נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חג פורים, חג פורים, חג גדול ל... ארגונים? רגע, לא ככה הולך השיר? אולי לא, אבל מסתבר שהחגים הם כבר מזמן לא רק תירוץ לימי חופש ואפשרות לבלות קצת זמן איכות עם המשפחה. הם גם (ועבור חלקנו בעיקר) הזדמנות המעסיקים להפתיע, לפנק, להלל ולצ'פר את עובדיהם. בדיוק בשל כך, נוטים מנהלי הרווחה והאירועים לתפוס את המועד המשמח ולהפוך אותו למשמח עוד יותר, אם בעסק מצליח (בו כל סיבה למסיבה היא מאורע מבורך) ואם בעסק מצליח פחות (וניצול ההזדמנות להעריך ולהעמיד את העובדים במרכז).

על טעם וריח
בדומה לאירועים אחרים, גם הצלחתם של אירועי חגים תלויה במידת ההתאמה בין אופי האירוע לזה של החוגגים ואולי אף יותר מאשר במקרים אחרים. את פורים, למשל, פחות מתאים לציין בהרמת כוסית ובברכות מיוחדות לחג ("שתהא היחיד שהתחפש לפיראט, אמן!" לא תפס, משום מה). על אותו משקל, מעטים העובדים שיתרגשו מבונבוניירה בצורת לב שיקבלו בפסח (אם כי באופן אישי, אני תמיד מתרגשת משוקולד). וכתמיד, חשוב לזכור שהעובדים אינם ציבור הומוגני, כך ש-One size fits all אינו בהכרח הקונספט המנצח. במידת האפשר, מומלץ להציע לעובדים כמה אפשרויות ליהנות מאירוע החג, כך שרווקים הוללים, הורים מסורים, מיטיבי לכת או דווקא מיטיבי לסת, יעריכו כולם את המאמצים שהושקעו בהם. כשירות לאומה, לפניכם שלל רעיונות לאירועי חג חגיגיים, תוך התמקדות בשילוש הקדוש שכל מפיק אירוע חברה נדרש לו: אוכל, מתנות ואטרקציות.

אוכל
מזון הוא המרכיב המרכזי באירועי חברה, בין אם הם מצויינים בצנעה בהרמת כוסית אינטימית ובין אם בוחרים להציבו במרכז האירוע כסעודת חג גדולה. למרבה השמחה, המסורת היהודית דאגה להצמיד כמעט לכל חג כמה מאכלים מסורתיים, שאת רובם ניתן להגיש בקלות גם באירועים מרובי משתתפים. בפורים אלה כמובן אוזני המן, בשבועות מאכלי חלב, בסוכות פירות יבשים, ובחנוכה קשה להימנע מסופגנויות.
טאטי, צילום: דניאל לילהאך הגשת מזון היא לא הדרך היחידה להתייחס למאכלים המסורתיים של כל חג. מאחר שרוב העובדים יציינו את החג גם בחיק המשפחה והחברים, רבים מהם ישמחו לאפשרות להצטייד בידע ובכלים להכין בעצמם את המאכלים המסורתיים. סדנאות להכנת מאכלי החג הן דרך יפה להכניס את העובדים לאווירת החג, ולהדגים את התעניינות הארגון בחיי העובדים גם מחוץ לכתליו.

מתנות
אם כבר התייחסנו לאוכל, הרי שאפשרות נוספת היא לחלק חבילות שי שמורכבות מהמאכלים הללו או למתקדמים שבינינו, להשתמש בחבילות "עשה זאת בעצמך", המכילות את המרכיבים והכלים הדרושים לבישול, אפייה ו/או אכילה של אותם מאכלי חג.

מעבר לאוכל, החגים מצטיינים גם במאפיינים ייחודיים שקל לתרגם למתנות: אם במסיבות פורים הבאות עלינו לטובה, בהם אביזרי תחפושת ורעשנים יתקבלו בברכה, בשבועות יהיו אלה זרים או צמחים כלשהם, בסוכות יככבו שבעת המינים ו/או קישוטים לסוכה, ובחנוכה יהיו אלה סביבונים, נרות וחנוכיות.
אטרקציות
אם יש לכם את התקציב המתאים, חגים הם המועד המושלם לאירועים מושקעים. כאן כבר מומלץ להיעזר במומחים ולפנות לחברות חיצוניות שיסייעו לכם להפיק אירוע בלתי נשכח (לפחות עד החג הבא). פורים הוא מועד ראוי במיוחד למסיבות נושא כאלה ואחרות, כמו גם לאטרקציות מטורפות קצת יותר מהשגרה. ברייקלהוליקס, לדוגמא, הוא מופע ברייקדאנס והיפהופ מיוחד לפורים המשלב דמויות שטח, תרגילי אקרובטיקה, פעלולי אש, אקרודאנס ותלבושות מרהיבות. אפשרות נוספת, משמחת לא פחות, היא לשמח לבב אנוש, ולהציע לעובדים מפלט מהיומיום בדמות התמקדות באלכוהול. זיו מנור, למשל, מציע נשף קוקטיילים חווייתי ומגבש המועבר בשיתוף הקהל.

בחג השבועות אפשר להקנות לעובדים מיומנות נדירה אם כי שימושית, ולהזמינם לסדנת שזירת פרחים עם צופית רוזן, או ביקור במחלבה וטעימת גבינות. סיור כזה ניתן לארגן במחלבת המאירי שבצפת, או ב-My Dear שבכפר נטר.
סוכות טומן בחובו אפשרות מבטיחה להתכונן יחדיו לחג ולעשות זאת בזיל הזול. כל שצריך הוא לאתר כמה עובדים יצירתיים במיוחד, ולבקש מהם להעביר לחבריהם סדנא להכנת קישוטים לסוכה. ההורים מבינינו ישמחו לרעיונות להעסקת הילדים, ואילו הרווקים יוכלו להתרפק על זכרונות מימי ילדותם העליזים. אחרון חביב, מילה על חג החנוכה. בחג האורות ראוי ונחמד להתייחס לא רק למאכלים עתירי הקלוריות המאפיינים אותו, אלא גם למנהגים נוספים. למשל, נרות חנוכה. בגן הסולארי בבנימינה תוכלו לעבור סדנא אקולוגית להכנת נרות, סביבונים וספירלות מסתובבות (תודו שזה נשמע מעניין).
 

והעיקר, שיהיה שמח ונעים – שילחו את העובדים לחופשת החג עם מצב רוח טוב, ופרגנו גם לעצמכם על העבודה הקשה שאתם עושים. מגיע לכם. חג שמח!

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת