נגישות
נגישות

Morocan Soul Food: בואו לאכול איתי גרסת אווה סאפי

מרוקו, נשמה ואוכל. השילוש המנצח של מסעדת אווה סאפי הכשרה בנווה צדק, או כמו שכתוב בתפריט – הגיע הזמן לעבור למה שחשוב באמת ולהתחיל לאכול

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
מור אריאל
תאריך פרסום: 11/02/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנה במסעדת אווה סאפי (צילום: באדיבות המקום) וייב עדכני. מסעדת אווה סאפי (צילום: באדיבות המקום)

פעם, בחיים אחרים, כשהיה לנו הרבה זמן פנוי והמון קלוריות לבזבז, היינו הולכים כמעט כל יום שישי לארוחת ערב מפוארת משפחתית אצל חמי וחמותי, יוצאי מרוקו ועיראק בהתאמה. דאגנו תמיד לבוא אחרי צום של יום שלם, כי רק מהסלטים בארוחה הזאת היה אפשר להאכיל את מחצית אפריקה. הזיכרונות מארוחות השישי התעמעמו אצלנו כבר מזמן. התבגרנו, גם הבשלנים התבגרו, ימי שישי הפכו יקרים וקצרים וארוחות השחיתות המרוקאיות נעלמו מהנוף.

או אז באה אווה סאפי - מסעדה מרוקאית כשרה בנווה צדק שכבר מזמן סיפרו  לי על קיומה ולא הספקתי לבדוק עד השבוע. כשהבנתי שיש סיכוי לשחזר את ארוחות שישי המרוקאיות של פעם, לא היססתי. כבר בכניסה הרגשתי שהגעתי למסיבה פרועה סטייל מחניודה/אייל שני - מוזיקה בווליום מכובד, מלצרים חייכנים ווייב עדכני ומסיבתי. נכון שהווליום במקומות הללו הפך להיות קצת גבוה עבור האוזניים שלי בשנים האחרונות, אבל אני מייחסת את זה להתבגרותי המשמימה בלבד.

פותחים עם המוח
מסתבר שפירוש השם "אווה סאפי" הוא "יאללה מספיק" - כמו שכתוב בתפריט "הגיע הזמן לעבור למה שחשוב באמת ולהתחיל לאכול". המשפט הזה הוא למעשה משפט הדגל של חיי, ואני מוכנה לקעקע אותו על גופי. מדוע בעצם לבזבז זמן יקר על שטויות, כשאפשר רק לאכול ולאכול? אז גם באווה סאפי חושבים כך.

תבשיל ויין במסעדת אווה סאפי (צילום: באדיבות המקום)                    מתעסקים בעיקר. מסעדת אווה סאפי (צילום: באדיבות המקום)

התחלנו במגש סלטים מרוקאיים מסורתי (49 שקלים) שכלל סלט סלק מצוין, גזר מרוקאי עשוי נפלא, סלט תפוחי אדמה (בלי מיונז, בשונה מזה שאני מכירה), עגבניות חריפות אש (והם לא צוחקים בעניין, היזהרו מראש), צלחת חריפים ופרנה שנאפית במקום. הו, הפרנה. היא נטבלה בכל סלט וסלט, ונאלצנו להוסיף למגש הסלטים גם טחינת הר ברכה (12 שקלים) כי הפרנה דרשה גם ניגוב טחינתי. הפתיחה הזאת כבר גרמה לנו להרגיש באיזה בית מרוקאי רחב לב, ואז הגיעה מנה שאפילו חמותי לא הכינה לי מעולם, למרות הבטחות נמרצות במהלך השנים - תבשיל מוח (88 שקלים). אני יודעת, זה נשמע מוזר למי שאינו חובב או מכיר את הז'אנר, אבל כשהיא נעשית כהלכה - מדובר במנה חלומית. ואכן, באווה סאפי לא פספסו - בצלחת עמוקה ומלאת רטבים עם כוסברה, שיני שום שלמות ועגבניות חלוטות נחו להם נתחי מוח אלוהיים, ולצידם הוגשה חלה מתוקה רותחת. מה עוד צריך האדם בחייו בעצם?

תכל'ס עם לחי עגל וקוסקוס
האגף העיקרי בתפריט נקרא "בואו נדבר תכל'ס" ועם כל הכבוד למנות הראשונות השוות – התכל'ס נמצא דווקא באגף ההוא. אז טעמנו טאג'ין בשם "נשיקה על הלחי" (112 שקלים) מורכב מלחי עגל בבישול ארוך עם ציר בקר, גרגרי חומוס, ומתחת לכל הטוב הזה נח לו קוסקוס אמיתי מהביל. התבשיל היה עונג צרוף. שילוב הטעמים, מעט החריפות המתבקשת, ובעיקר הבשר הרך כחמאה. קדרות ואני זה סיפור אהבה ידוע, וזו הייתה משובחת במיוחד.

תבשיל בשר במסעדת אווה סאפי (צילום: באדיבות המקום) הקדרות של אווה סאפי (צילום: באדיבות המקום)

תפריט הקינוחים באווה סאפי לא גדול. הוא מורכב משלושה קינוחים. אחרי הכול שילוב של מסעדה מרוקאית וגם כשרה מצמצם את האפשרויות. זה לא עצר אותנו מלנסות את העטאייף - קרפ במילוי קרם וניל, עם רוטב פירות יער (42 שקלים). הקינוח באמת לא הרגיש פרווה. מדובר במעין פנקייק (אפילו קצת הזכיר לי לחוח באחד הביסים) מגולגל וממולא בקרם וניל, שרק אלוהים יודע איך הם עושים אותו פרווה וגם טעים. לא נשאל שאלות, לא נשמע שקרים - כמו שהייתה אומרת סבתא מרוקאית כלשהי, איפשהו.

Morocan Soul Food
יצאנו מפוצצים ומלאי זיכרונות מתוקים מאווה סאפי, והלוגו של המסעדה שפגש אותנו בחוץ היה נראה רלוונטי מתמיד- Morocan Soul Food. האוכל המרוקאי של אווה סאפי הוא בהחלט אוכל לנשמה. אוכל עם טעם של געגועים ורצון לחזור שוב.

אווה סאפי - EWA SAFI - השחר 8, נווה צדק, תל אביב, 053-61121295

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?