נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

החלטתם לערוך אירוע חברה. בחרתם מקום, סגרתם את רשימת המשתתפים, הכנתם הזמנות יפות ודאגתם לתוכן מעניין. עכשיו, חשבתם לעצמכם, נשאר רק החלק הקל והמהנה ביותר - בניית התפריט. אז חשבתם. בניית תפריט לאירוע עסקי היא משימה לא פשוטה", מסביר שף חיים סבג שהקים את שירותי הקייטרינג "מעשייה" (כשר) ו"קוטורה" (לא כשר) לפני 8 שנים, לאחר לימודים ועבודה במסעדות הטובות בארץ ובחו"ל. "כאשר בונים תפריט לאירוע עסקי יש הרבה מאד שיקולים שצריך לקחת בחשבון", טוען סבג, שמקפיד לנהל את "מעשייה" ו"קוטורה" כתמהיל מסעדה מן המניין, תוך בחירת אנשי הצוות מעולם המסעדנות, שימוש רב בחומרי גלם ייחודיים ושימת דגש רב על הכנת תפריטים אישיים

מה בתפריט?

לתפריט עצמו חשיבות רבה, כמובן, אבל בראש ובראשונה יש לבחון את מטרת האירוע. האוכל, ובעיקר צורת הגשתו, חייבים לתמוך במטרה זו. ישיבה בשולחנות גדולים לדוגמא, מתאימה לציון אירוע כלשהו. לעומת זאת, כאשר המטרה היא דווקא קידום קשרים עסקיים, יש לאפשר לאורחים לפרוש הצידה ולדבר בנחת.

יש חברות הבוחרות להעביר מסרים גם דרך התפריט עצמו באותו אירוע. לדוגמא, ניתן לשדר יוקרה ומעמד דרך שימוש בחומרי גלם מסוימים, כגון כבד אווז ופילה. באותה מידה באירוע בו יבקשו להעביר מסר של נאמנות לחברה או שורשיות ערכית, נוכל למצוא בתפריט מאכלים יותר "פשוטים", כגון בשר אנטריקוט ותבשילי עדשים, בעלי אפקט שורשי יותר המחבר את האדם לאדמה. כמובן שלעיתים האוכל משתלב עם קונספט האירוע גם בצורת הבחירה שלו, כפי שמספר סבג – "היינו שותפים לאירוע שערכה חברה המקדמת פיתרון להתאמה טכנולוגית אישית ובשל כך, אפשרה תפריט בהתאמה אישית לאורחים".

אני רוצה את זה ואת זה ואת זה

כאשר עורכים אירוע למספר רב של משתתפים, צריך בעת ובעונה אחת לקלוע לטעם של כולם ולהרשים את כולם ורצוי, שרוב המנות יעשו זו באותה מידה. במסעדה כל אחד בוחר לעצמו מנה, ולעיתים מרשה לעצמו טעימה ממה שאחרים בחרו. באירוע, לעומת זאת, אנשים נוטים לטעום הכל מהכל, ולא להתמקד במספר קטן של מעדנים. בנוסף, כאשר האירוע מוצלח ויש שאיפה לבקר שוב באותו מקום או לבקש את שירותי הקייטרינג בשנית, התפריט חייב להתחדש כל העת, ולהציג מגוון שונה בכל אירוע. היכולת לייצר היצע גדול ומגוון מהווה יתרון לשירותי הקייטרינג על המסעדות השונות", מסביר סבג ובאותה נשימה, מציין את "אירועי שוק" שהם מקיימים ב"מעשייה", המאפשרים לאנשים להנות ממגוון גדול של מזון המוכן לנגד עיניהם בעמדות מיוחדות. בנוסף, ניתן לבחור ב"אירועי מעדנייה", שמציעים גם כן מגוון גדול ותחושה של דליקטסן חלומי, מלא בכל טוב.

כמו בהיבטים רבים אחרים, לתזמון השפעה רבה על בניית תפריט עסקי. ראשית, יש להתייחס לאורכו של האירוע. בניגוד לארוחה רגילה, בה סדר האכילה מאד ברור ומובנה, אירועים יכולים להמשך מספר שעות, שבמהלכן אנשים רוצים לאכול מתי שבא להם (או כל הזמן...) ולכן תפריט לאירוע עסקי חייב לתמוך בנטייה זו. אם רוצים להחזיק אירוע לאורך שעות רבות של היום, התפריט יתבסס על מנות קטנות ומגוונות שיוצאו לקהל המשתתפים ברצף. מהצד השני, גם באירועים קצרים במיוחד, אין למשתתפים זמן להתיישב לארוחה, ולכן גם אז, צורת ההגשה המומלצת תהיה במנות קטנות. לעונות השנה גם כן יש השפעה קריטית על האירוע, כך שתפריט חורף שונה מהותית מתפריט קיץ ויש לקחת בחשבון את זמינות חומרי הגלם והטרנדים העונתיים. או כפי שניסח זאת סבג, "באביב אנשים אוהבים לקבל ארטישוק".

לא כולל שירות

לסיכום, יש לחשוב תמיד על האורחים עצמם, מי הם וכמה הם. אירועים קטנים מאפשרים לקייטרינג לתפקד כמעט כמו מסעדה, כי יש שליטה רבה על האירוע ועל קצב ואופן הגשת המנות. באירועים גדולים יכולת השליטה נשחקת. ואם בזהות האורחים עסקינן, הרי שלאורחים מחו"ל שווה להציע מטבח ישראלי. צרו בשבילם חוויה אותנטית במקום להתמודד עם חוויותיהם מהמגרש הביתי. בסופו של דבר, האוכל לא יכול להיות הכוכב הראשי של הערב. כאשר אתם מכנסים אנשים לשם מטרה מקצועית, תהיה אשר תהיה, אתם לא רוצים שהם יחזרו הביתה וכל מה שהם יחשבו עליו הוא "וואו, זה היה כל כך טעים!" סביר להניח שתעדיפו שמה שיהיה להם בראש יהיה יותר משהו בכיוון של "וואו, אני ממש צריך להשקיע כסף / לתרום מזמני / להמליץ לחברים על הדבר הנפלא הזה". במילים אחרות, אם אתם מנסים למכור לאורחים שלכם צלחת, אל תתנו לאוכל להסתיר אותה.
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת