נגישות
נגישות

אינדיאן: חגיגה שלא נגמרת על החוף

כבר קרוב לשני עשורים שאינדיאן האשדודית מובילה את תרבות הבילויים בעיר עם בשר איכותי, נרגילות משובחות וחביות בירה שממהרות להתרוקן. סוד הקסם של המקום שמצליח לחדש כל הזמן עם חינקלי, אמרולי וחצ'פורי

מסעדות בדרום המסעדות של rest
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 25/08/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אסאדו במסעדת אינדיאן אשדוד (צילום: עידן גור) אחד המקומות השווים. אסאדו במסעדת אינדיאן אשדוד (צילום: עידן גור)

מסעדת החוף האשדודית אינדיאן, הפכה זה מכבר לחלק מהנוף המקומי. אינדיאן היא מסוג המוסדות שנראה כאילו היו שם מאז ומעולם, עוד לפני החול והצדפים. האידיליה הזאת לא הייתה כאן מאז ומעולם - שנים ספורות בלבד לאחר שבאה לעולם המסעדה רחבת הידיים, עתידה היה לוט בערפל.

בשנת 2000, שנים ספורות לאחר שנפתח, בית הקפה אינדיאן היה מהמקומות הפחות משגשגים ברצועת החוף האשדודית. כשיתר המקומות היו מלאים להתפקע, היווה בית הקפה שנפתח באמצע שנות ה-90, מעין ברירת מחדל - הבליינים שנותרו מחוץ לעסקים האחרים, נאלצו להגיע לאינדיאן, לבחור לעצמם שולחן פלסטיק ולהזמין איזה משהו מהתפריט. כל זה השתנה, כשהיזם הוותיק אפי רום, החליט להיכנס לתמונה.

איש עסקים מבטן מלידה
כשבוחנים את ההצלחות העסקיות של אפי רום לאורך השנים, קל להבין את סוד ההצלחה של אינדיאן. רום, יליד אשקלון, נושם עסקים מגיל צעיר מאוד. את הקריירה שלו התחיל כבר כילד, במכולת המשפחתית. לאחר השחרור מצה"ל ניהל מסעדה בהולנד, משם המשיך לקנזס סיטי ובסופו של דבר נחת באילת. בחוף הצפוני של העיר הדרומית הקים אפי את חלקת האלוהים שלו, אפי'ס ביץ'. בהמשך הקים את מועדון הסנוקר הראשון באילת ומאוחר יותר פתח את מועדון ההופעות המיתולוגי, קרמיט.  

בשנת 2000, אחרי לא מעט מיזמים שנחלו הצלחה פעם אחר פעם, הגיע לביקור משפחתי באשדוד. במהלך סיור בחוף הקשתות, גילה את קפה אינדיאן וזיהה תוך שניות את הפוטנציאל האדיר הטמון במקום. היום, קרוב לשני עשורים אחרי אותו יום קיצי, אינדיאן חיה ובועטת ונחשבת לאחד המקומות המדליקים והשווים ביותר בעיר.

מיקס פירות ים באינדיאן אשדוד (צילום: עידן גור) לאכול מול הים. מיקס פירות ים באינדיאן אשדוד (צילום: עידן גור)

לחדש, להפתיע ולרגש
"כדי להצליח למשוך לקוחות במשך כל כך הרבה שנים, אתה חייב לחדש בלי הפסקה ותמיד להוביל את התחום שאתה פועל בו", מסביר אפי. "באינדיאן למשל, תמצא כיום את הנרגילות האיכותיות ביותר בעיר ואת טעמי הטבק המובחרים ביותר בשוק, שאני מביא למקום בייבוא אישי. מעבר לכך, אני הייתי מראשוני המסעדנים שהשתמשו בגריל נייד, שמגיע עד לשולחן של הסועדים. תחום המסעדנות הוא תחום מאוד תחרותי ולכן על מנת להישאר רלוונטי ומעניין אתה לא יכול להרשות לעצמך לנוח. אתה חייב להמשיך להפתיע ולרגש את הלקוחות שלך.

אני גם הייתי מראשוני המסעדנים שהקרינו משחקים חשובים על מסכי ענק. כיום מדובר כמובן בעניין בסיסי, אבל בזמנו זה היה חדשני לחלוטין".  

צוות שרץ למרחקים ארוכים
רום אחראי למספר יוזמות מקומיות נוספות שהיו בזמנו פורצות דרך - רום פתח את לופט האירועים האשדודי הראשון וכן אחראי בין היתר לייבוא טרנד חדרי הקריוקי לעיר. אך אחד הדברים היפים ביותר באינדיאן, בא לידי ביטוי דווקא בדברים שלא משתנים.

כך לדוגמה, הצוות של אינדיאן מורכב מטבחים ומלצריות שעובדים במקום שנים ארוכות מבלי לפזול ימינה או שמאלה לעסקים אחרים: "כשאתה דואג לכך שהצוות שלך יגיע לעבודה בכיף, זה יקרין גם ללקוחות של המקום. יש לי טבחים שעובדים באינדיאן כבר קרוב לשני עשורים ורוב המלצריות עובדות כאן יותר מעשור. חלק ניכר מהן התחילו לעבוד כאן בתור תלמידות תיכון, המשיכו איתנו לאורך השירות הצבאי ואני מאמין שלא יעזבו את המקום עד שלא ישלימו את ההשכלה האקדמית שלהם.

בשבוע הבא למשל, נערוך מסיבת פרידה למלצרית נפלאה שנמצאת איתנו כבר 14 שנים. ובדיוק כמו הצוות הנאמן, כך גם חלק מהלקוחות שלנו, שבילו אצלנו כשהיו נערים, מגיעים אלינו היום עם הילדים שלהם".

מסעדה עם בשר
מעבר לאווירה המשוחררת, לנרגילות ולמקצועיות, אינדיאן מוכרת גם בזכות מנות הבשרים המיוחדות שלה. בין היתר מדובר למשל באנטריקוטים הנהדרים (מבשר אנגוס), בנקניקיות החריפות ובשיפוד הלוהט, הכולל אנטריקוט, פרגיות ואסאדו, במשקל כולל של 500 גרם. כמו כן מדי חודש תמצאו באינדיאן מבצע קרניבורי אחר. החודש למשל (אוגוסט), ניתן ליהנות במקום מפלטת בשרים זוגית הכוללת זוג צלעות כבש, זוג שיפודי פרגיות, זוג שיפודי אנטריקוט, צ'יפס, סלטים ולחם הבית במחיר 149 שקלים בלבד (בהזמנה טלפונית בלבד, בימי חול החל מ-17:00 ובסופי שבוע החל מ-10:00).

חינקלי במסעדת אינדיאן אשדוד (צילום: עידן גור) חגיגה מכל המטבחים. חינקלי במסעדת אינדיאן אשדוד (צילום: עידן גור)

אך מעבר למנות קבב רומני, מעורב ירושלמי ואסאדו עגל חלב, מגישים במקום גם מבחר מענג של מנות מהמטבח הרוסי והגאורגי. בין השאר מדובר על חינקלי בשרי, אמרולי, חצ'פורי וצ'בורקי, המיוצרים במקום בעבודת יד. מעבר לכל אלו כולל התפריט העשיר של אינדיאן גם מגוון סלטים טריים, מבחר מנות דגים ופירות ים, שלל קינוחים והרשימה עוד ארוכה.    

לחגוג מול השקיעה
כבר מספר שנים שעיריית אשדוד פועלת לאשר תכנית בניין חדשה למתחם חוף הקשתות ונראה כי בימים אלה כניסתה של התכנית לתוקף קרובה מתמיד. עבודות השיפוץ והשדרוג צפויות לעלות למעלה מחמישה מיליון שקלים ולפי ההדמיות שפורסמו באמצעי התקשורת, מתחם חוף הקשתות צפוי להפוך לאחד ממתחמי החוף המתקדמים והנעימים ביותר בישראל.    

כבר היום לקוחות רבים מקפידים לערוך את האירועים הפרטיים שלהם באינדיאן, עם נרגילה, אוכל משובח ושקיעה שאין שנייה לה. הודות לתכניות הפיתוח של חוף הקשתות, שצפויות לצאת לפועל בחודשים הקרובים, אינדיאן צפויה להיות מזמינה ואטרקטיבית מתמיד. יש למה לצפות!

מסעדת אינדיאן - הקשתות 4, נמל אשדוד, 053-7105939

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת