נגישות
נגישות

בקצב האוכל: מסעדות אירופאיות לקראת אירוויזיון 2019

בר יין אקסקלוסיבי בניחוח צרפתי, שולחן צבעוני כמו בטברנה יוונית או פיצה מרגריטה קלאסית מטרטוריה שכונתית באיטליה? לכבוד אירוויזיון 2019 אגדנו נבחרת מנצחת של מסעדות אירופאיות מומלצות בתל אביב, כדי שתוכלו להגיע מוכנים ולהיכנס (גם) לקצב הקולינרי

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 11/04/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת סופרה תל אביב (צילום: באדיבות המקום) אפשרויות גאורגיות לא קשה למצוא. מסעדת סופרה בתל אביב (צילום: דניאל לילה)

ערב האירוויזיון החגיגי שבאופק עתיד למלא את העיר הלבנה בתיירים רבים מכל מדינות אירופה, לצד נציגי המשלחות המוזיקליות שמסתובבים ברחבי העיר כבר בימים אלה. בין אם מדובר במשלחת האיטלקית שתחפש אחר פיצה טובה או בזמרת הרומנייה שתצא להתענג על גולש הביתי – האירוע המשמח מספק לנו הזדמנות נהדרת לעשות סדר במטבחים המגוונים שיש לתל אביב להציע, ולהיכנס למוד המוזיקלי והקולינרי של מיטב המדינות המשתתפות. אז אילו מסעדות בתל אביב מגישות מנות אירופאיות מסורתיות (או משודרגות)? זה הזמן לגלות...

צרפת – bar a vin
bar a vin, בר היין המפורסם של דא דא ודא, הוא אולי המקום הצרפתי ביותר בעיר: הוא ממוקם על הצלע המערבית של בניין המכון הצרפתי, השף והבעלים עינב אזגורי מגיש בו פרשנות ייחודית למטבח הצרפתי העדכני ובתפריט היין האקסקלוסיבי שלו תפגשו כמה צרפתים שתשמחו להכיר מקרוב. מומלץ במיוחד להגיע למקום בימי שישי ושבת בין 16:30-11:00 וליהנות מאחד הבראנצ'ים הטובים ביותר בתל אביב, כמצופה מהשף שהביא לנו את בראנץ' השיכורים של הסרווסריה הזכורה לטוב. בין היתר כולל תפריט הבראנץ' מבחר מרשים של קרפים, רוסטביף נהדר סלטים בטוב טעם וקוקטיילים מושקעים במיוחד.
bar a vin - שדרות רוטשילד 7, תל אביב. 053-4274610

יוון – פאראקאלו
קתרין דוסקה, הזמרת הקנדית-יווניה שתייצג השנה את יוון, ככול הנראה תחבב מאוד את מסעדת פאראקאלו, שנפתחה בקיץ 2016 והצטרפה לגל המסעדות היווניות המבורך והמרענן. מסעדת החוף המקסימה מגישה את כל הטוב של המטבח היווני: אנחנו נדלקנו במיוחד על מאפה התרד והגבינות (ספנקופיתה), על הסופלקי קבב (מוגש על פיתה שטוחה עם עגבניות צלויות ובצל), על הקלמרי (צרובים על הפלנצ'ה עם בצל סגול, שמן זית, לימון וטימין) ועל הקינוחים המצוינים המיוצרים במקום (בדגש על עוגת הסולת והתפוזים שמוגשת עם קרם פרש).
פאראקאלו - נחום גולדמן 6, תל אביב. 053-9414920 / להזמנת שולחן בפאראקאלו

שולחן במסעדת פאראקאלו תל אביב (צילום: באדיבות המקום) גם אוכל יווני וגם מול ים תיכון. מסעדת פאראקאלו (צילום: באדיבות המקום)

יוון – גרקו
אם דוסקה פחות בעניין של מסעדות חוף, היא תמיד יכולה להגיע למתחם הקולינרי של אזורי חן ולהתארח בגרקו. מסעדת גרקו, של השף אליאב גולדנברג והמסעדן צביקי עשת, נפתחה בשלהי 2013 וכחמש שנים מאוחר יותר, באה לעולם האחות ההרצליינית שלה. אז מה יעלה על השולחן שלכם בגרקו התל אביבית? ההמלצה שלנו היא לפתוח את הארוחה עם מגש של 10 טעימות קרות לבחירה (דיסקו) ומשם להמשיך לפי מצב הרוח: פאבה עם אוקטופוס בגריל (בצל מדורה ופלפל חריף) לאוהבי הים, גירוס עגל וכבש לאוהבי היבשה וסלט דג נא (קרם עגבניות, פטה, ביצה רכה, כוסברה, פלפל חריף, בצל סגול וירוק ולחם פקסמידי) למי שמעוניין במנה קלילה ומרעננת עד מאוד.
גרקו - אורי צבי גרינברג 25, תל אביב. 053-9367941 / להזמנת שולחן בגרקו תל אביב

גרקו תל אביב (צילום: באדיבות המקום) מהמסעדות האהובות בעיר. גרקו באסורי חן (צילום: באדיבות המקום)

צ'כיה – פראג הקטנה
הסניף התל אביבי של פראג הקטנה, נפתח ב-2002 ברחוב הכובשים ומשם עבר תוך זמן קצר בעקבות ההצלחה לרחוב הירקון. ב-2005 שוב הוחלט להעביר את המקום לכתובת חדשה והפעם, לרחוב אלנבי המשמש לה כבית עד היום. למרות שלפני הכול מדובר בפאב צ'כי, הרי שתפריט האוכל של פראג הקטנה, בהחלט עומד בפני עצמו. בין השאר תמצאו בו מנות כמו פצ'נה קולנו (שוק לבן שלמה בתיבול מסורתי צלויה בתנור ומוגשת עם תבשיל כרוב אדום וחרדל), צלעות ברוסט ( 600/300 גרם צלעות לבן קדמיות במרינדה ביתית) וסמז'ני סיר (גבינה מטוגנת בציפוי פריך. מוגשת עם ירקות, רוטב טרטר וקונפיטורה פירות יער). מעבר לכל הטעים טעים הזה, תמצאו במקום גם לא פחות מ-24 ברזי בירה: כמעט מתבקש ממקום שמייצג אומה שניצבת באופן קבוע בראש רשימת צרכניות הבירה (לנפש) בעולם.
פראג הקטנה - אלנבי 56, תל אביב. 053-9439560

רוסיה – באבא יאגה
את השפית של המסעדה הרוסית באבא יאגה, אתם קרוב לוודאי מכירים מתכנית הריאליטי "רויאל שף", ששודרה ב-2013. השפית מריה פיסנץ, הגיעה למקום הראשון אותו חלקה עם בינו גבסו (ד"ר שקשוקה) וגרמה לרבים מהצופים להתאהב בה. במסעדת באבא יאגה היא מפנקת את הסועדים עם מגוון רחב של מטעמים מהמטבח הרוסי המסורתי ובכלל זה מדובר במרק בורשט כמובן, ורניקי ביתיים במילוי דובדבנים מתוקים המוגשים עם שמנת חמוצה, פילמני במילוי תערובת של כבש, בקר ובצל בחמאה וקוויאר אדום שמוגש עם בלינצ'ס חמים. 
באבא יאגה - הירקון 12, תל אביב. 053-9444039

מנה במסעדת באבא יאגה תל אביב (צילום: באדיבות המקום) מגוון רחב של מטעמים. בלינצ'סים וקוויאר אדום במסעדת באבא יאגה (צילום: באדיבות המקום)

הונגריה – טוליפ
אם כבר עסקינן בבלינצ'ס ודובדבנים, למה שלא נמשיך למסעדת טוליפ, הנציגה הבלתי מעורערת של המטבח ההונגרי. למרות שכולנו אוהבים להתנחם עם קערת גולאש ומשוגעים על בלינצ'ס, המטבח ההונגרי לא הצליח לתקוע יתד בישראל ועל כך יש להצר. יחד עם זאת, מסעדת טוליפ הצליחה היכן שאחרות נכשלו לפניה. היא נפתחה על ידי השף של קפה יהודית המיתולוגי, לאצ'י שגב, שיחד עם אשתו מנהל את המקום האינטימי והצנוע שבו הוא גם חובש את כובע השף. בטוליפ אפשר להתענג על כל טוב המטבח ההונגרי: החל ממרק גולש אותנטי, דרך בלינצ'ס במילוי גבינה מתוקה וכלה בפירה ערמונים משובח שמוגש לפי מיטב המסורת עם קצפת וגומבוץ.
טוליפ - יהודה הלוי 52, תל אביב. 053-9440309

רומניה – בוקרשט
אסתר פאוני, הנציגה של רומניה באירוויזיון של 2019, תוכל לקרוא ללא קושי את התפריט שיוגש לה במסעדת בוקרשט: ככול הנראה המסעדה היחידה בישראל שטרחה לתרגם את התפריט שלה לרומנית. בתפריט העשיר של בוקרשט היא גם תמצא את כל המנות המוכרות מהבית: קבב רומני משובח, צ'יורבה כבש, מרק שעועית וסלט רומני עם הרבה שום וחומץ. כמו כן חשוב לציין כי במסעדת בוקרשט מתקיימות הופעות חיות של מוזיקה רומנית בכל יום שישי (החל מהשעה 20:00).
בוקרשט - בן אביגדור 3, תל אביב. 053-6130292

מסעדת בוקרשט תל אביב (צילום: אנאה אוטיליה) יש אפילו תפריט ברומנית. מסעדת בוקרשט (צילום: אנאה אוטיליה)

רומניה – מאמאיה
מסעדת מאמאיה, מהוותיקות ביותר בעיר, נפתחה אי אז בשנת 1970. מאז לא יותר מדי השתנה בה והאמת שטוב שכך. בחצי המאה האחרונה מסעדת מאמאיה מהווה אתר עלייה לרגל לחובבי המטבח הרומני שמגיעים למקום פעם אחר פעם כדי ליהנות ממרק הצו'רבה, מהנקניקיות הרומניות והקבבים הרומניים. מעבר לכל זה מגישים במאמאיה גם את הפאפאנש הנהדרת שמיוצרת במקום בעבודת יד, אותה סופגנייה אפויה מבצק גבינה המוגשת עם שמנת חמוצה וריבת אוכמניות.
מאמאיה - בן יהודה 192, תל אביב. 053-9443077 / להזמנת שולחן במסעדת מאמאיה

גאורגיה – סופרה
אם יש משהו שהנציגים הגיאורגיים יכולים להיות בטוחים בו, זה שמסעדות גיאורגיות לא יהיה להם קשה למצוא בתל אביב. מראצ'ה שבנווה צדק ללילו בר שבשוק הפשפשים, מטש טשה היפואית לקינטו שעל הטיילת: תל אביב הפכה לאימפריה של מסעדות גיאורגיות והמרוויחים הגדולים הם כולנו. אחת המסעדות המומלצות ביותר בז'אנר הגיאורגי היא מסעדת סופרה (משתה בגיאורגית), הפועלת בחלל יוקרתי בשדרות רוטשילד. קברניטי המסעדה הם המוזיקאי הגיאורגי מיקי מיראל והמסעדנים דליה הלפרין ויורם סבי שכבר יותר משלושה עשורים מפעילים קייטרינג גיאורגי יוקרתי. שף הבית הוא איגור ויינברג, שעושה המון כבוד למטבח הגיאורגי עם מנות כמו חצ'פורי אצ'רולי, חינקלי בשר, צ'יבורקי ולחם גיאורגי משובח עם קימל ומלח ים.
סופרה - שדרות רוטשילד 11, תל אביב. 053-9384902 / להזמנת שולחן במסעדת סופרה

כיסונים גיאורגיים במסעדת סופרה (צילום: דניאל לילה) ממיטב המטבח העשיר. סופרה (צילום: דניאל לילה)

אירלנד – מולי בלומס
מולי בלומס היא רשת פאבים איריים המונה נכון להיום שני סניפים. הסניף הראשון נפתח ברחוב מנדלי מוכר ספרים (פינת הירקון) בשנת 2000 והיה לפאב האירי הראשון בישראל ובעקבות ההצלחה נפתח הסניף השני בשרונה, לפני כחמש שנים. בתפריט של מולי בלומס שבשרונה תמצאו לצד נקניקיות הטלה, כריך הרוסטביף וההמבורגר גם מגוון מנות צמחוניות וטבעוניות (לרבות שפרדס פאי טבעוני למהדרין) ואילו במולי בלומס שברחוב הירקון, תוכלו להזמין בימי שישי ושבת (עד השעה 20:00) ארוחת בוקר אירי הכוללת נקניקיית טלה עם שתי ביצי עין, עגבנייה צלויה, פלחי תפו"א, צנימים וחמאה מתובלת. והגינס כפי שאתם יכולים לדמיין, נשפך כמים בשני הסניפים, בדיוק כמו הקילקני, הג'יימסון והבושמילס.
מולי בלומס שרונה - אליעזר קפלן 26, תל אביב. 053-9372410 / מולי בלומס - מנדלי מוכר ספרים 2, תל אביב. 053-9375242

ספרד – ויקי כריסטינה
אחת הנציגות הבולטות של המטבח הספרדי היא מסעדת ויקי כריסטינה שבמתחם התחנה התל אביבי, הפועלת לצד (מעט מדי) מסעדות ספרדיות נוספות כמו טפאו שברחוב הארבעה או פאן קון מנטקה שבפלרונטין. המקום הצבעוני נפתח בקיץ 2010 וסומן כהבטחה גדולה עוד לפני שנמכרה המנה הראשונה. זאת בזכות הנפשות הפועלות שעומדות מאחורי ויקי כריסטינה, שהביאו לנו בין היתר את קפה אמיליה ואת באר הסאבלט. ויקי כריסטינה היא שילוב מוצלח בין מסעדת טאפאס עדכנית לבר יין עשיר, הטובלים באווירה ספרדית שמחה ואותנטית. התפריט של ויקי כריסטינה כולל שילוב של מנות טאפאס קלאסיות כמו פאן קון טומאטה, פטאטס בראבס ואספרגוס על הפלאנצ'ה (בעונה) עם מגוון מנות טאפאס יצירתיות ומקוריות כמו שרימפס קריספי בציפוי שברי צ'יפס עם איולי קארי.
ויקי כריסטינה - מתחם התחנה, תל אביב. 053-9444144

ויקי כריסטינה (צילום: באדיבות המקום) אווירה ספרדית בסטייל. ויקי כריסטינה במתחם התחנה (צילום: באדיבות המקום)

איטליה - אמורה מיו
מסעדה נוספת שנפתחה ב-1989, היא אמורה מיו, האחות הצעירה של "פיצה פצה", הפועלת בצמוד אליה. בטרטוריה המקסימה של בני הזוג שלומי וסוזאנה סלומון, תוכלו ליהנות מעסקיות משתלמות ביותר (בימים ראשון עד חמישי בין 17:00-12:00), אווירה משפחתית ותפריט עשיר בצורה בלתי רגילה. בין השאר מדובר בפיצות מיוחדות כמו ציה דניאלה (מוצרלה, פטה, עגבניות, בזיליקום ותרד – ללא רוטב עגבניות), מבחר פסטות בשמן זית, שמנת או רוטב עגבניות, ראשונות קלאסיות, מנות ניוקי, ריזוטו ושפע של קינוחים איטלקיים. כשכל זה מתומחר בהגינות ומוגש עם חיוך, קל להבין את סוד הקסם של אמורה מיו.
אמורה מיו  - אבן גבירול 100, תל אביב. 03-5244040

איטליה – פרונטו 
זה ממש לא קל לבלוט כמסעדה איטלקית מצוינת בעיר שפועלות בה עשרות מסעדות איטלקיות נהדרות. אך מסעדת פרונטו, שנפתחה על ידי הקולנוען רפי אדר ב-1989, מצליחה לעשות בדיוק את זה ועוד בלי להתאמץ יותר מדי. בשנת 2010 הצטרף לאדר השף דיוויד פרנקל, שהפך את המסעדה הוותיקה למסעדת שף ולמעשה מכהן עד היום כשף הראשי של המקום. בשנה זו גם עברה המסעדה מרחוב נחמני שבו פעלה במשך 22 שנה לרחוב הרצל. ב-2017 פרש אדר מפרונטו יותר משני עשורים אחרי שהקים אותה אך גם היום היא ממשיכה לככב פעם אחר פעם ברשימת המסעדות האיטלקיות הטובות ביותר בעיר הלבנה ובצדק. 
פרונטו - הרצל 4, תל אביב. 053-9378630

דיוויד פרנקל במסעדת פרונטו (צילום: תמוז רחמן) מהאיטלקיות הטובות בארץ. שף דיוויד פרנקל במסעדת פרונטו (צילום: תמוז רחמן)

נאפולי הקטנה
אמנם הזמר מחמוד, שייצג השנה את איטליה, נולד במילנו, אבל אין ספק שהוא ירגיש כמו בבית במסעדת נאפולי הקטנה. המסעדה האינטימית נפתחה על ידי המסעדן הירושלמי הוותיק רוני כהן (שונקה, גראפה, פסטה פלורה) ב-2017 ובלטה בין היתר בזכות היותה כשרה למהדרין. במקום מוגשות ארוחות בוקר עשירות, ארוחות עסקיות משתלמות ופיצות שללא ספק מצדיקות נסיעה מיוחדת לשכונת קריית שלום. כמו כן בנאפולי הקטנה ניתן לחגוג אירועים באווירה משפחתית בהיקף של עד 20 סועדים.
נאפולי הקטנה - שדרות ישראל גורי 34, תל אביב. 053-9379085

הולנד – ביאטריס מעדנייה הולנדית
מסעדות הולנדיות של ממש לא באמת ניתן למצוא עדיין בתל אביב. אך חובבי המטבח ההולנדי ימצאו נחמה במעדנייה הקסומה שהוקמה באביב 2002, על ידי מרים ואן-אוסטן. אז מה תוכלו למצוא במעדנייה של מרים? מבחר גבינות הולנדיות (לצד גבינות מכל רחבי אירופה וגבינות מקומיות), מגוון דגים מיובאים מהולנד (סלמון מעושן נורווגי אמיתית, מקרל מעושן, מטיאס בתחמיץ ופילטים של הרינג למשל), שלל בירות הולנדיות ויינות איכותיים מכל רחבי העולם, אינספור ממתקי ליקריץ הולנדיים (לרבות ליקריץ מלוח), מיונז וחרדל הולנדיים, ממרחים ייחודיים ועוד הרבה הרבה דברים טובים שכיף לקחת הביתה.
ביאטריס מעדנייה הולנדית - רחוב רש"י 19 (פינת המלך ג'ורג' 22), תל אביב. 03-5256415

ב-1999 אירחנו את האירוויזיון בפעם השנייה, בדיוק שני עשורים אחרי שאירחנו אותו לראשונה, הודות לזכייה הפנטסטית של יזהר כהן באירוויזיון של 1978, שהתקיים בפריז. בצירוף מקרים מופלא, גם השנה נארח את האירוויזיון, בדיוק שני עשורים אחרי הפעם האחרונה. בואו רק נקווה שלא נצטרך שוב להמתין שני עשורים לפעם הבאה.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פרונטו בתל אביב
053-9378630
אמורה מיו בתל אביב
053-9426944
סופרה בראשון לציון
053-9366287
פראג הקטנה בתל אביב
053-9439560
גרקו הכשרה בתל אביב
הזמנת שולחן
053-9367941
פאראקאלו בתל אביב
053-9414920

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית