נגישות
נגישות

בון אפטיטו: הפסטות המומלצות של ישראל

מלינגוויני פילה הבקר של רפאלו החיפאית לרדיאטורי הוורוד והטבעוני של פסטה בסטה. ההמלצות המובילות שלכם בפרויקט מפת האוכל של ישראל

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 27/10/2019, 0:00 תאריך עדכון: 07/11/2019, 11:31
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אליו עוף ואספרגוס בפסטה מיאה (צילום: דרור ורשבסקי) איטליה מנצחת. אליו עוף ואספרגוס בפסטה מיאה (צילום: דרור ורשבסקי)

במהלך הקיץ האחרון הזמנו אתכם לשלוח לנו המלצות למנות פסטה משובחות במיוחד במסגרת פרויקט מפת האוכל של ישראל. לא היה פשוט לבחור אבל אנו שמחים לבשר שעמדנו במשימה בגבורה. ללא הקדמות מיותרות, קבלו את רשימת ההמלצות לפסטות הכי שוות בישראל.

מפת האוכל של ישראל - כל הפסטות
מסעדות איטלקיות ברחבי הארץ
המסעדות הטבעוניות הטובות בארץ

רפאלו - חיפה

כשנכנסים לרפאלו החיפאית שבקניון קסטרא (עם כוסית הסנגריה ביד), חולפים על פני חדר הייצור הסטרילי של המקום. בחדר הייצור עומלים העובדים על פסטות תוצרת בית משלל סוגים ועל בצקים שמאוחר יותר ייאפו בתנורי הפיצות המרשימים. המסעדה החיפאית נפתחה ב-2013, אחות צעירה לרפאלו המקורית שהייתה כבר בת יותר מ-20 באותה שנה. מאז הספיקו קברניטי הרשת להקים סניף נוסף בעין שמר וכולנו תקווה שהיד עוד נטויה.

מיועד ל: כל מי שחולם לפתוח מסעדה איטלקית ורוצה ללמוד מהטובים ביותר בתחום.
ההמלצה שלנו: לינגוויני פילה בקר (רצועות פילה בקר ברוטב דמי גלאס פטריות, שום, ארטישוק, אספרגוס, כרישה, צ'ילי טרי, צנוברים וגילופי פרמז'ן – 82 שקלים) או פפרדלה מלנזנה (חציל קלוי, פלפלים, זוקיני, קונפי שרי, צ'יפס חציל, רוטב עגבניות, בלסמי, טבעות בצל קריספי ופרמז'ן – 59 שקלים).
רפאלו, פלימן משה 8, קניון קסטרא, חיפה. 053-8093571

פסטה ויין ברפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום) שילוב של מסורת ועכשוויות. פסטה ויין ברפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)

פרנצ'סקה - ראשון לציון

מחיפה נעבור לטיילת הקסומה של ראשון לציון, שם נפגוש את פרנצ'סקה המהממת. גם פרנצ'סקה מכינה חלק לא מבוטל מהפסטות שלה בעצמה, בדגש על הטורטליני, הניוקי, רביולי הבטטה והלזניות הטעימות. בנוסף לפסטות מצוינות מגישים בפרנצ'סקה גם פיצות משובחות, סלטים עשירים ושלל מנות ראשונות מושקעות כמו קרפצ'יו דג ים עם קרם חציל קלוי ויוגורט (סלסת עגבניות, טפנד זיתים, שמן זית, צ'ילי ועשבי תיבול – 58 שקלים) ופולנטה פונגי (פורטובלו, פרמז'ן, אספרגוס ושמן כמהין – 46 שקלים).

מיועד ל: מי שמעוניין לאכול פסטות איכותיות מול שקיעה מהפנטת.
ההמלצה שלנו: לזניה בטטה ברוטב שמנת ופרמז'ן (78 שקלים) או רביולי בטטה בקרם שמנת ועירית (78 שקלים).
פרנצ'סקה, טיילת ראשון לציון. 053-9441354

פפרדלה בפרנצ'סקה ראשון לציון (צילום: באדיבות המקום) לא לפספס גם את הפיצות. פפרדלה בפרנצ'סקה ראשון לציון (צילום: באדיבות המקום)

פסטה מיאה – תל אביב והוד השרון

רשת פסטה מיאה החלה את דרכה כחנות לממכר פסטה טרייה ואיכותית במיוחד. היא באה לעולם באפריל של שנת 1996, שבוע בדיוק לפני חג הפסח. נכון להיום הרשת מפעילה שני סניפים וסניף שלישי צפוי להיפתח בקרוב מאוד. הפסטות של פסטה מיאה מיוצרות במפעל קטן הממוקם בתל אביב, כשכל הפסטות מיוצרות בעבודת יד בלבד, לפי מתכונים מסורתיים שעשו את דרכם לישראל מארץ המגף. במפעל מייצרים מדי יום עשרה סוגים שונים של פסטות טריות, כשבעקבות הביקוש החלוט לאחרונה לייצר גם פסטות טבעוניות ללא ביצים.

מיועד ל: סועדים שמאמינים שפסטה אוכלים טרייה או שלא אוכלים בכלל.
ההמלצה שלנו: פרסקו מסקרפונה (עגבניות צרובות בתנור, שמן זית, בצל, כדור מסקרפונה, שום ובזיליקום – 64 שקלים) או ג'ובני פולו (עגבניות טריות, נתחי עוף ביין לבן, שמן זית, שום ובזיליקום – 64 שקלים).
פסטה מיאה, תל אביב והוד השרון

מסקרפונה בפסטה מיאה (צילום: דרור ורשבסקי) עבודת יד בלבד. מסקרפונה בפסטה מיאה (צילום: דרור ורשבסקי)

קוואטרו – תל אביב

מסעדת קוואטרו היא בין המסעדות היפות ביותר בישראל. בשנת 2016 זכתה בפרס אות העיצוב בזכות השחרור, חוסר הגבולות, התעוזה ושמחת החיים. בנוסף לעיצוב פורץ דרך ואווירה מיוחדת במינה, מגישים בקוואטרו כמה ממנות הפסטות הטובות ביותר בתל אביב. בין היתר מדובר בפסטת פירות הים (ביסק סרטנים, שום, עגבניות לחות ותימין לימוני – 146 שקלים) וברביולי הגבינות (חמאת עגבניות שרי וגבינת מסקרפונה – 92 שקלים).

מיועד ל: סועדים שמעוניינים לשטוף את העיניים במשהו מהמם במהלך הארוחה המהממת לא פחות.
ההמלצה שלנו: לטבעונים נמליץ ללכת על טורטליני כמהין (קולי עגבניות, שום קונפי ובצל קריספי – 72 שקלים) ולקרניבורים, נמליץ להזמין לינגוויני ראגו בשר (ירקות שורש, יין אדום, ריחן ושמן זית – 82 שקלים).
קוואטרו, הארבעה 21, תל אביב. 053-9379355

רביולי עגבניות בקוואטרו תל אביב (צילום: באדיבות המקום) אסתטיקה בכל פינה. רביולי עגבניות בקוואטרו תל אביב (צילום: באדיבות המקום)

סלטה - רעננה

מסעדת סלטה היא הגלגול הנוכחי של קפה יובלים, שבא לעולם במושב גבעת חן אי אז ב-2002. בית הקפה ההוא, שצמח בכלל מהסטודיו לצילום של יובל נבון, הפך רשמית למסעדה ב-2006, עם המעבר לרעננה. על צוות הטבחים של סלטה, מנצחת ביד רמה השפית אסנת לביא, שעובדת במקום פחות או יותר מאז שנפתח. מעבר לפסטות מצוינות, מציעים בסלטה מגוון רחב של מנות ייחודיות כמו סגול כהה (רצועות סלק ואטריות בוויניגרט אסייאתי פיקנטי עם שומשום) וחציל מסקרפונה (קרם חציל מסקרפונה, עדשים שחורות ושום אפוי. מוגש עם לחם).

מיועד ל: סועדים שמחפשים מקום נטול יומרות, עם אוכל מצוין ותפריט שלם לציבור הטבעונים והנמנעים מגלוטן.
ההמלצה שלנו: רביולי בטטה ועשבי תיבול ברוטב שמנת בטטה או ספגטי ברוטב רוזה (עגבניות טריות, בזיליקום ושמנת).
סלטה, רמב"ם 10, רעננה. 053-9442294

היקב - נתניה

במסעדת היקב שבנתניה, תמצאו תפריט חלבי כשר המתאפיין באקלקטיות ראויה לשמה. בין השאר כולל התפריט העשיר והמגוון של היקב מנות כמו תפוח אדמה מוקרם (59 שקלים), אטריות אורז מוקפצות עם ירקות, בוטנים קלויים וטופו (63 שקלים), נתחי סלמון בכבישה ביתית (49 שקלים) ומנת פיש אנד צ'יפס מצוינת (72 שקלים). כמו כן ניתן לפתוח את היום עם מגוון רחב של ארוחות בוקר מפנקות כשבין היתר מדובר בארוחת בוקר היקב (89 שקלים) הכוללת שתיה קלה וחמה ופטריות פורטובלו ממולאות בביצי עין מוקרמות במוצרלה וגבינה צהובה. הארוחה מוגשת עם סלט ירקות טרי וכוללת בנוסף גם מוזלי, לחם, חמאה, ריבת הבית, מגוון גבינות ושלל מטבלים כגון סלט אבוקדו, וסלט טונה. בנוסף כולל התפריט מבחר מנות פסטה מומלצות כמו לזניה חצילים (71 שקלים), רביולי ערמונים (73 שקלים) ופטוצ'יני ברוטב שמנת פסטו עם קוביות סלמון (פטוצ'יני היקב – 69 שקלים).

מיועד ל: מי שמחפש מקום רגוע מול הטיילת עם מנות נדיבות ומושקעות המספקות תמורה מלאה למחיר.
ההמלצה שלנו: רביולי עבודת יד במילוי ארטישוק ברוטב אליו אוליו, פטריות פורטובלו, ארטישוק, שרי וקלמטה (רביולי ארטישוק – 73 שקלים).
היקב, גד מכנס 6, נתניה. 053-9442775

יין במסעדת היקב נתניה (צילום: באדיבות המקום) חלבי, כשר ומול הים. מסעדת היקב נתניה (צילום: באדיבות המקום)

גוסטינו – רמת ישי

את מסעדת גוסטינו שברמת ישי, הקימו המסעדנים הוותיקים איתי אדוני ואמנון ישכיל, כשעל התפריט חתום השף המוערך לאון אלקלעי. התפריט של גוסטינו מושפע בעיקר מדרום איטליה, כשחלק ניכר מחומרי הגלם מיובאים במיוחד למקום. הפסטות של גוסטינו מיוצרות בעבודת יד בטכניקות מסורתיות, בדומה לפיצות, הנאפות בתנור שיובא במיוחד מאיטליה. את חומרי הגלם השונים ניתן אגב לרכוש במעדנייה של גוסטינו במחירים שווים לכל נפש.

מיועד ל: כל מי שעדיין לא מאמין שרמת ישי הפכה בשנים האחרונות למעצמה קולינרית.
ההמלצה שלנו: פולו ארטישוק (לינגוויני, רצועות עוף צרוב על הפלנצ'ה, עגבניות שרי צלויות, ארטישוק ירושלמי, פטרוזיליה, טימין ופרמיגי'אנו – 76 שקלים) או ראגו נפוליטנה (פפרדלה, בשר מפורק מהעצם בבישול ארוך, עגבניות, בצל, פטריות, צ'ילי, חמאה ויין בציר בקר – 82 שקלים). יש לציין כי את כל הפסטות ניתן להזמין בגרסה נטולת גלוטן.  
גוסטינו, צפצפה, רמת ישי. 053-9378097

פסטה בגוסטינו רמת ישי (צילום: באדיבות המקום) יש גם מעדניה לקחת הביתה. פסטה בגוסטינו רמת ישי (צילום: באדיבות המקום)

עלמא - אשדוד

מסעדת עלמא שבאשדוד מזמינה את הסועדים להתאהב בקונספט השולחן העגול - ארוחה מלאה ועשירה המוגשת למרכז השולחן, המורכבת ממנות חלוקה בגודל בינוני. התפריט של עלמא כולל מגוון מנות מיוחדות כמו אנלוטי תרד (כיסוני פסטה בעבודת יד ממולאים בתרד וגבינות, ערמונים וכרישה. מוגשים על קרם סלק – 82 שקלים), גבינת קממבר צלויה (בתנור אבן, ריבת עגבניות שרי ואגוזי מלך – 56 שקלים) ופיש אנד ביצים (פילה לברק, ירוקים ביין לבן וחמאה, ביצת עין וקריספי שאלוט – 77 שקלים). בעלמא מציעים מבחר פסטות המיוצרות בעבודת יד, לרבות פסטות טבעוניות מצוינות.

מיועד ל: סועדים שמאמינים ש-sharing is caring.
ההמלצה שלנו: פסטה טליאטלה בעבודת יד (חמאה, פסטו בזיליקום, מרווה, פטריות ושרי – 66 שקלים) או ניוקי פילה דג (שמנת, מרווה וכמהין – 117 שקלים).
עלמא אשדוד, הטיילת 12, אשדוד. 053-9374517

שולחן במסעדת עלמא אשדוד (צילום: באדיבות המקום) לשתף, לשתף לשתף. שולחן עגול במסעדת עלמא אשדוד (צילום: באדיבות המקום)

פסטה בסטה

פסטה בסטה היא רשת משגשגת שנפתחה על ידי שני סטודנטים ירושלמים ששאפו להוזיל את מחירי הפסטות במסעדות בישראל. הסניף הראשון נפתח בשוק מחנה יהודה ב-2010, ב-2012 נפתח הסניף התל אביבי הראשון (ב-2014 נפתח השני והשליש נפתח לאחרונה) ובהמשך נפתחו סניפים גם במקומות רבים נוספים כמו חיפה, באר שבע, רחובות, נהריה וקריית שמונה. הקונספט של פסטה בסטה פשוט ביותר - בשלב הראשון הלקוח בוחר את סוג הפסטה, בשלב השני את הרוטב, לאחר מכן את התוספות ובזה נגמר הסיפור. בנוסף ניתן להזמין גם מרקים, סלטים וקינוחים טעימים.

מיועד ל: כל מי שמעוניין לאכול פסטה איכותית במחיר הגיוני.
ההמלצה שלנו: פטוצ'יני ברוטב פסטו עם גבינת עזים (40 שקלים) או רדיאטורי ורוד בקרם קוקוס וקארי עם עלי תרד (37 שקלים).
פסטה בסטה, פריסה ארצית

המנה הוורודה בפסטה בסטה (צילום: באדיבות המקום) הלקוח תמיד בוחר. המנה הוורודה בפסטה בסטה (צילום: באדיבות המקום)

נונו

נונו היא רשת איטלקית שהחלה את דרכה בהוד השרון והתפשטה משם לאחר חמש שנים של הצלחה, להרצליה. בנוסף מפעילה הרשת מפעל מרשים לייצור בצקים, לחמים, מאפים, גלידות ועוגות, כשלאחרונה נוספו למפעל גם חנות ומסעדה קטנה. ההשקעה בפרטים הקטנים והגדולים כאחד ניכרת בכל המנות המוגשות במקום, המיוצרות מחומרי הגלם האיכותיים ביותר. התפריט של נונו מושפע בעיקר מהמטבח של דרום איטליה וכולל מגוון מרשים של פיצות הנאפות בתנור עצים, פסטות המיוצרות בעבודת יד וקינוחים יוצאי דופן באיכותם.

מיועד ל: כל מי שמעוניין ליהנות מאוכל איטלקי אותנטי, שירות לא פחות ממושלם ותפריט יין מפנק.  
ההמלצה שלנו: ניוקי תרד (רוטב גורגונזולה, אגוזי לוז ובצל ירוק – 62 שקלים) או קונקיליה (קוביות פסטה ממולאות בקדרת אונטריב מפורק, רוטב שמנת, קוניאק וחרדל, פירורי פנקו ופרמז'ן – 79 שקלים).
נונו, ז'בוטינסקי 2, הוד השרון. 053-9369236

פסטה בנונו (צילום: באדיבות המקום) מפעל בצקים מרשים. נונו הרצליה (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי