נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הקבבים של שירת הבשר (צילום: ארז ביטון) מדורות אאוט, מנגל אין. הקבבים של שירת הבשר (צילום: ארז ביטון)

עוד לא התאוששנו מהזום של סדר פסח ומהאיסור על הבערת מנגלים ביום העצמאות והנה נוחתת לה החלטה חריגה חדשה: אמנם בל"ג בעומר לא יוטל סגר, אך לא ניתן יהיה להדליק מדורות, למעט בהילולה במירון ובקבר הרשב"י.

ההחלטה הממשלתית הותירה מאות אלפי ילדים מאוכזבים, שרק חיכו לרגע ששבו יצלו מרשמלו ויתיישבו לאכול תפוח אדמה מפויח. אך לא רק הילדים התאכזבו אלא גם ההורים, שציפו לחגוג עם הילדים מסביב למדורה כמו בימים ההם, כשלבהות בלהבות הייתה אטרקציה של ממש. אם גם לכם כבה משהו בלב עם פרסום ההחלטה, ליבנו איתכם. כדי להקל ולו במעט על כאבכם, קבלו חמש מסעדות שישמחו להנעים לכם את ל"ג בעומר עם מנות מעושנות בסגנונות שונים בל"ג בעומר הקרוב.

שירת הבשר – קבוצת כנרת

מזה כשלוש שנים שבני הזוג המקסימים שירה ואלעד קורנפיין, מפנקים את תושבי עמק הירדן והסביבה בארוחות שחיתות במקדש הבשרים המעושנים שהקימו בחלל שהותירה אחריה מסעדת עוגתה הטבעונית. בימים כתיקונם נערכות במסעדה ארוחות המבוססות על ארבעה מסלולים, כל אחד עם מגוון שונה של נתחים.

בשל מגפת הקורונה, עברו בני הזוג למתכונת של עבודה במשלוחים. אי לכך נכון להיום ניתן להזמין משירת הבשר נתחים מעושנים במשקל כמו בריסקט (120 שקלים לק"ג), אנטריקוט (170 שקלים לק"ג), סלמון (125 שקלים לק"ג) ואסאדו (120 שקלים) ובנוסף לנתחים המעושנים, ניתן גם להזמין מבחר בשרים לצלייה ביתית כמו אנטריקוט שעובר תהליך יישון קפדני במקום (140 שקלים לק"ג), פילה בקר (180 שקלים לק"ג) ואפילו כבד אווז (220 שקלים לק"ג).  

רבים לא יודעים זאת, אך לפני שפתחו את המסעדה, התמקדו קברניטיה בתפעול הפוד טראק המשפחתית, שאחת לחצי שנה התמקמה בנקודה אחרת באזור. בימים אלה, אחרי לא מעט שנים שבהן לא הייתה פעילה, הפוד טראק של שירה ואלעד קמה לתחייה וכיום היא פועלת במקביל למסעדה. נכון לכתיבת שורות אלה ניתן להזמין את הפוד טראק לאירועים קרניבוריים במיוחד וליהנות מחלות טריות עמוסות במבחר בשרים מעושנים ומגוון רטבים.

שירת הבשר, קבוצת כנרת. 053-4275530 (משלוחים: 053-9349378)

מגיעים לכל הארצ. הפוד טראק של שירת הבשר (צילום: ארז ביטון) מגיעים לכל הארצ. הפוד טראק של שירת הבשר (צילום: ארז ביטון)

Harvey's – ירושלים

Harvey's היא המסעדה שהביאה את בשורת הבשרים המעושנים לירושלים. היא נפתחה על ידי השף והמסעדן הרווי סנדלר, שבמשך תריסר שנים הפעיל את מסעדת היוקרה הירושלמית גבריאל. תאריך הסגירה של גבריאל נקבע ל-12/12 2017 ולקראת התאריך הסימבולי, נערכו במקום ארוחות פרידה המבוססות על 12 מנות אהובות מ-12 השנים שבהן פעלה המסעדה.

פחות מחודש לאחר הסגירה פתח סנדלר בחלל שבו פעלה גבריאל, את מסעדת Harvey's, שתוך זמן קצר הפכה להצלחה מסחררת. המטבח של Harvey's מבוסס על עישון בסגנון אמריקני קלאסי, שהחל את דרכו במאה ה-19, בהשראת הברבקואה של המטבח הקאריבי. ב-Harvey's נעשה שימוש בסוגים שונים של עצים כמו דובדבן, אלון ומייפל והנתחים מעושנים בטמפרטורה נמוכה מאוד למשך שעות ארוכות (Low & Slow).

בימים אלה ניתן להזמין את הבשרים המעושנים של Harvey's במשלוח עד הבית והכוונה היא למשל לכריך שעונה לשם "טוטו, אנחנו בקנזס" (בשר צלעות מפורק ברוטב ברביקיו, חמוצים, קולסלאו, מיונז וחרדל – 62 שקלים), צ'וריסו בעישון עץ מסקיט  (28 שקלים ליח') ובריסקט בעישון עץ היקורי (14 שקלים ל-100 גרם). בנוסף ניתן להזמין מ-Harvey's מגוון נתחים מוכנים לצלייה כמו שייטל (98 שקלים לק"ג), סינטה (109 שקלים לק"ג) ואנטריקוט (149 שקלים לק"ג).  

Harvey's, בן שטח שמעון 7, ירושלים. 053-9443882 (משלוחים: 053-7934274)

הבשרים של HARVEYs (צילום: אנדריי מלכבוסקי) הבשרים של HARVEYs (צילום: אנדריי מלכבוסקי)

משפחת שכטר – חולון

מסעדת משפחת שכטר, שנקראה על שמה של משפחת שוחטים יהודית מניו יורק, באה לעולם בקיץ 2019, על ידי האחים המסעדנים ניסים ואולי ברכה (ברוני, סעידה בפארק). על הצד הקולינרי הפקידו האחים את ערן אבני, שניחוחות העשן המתקתקים, מלווים אותו עוד מימיו כשף של פונדק דה לוקס. בחודשים הראשונים של משפחת שכטר, קהל הלקוחות גדל בקצב אקספוננציאלי וסועדים רבים אף הגיעו ממקומות רחוקים כדי ליהנות מהפסטרמי, מהעוף המעושן, מהאסאדו ומובן שגם מהבריסקט שזכה לאינספור שבחים.

חודשים ספורים בלבד לאחר הפתיחה, הגיח לחיינו אורגניזם נוסף שמתרבה בקצב אקספוננציאלי והמסעדה הצעירה נאלצה לסגור את הדלת. למרבה מזלם של הסועדים הנאמנים, את התענוגות המעושנים של משפחת שכטר ניתן להזמין במשלוח עד הבית או פשוט להגיע ולקחת בטייק אווי.

אמנם תפריט המשלוחים לא כולל את כל המנות שניתן להזמין במסעדה אך אין ספק שהוא עושה את העבודה. בין השאר הוא כולל מנות מעושנות למשעי כמו ספייריבס טלה בלחמנייה (35 שקלים ל-100 גרם, מוגש עם צ'יפס וחמוצים – בטייק אווי בלבד), כריך אסאדו על העצם (35 שקלים ל-100 גרם, מוגש עם צ'יפס וחמוצים - בטייק אווי בלבד), והמבורגר פיקניק סטייל (רוטב ברביקיו, חלפיניו, בצל קריספי, עלי רוקט וטופינג של אסאדו מפורק. 200 גרם – 55 שקלים, 300 גרם – 68 שקלים).

משפחת שכטר, שדרות ירושלים 216, פארק פרס. 053-7106371

הכריכים של משפחת שכטר (צילום: אפיק גבאי) הכריכים של משפחת שכטר (צילום: אפיק גבאי)

BP – חיפה ונתניה

מסעדת BP (ראשי התיבות של Burger Plus) החלה את דרכה אי אז בשנת 2004 ובמשך חמש שנים פעלה כמסעדת המבורגרים לא כשרה. ב-2009 מייסד המסעדה, המסעדן יעקב כהן, החליט להפוך את המסעדה לכשרה ולאורך השנים גם חלו אי אילו שינויים במקום הצעיר. בין השאר נוספו להמבורגרים מנות רבות נוספות ונראה כי משנה לשנה התפריט של BP רק הלך והתארך. למעשה נכון להיום במסעדת BP החיפאית תמצאו את אחד התפריטים העשירים ביותר בסביבה.

בתפריט של BP ניתן למצוא בדרך כלל מבחר מנות מעושנות כמו עוף מעושן, נתח פיקנייה מעושן ומגוון מנות ספיישל מעושנות שמגיחות מדי פעם בפעם. אך בימים אלה, כשהרשת עובדת במתכונת של משלוחים וטייק אווי בלבד, את מרכז הבמה של מחלקת המנות המעושנות תופס האסאדו המפורסם של BP.

את האסאדו של BP תמצאו במנות כמו כריך אסאדו (150 גרם נתחי אסאדו מעושן במריחת איולי בצלים בתוספת חסה סלנובה, צ'ימיצ'ורי, בצל מטוגן, סוכריות שרי מעושנות וביצת עין בלחם הבית – 69 שקלים), חומוס אסאדו מעושן (חומוס בליווי 150 גרם אסאדו מעושן, קצוץ על הפלנצ'ה ברוטב ברביקיו, צ'ימיצ'ורי, טחינה וביצת עין – 59 שקלים) ואפילו כתוספת להמבורגר (50 גרם אסאדו מעושן מפורק וקצוץ על הפלנצ'ה – 18 שקלים).  

נראה כי לא רק התפריט של BP הולך ומתרחב אלא גם הרשת עצמה: ב-2018 נפתח סניף ראשון של המסעדה במתחם תחנת הדלק פז שבמחלף נתניה ובעתיד הקרוב צפויים לקום סניפים נוספים בתחנת פז נורדיה, צומת רופין ומרכז חורב (חיפה). ועל כך נאמר, כן ירבו!

BP Kosher Bistro, תחנת פז נתניה, כביש החוף. 053-9414781 (משלוחים – 053-9381009)

BP Kosher Bistro, שדרות ההסתדרות 157, חיפה. 053-9442310 (משלוחים: 053-9375070)

כל המעושנים במתכונת טייק אווי. BP חיפה (צילום: באדיבות המקום) כל המעושנים במתכונת טייק אווי. BP חיפה (צילום: באדיבות המקום)

המקדש – כפר סבא

המקדש היא המסעדה שגרמה לנו לשכוח כל מה שחשבנו שידענו על מסעדות שפועלות בקניונים. את המקדש הקים השף היצירתי לירן בלו, שבמשך שני עשורים עבד בלא מעט מסעדות מובילות כמו אמיליה, קורדיליה, בנדיקט, טאצה ד'ורו ואנג'ליקה. במהלך הקריירה המגוונת שלו, פיתח בלו שפה קולינרית ייחודית ובמסעדת המקדש, שנפתחה לפני כשנתיים בלבד, הוא מביא לידי ביטוי את כל הידע המקצועי והניסיון הקולינרי שצבר לאורך השנים.

בלו משלב בין מגוון טכניקות בישול, לרבות בישול מולקולרי, בישול בוואקום וצלייה על אבנים לוהטות. אך אין ספק שרבים מהסועדים הקבועים של המקום, חוזרים פעם אחר פעם כדי לטעום את הנתחים המעושנים הממכרים של בלו. משבר הקורונה הוביל לסגירתה הזמנית של המסעדה אך בתחילת חודש מאי היא נפתחה מחדש וכיום היא פועלת במתכונת של טייק אווי ומשלוחים.

בנוסף לבשרים מעושנים כמו אסאדו שמבלה לילה שלם במעשנה ולאחר מכן מפורק לרוטב ברביקיו וציר בקר (350 גרם ללא עצם – 98 שקלים), או שוק אווז בשיכר פטל ותערובת תבלינים הודית שמעושן במשך 10 שעות בעצי דובדבן (86 שקלים), תמצאו בתפריט של המקדש גם ירקות מעושנים כמו תפוח אדמה (19 שקלים) ואפילו ארטישוק ירושלמי (מעושן 24 שעות וצרוב בתנור לבנים על קרם שום וגרידת לימון פרסי – 28 שקלים).  

המקדש – עתיר ידע 4, קניון אושילנד, כפר סבא. 053-9384393

הבשרים של מסעדת המקדש (צילום: באדיבות המקום) הבשרים של מסעדת המקדש (צילום: באדיבות המקום)

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית