נגישות
נגישות

פסטה מיאה: תבחרו את הפסטה שלכם

מסקרפונה בייבוא אישי וערמונים ברוטב שמנת עם למברוסקו. פסטה מיאה התחילה עם חלום קטן וכיום מציעה מגוון ענק של פסטות ומאכלים איטלקיים מקוריים במיוחד

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 19/11/2019, 0:00 תאריך עדכון: 20/11/2019, 12:30
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שולחן בפסטה מיאה תל אביב (צילום: גלעד הר שלג) כל מה שאיטלקי. שולחן בפסטה מיאה תל אביב (צילום: גלעד הר שלג)

עם כל הכבוד למסעדות האסייאתיות, אין ספק שדווקא המטבח האיטלקי הוא זה שהצליח לטעת את השורשים העמוקים ביותר בארצנו הקטנטונת. בתחילת הדרך ולמעשה במשך לא מעט שנים, המסעדות האיטלקיות בישראל הגישו גרסאות עגומות של המנות המקוריות, ואת עולם הפסטות הטריות מעטים בלבד הכירו.

היה זה רק בשנות ה-90 של המאה הקודמת, כשמשהו התחיל להשתנות. לשינוי המבורך תרמו מספר מסעדנים מקומיים, שהחליטו לא ליישר קו עם הקהל המקומי אלא להביא לישראל את הדבר האמיתי. את אחת התרומות המשמעותיות ביותר שהובילו לשינויים בהרגלי צריכת הפסטה של העם היושב בציון, תרמו קברניטי פסטה מיאה, שבאה לעולם ב-1996.

פסטה כמו שפסטה צריכה להיות
הביקוש לאוכל איכותי ואותנטי, לא נעלם מעיניהם של ג'ורג'יו ומיה סופינו, שפתחו ב-1996 חנות קטנה וצנועה לממכר פסטה טרייה. הרעיון לפתוח עסק לייצור פסטות טריות, הגיע בכלל מאביו של ג'ורג'יו, שחלם להפוך אוטובוס ישן למסעדה ניידת ולמכור פסטה טרייה בבסיסי צה"ל. האוטובוס ההוא נותר בגדר חלום אך החנות שהקימו בנו וכלתו, הפכה תוך זמן קצר לסיפור הצלחה.

בשלב מסוים החליטו בני הזוג לאפשר ללקוחות לטעום את הפסטות לפני הרכישה ובעקבות זאת הפכה החנות למסעדה קטנה. במהלך השנים אימו של ג'ורג'יו, לאורה, לימדה את מיה את רזי המטבח האיטלקי ובאופן הדרגתי התפריט של המקום הלך והתרחב. שלוש שנים אחרי הפתיחה, הקימו השניים מפעל לייצור פסטה טרייה, שבו מיוצרות עד היום הפסטות המופלאות שנמכרות במסעדות הרשת.

פסטה אליו עוף ואספרגוס בפסטה מיאה (צילום: גלעד הר שלג) מבחר מטורף. פסטה אליו עוף ואספרגוס בפסטה מיאה (צילום: גלעד הר שלג)

לתפארת המטבח האיטלקי
נכון להיום המפעל המשפחתי מייצר עשרות סוגי פסטה, לרבות מפלדינה, ריגטוני, זיטה, טריפולינה, פטוצ'ינה ועוד רבים אחרים. גם במסעדות הרשת, הממוקמות בתל אביב והוד השרון, מוצע מבחר מרשים של מנות פסטה, לצד מנות איטלקיות קלאסיות נוספות. כל אחת ואחת מהן, היא שיר הלל למטבח האיטלקי המסורתי. מגוון מנות הפסטות המרשים של פסטה מיאה כולל בין השאר מנות פסטה טבעוניות המבוססות על פסטה נטולת ביצים ומנגד פסטות בשריות מופלאות כמו אל בורו ויטלו (שמנת, סינטה עגל, ציר בקר, יין לבן וטימין) וסטרצ'טי סינטה (שמן זית, שום, צ'ילי, רצועות סינטה, פטריות פורטובלו, עגבניות שרי וכוסברה).

בנוסף לפסטות, מציעים בפסטה מיאה גם פיצות נהדרות, פוקצ'ות מעולות ושלל מנות ראשונות כמו ארנציני, קפרזה ופנצנלה.

ערמונים ברוטב שמנת עם למברוסקו 
חלק מהמנות המוצעות בסניפי הרשת, הן מנות הייחודיות לפסטה מיה. כך למשל בגזרת הפסטות הצמחוניות, מככבת מנה בשם שמנת דל בוסקו. הרעיון למנה צץ במוחו של שף המסעדה, אילן מוזס, בחורף של שנת 2011. מדי חורף נהג מוזס לרכוש כמות רצינית של ערמונים אבל תמיד נותר עם מלאי גדול מדי של ערמונים שנותרו ללא שימוש. כדי לנצל את המלאי בצורה יעילה, החליט לשלב את הערמונים ברוטב שמנת עם נגיעות של ארטישוק ירושלמי.

את הגוון האדמדם המשגע של המנה השיג על ידי שילוב של עגבניות שרי וכדי להדגיש את טעמי הערמונים והארטישוק הירושלמי, צירף לרשימת המרכיבים גם יין למברוסקו, שהוסיף לרוטב חמצמצות נעימה. על מנת לאזן את הטעמים, סתר את החמצמצות עם גבינת גורגונזולה שהשלימה את המנה לכדי יצירה קולינרית של ממש.

פסטה פרסקו מסקרפונה בפסטה מיאה (צילום: גלעד הר שלג) שילוב מנצח. פסטה פרסקו מסקרפונה בפסטה מיאה (צילום: גלעד הר שלג)

מנת הפרסקו מסקרפונה לעומת זאת, הגיעה לפסטה מיאה בייבוא אישי - ב-2012 קברניטי הרשת ביקרו באיטליה ואכלו מנת פסטה נהדרת עם רוטב על בסיס עגבניות צלויות בתנור. הרוטב הורכב מעגבניות תמר, שרי ומנומרות, שתובלו במעט שום ובצל ובמרכז המנה נח לו כדור ענק של גבינת מסקרפונה שתובל בבזיליקום ופרמז'ן. השילוב בין רוטב העגבניות העשיר לכדור הגבינה המתובל עשה את שלו וכבר במהלך הארוחה, החליטו הסועדים שגם לסועדים הישראלים מגיע ליהנות מהמנה המנצחת.

פסטה מיאה – נסו את זה בבית
פסטה מיאה מציעה לסועדים להזמין את כל המנות בתפריט במשלוח עד הבית. בנוסף, ניתן לרכוש במקום וכן להזמין הביתה מגוון מוצרים ולהתנסות בהכנת המנות באופן עצמאי. לצד פסטות טריות כמו ניוקי ממולא גבינות (ריקוטה, טל העמק, פרמז'ן וגבינה כחולה) או רביולי פטריות טבעוני, ניתן גם להזמין מבחר רטבים מוכנים לפסטה כמו שמנת בטטה (שמנת, בטטה, פרמז'ן ואגוז מוסקט), פסטו (שמן זית, בזיליקום, שום, צנוברים, אגוזי מלך ופרמז'ן), ראגו בולונז (עגבניות, בשר בקר טרי טחון, ירקות שורש ויין אדום) ושמנת פונגי (שמנת, פטריות, שום, פרמז'ן ועשבי תיבול). עם המוצרים האיכותיים של פסטה מיאה, היו סמוכים ובטוחים שהאורחים שתזמינו לארוחה איטלקית בביתכם, יתרשמו ביותר מהשיפור ביכולות הבישול שלכם...

פסטה מיאה - Pasta Mia - וילסון 10, תל אביב, 053-7106847

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פסטה מיאה בהוד השרון
053-7933697

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?