שירותים אלו כמו גם סיוע בהנפקת האישורים הנדרשים לרוב יסופקו על ידי חברת ההפקה של האירוע, אך גם מצדכם חשוב להיות עם האצבע על הדופק.

ומילה לסיום - זכרו ליהנות בעצמכם מהאירוע! אחרי הכל, במה מתבטא יתרונכם הגדול אם לא תזכו ליהנות מבחירותיכם?

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת