נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פיצה בשמריהו (צילום: באדיבות במקום) קפיצה קטנה לרומא. שמריהו פיצריה ופסטריה (צילום: באדיבות המקום)

מסעדת שמריהו פיצריה ופסטריה בכפר שמריהו היא מסעדה איטלקית בסגנון קוויק-סרוויס אותנטית בלי שמץ של פיוז'ן, נובל קוזין או התחנפות לחך הממוצע. השירות קז'ואלי ולא מחייב, העיצוב אותנטי ומזכיר טרטוריה משפחתית בסמטאות רומא והסועדים יכולים לבוא ולהזמין בדלפק והאוכל כבר יגיע אליהם לשולחן המחופה מפה משובצת באדום-לבן. שמריהו, על שם הלוקיישן, היא מסעדה איטלקית בדגש רומאי, ולא רק בהגדרה או בהצהרה. המטבח פתוח ותמיד קורה בו משהו מעניין, למשל הכנת בצק לפיצות שעובר 48 שעות של התפחה, דיספליי של קינוחים קורצים וחיתוך של סלט טרי שמוכן רק מרגע ההזמנה ולא דקה לפני.

מאחורי הקמת המסעדה עומד ערן תדמור, מסעדן מזה 33 שנים, תמיד מחובר למטבח האיטלקי עם מסעדות פרגו המקוריות בחיפה ובתל אביב (נסגרו בשנת 2000, אין קשר לרשת הפיצה) ומאחורי מתחם האירועים אביגדור השוקק. מאחורי המנות עומדת השפית תמר סגריי, ילידת רומא, שעבדה שמונה שנים בפסטלינה של האחים ירזין ועם רן שמואלי בקייטרינג שלו. "המקור שלי איטלקי ואני מחוברת למטבח הזה על אף 39 השנים שאני בארץ", אומרת תמר, "הכל מיובא מאיטליה, כולל העגבניות וכן רוב חומרי הגלם האחרים. הירקות הטריים האחרים ועשבי התבלין מספקים נבחרים מהארץ. המוצרלה על הפיצות של גד ושל חוות הבאפלו ויש מנות שבהן משולבת הבוראטה של מחלבת עברי". המתכונים הם כאמור מקוריים ומסורתיים לחלוטין, פשטות מנצחת.

 תחושה אינטימית וביתית. שמריהו פיצריה ופסטריה (צילום: באדיבות המקום)

שמריהו נפתחה באפריל, היא כושר-סטייל, מה שאומר שאין בה בשר או פירות ים והיא לא פתוחה בשישי בערב ובשבת, אבל אין תעודה. על מידת האותנטיות שלה מעיד, בין היתר, מצעד האיטלקים ויוצאי איטליה שפוקדים את המקום. את כל הכלים והמקצוענות של מתחם אביגדור רתם ערן לעסק הביתי והחדש.

על שלושה יסודות
האוכל מתאפיין בשלושה יסודות – פיצה, הפסטה והאנטיפסטי. ראשית הפיצה הנאפית בטאבון אבן מנאפולי עם בצק שעושים במקום על בסיס מתכון ייחודי וסודי, אפשר רק לגלות שיש בו שלושה סוגי קמחים איטלקיים. הפיצות נאפות מיד עם ההזמנה ומרגע ההזמנה היא יוצאת תוך כחמש דקות דקיקה וקריספית (50-72 שקלים לפיצה). הפסטות מקוריות, כמה מהן לא תטעמו בהרבה מקומות אחרים, למשל ספגטי בוטרגה – ספגטי עם שמן זית, בוטרגה (ביצי דגי בורי מיובשות, שמכינים באופן אטרינזלי אב ובנו בדרום הארץ), עגבניות, בצל, שום, צ'ילי ופטרוזיליה (69 שקלים) או טאליאטלה קאצ'ו א פפה - גבינת קאצ'ו, פרמזן, ופלפל שחור (59 שקלים). הפסטות הממולאות – רביולי וטורטליני – נעשו בעבודת יד במקום, יתר הפסטות הן על בסיס הפסטות הנהדרות של רומו, שהשפית תמר מאוד אוהבת ומאמינה בהן. לדבריה, הפסטות הטריות נעשות בארץ לעולם לא יהיו דומות בטעמן לפסטת האיטלקיות בשל הבדלים בחומרי הגלם לכן היא מעדיפה את הפסטות של רומו. יש גם פסטה ללא ביצים עבור הטבעונים. היסוד השלישי של שמריהו – 12 סוגי אנטיפסטי טרי שמוכן מידי יום ומוצג בוויטרינה, כל אחד מהם נאפה בתיבול וטיפול שונה. יותר איטלקי מאיטלקי. מה המנה הכי אהובה? כנראה פיצה ביאנקה פונגי - קרם פרמזן, מוצרלה, שמפיניון, פורטובלו, כמהין וביצת עין (66 שקלים), אבל גם יתר המנות בתפריט לא מקופחות ויש להן קהל אוהדים אדוק.

פיצה בשמריהו (צילום: יוליה פריליק ניב) בצק במתכון יחודי. פיצה בשמריהו (צילום: יוליה פריליק ניב)

ספיישלים משתנים, מנות שפונות לכולם ושירות בגובה העיניים
במקביל לתפריט המודפס שבמקום יש לוח עם מנות מתחלפות ובהן דגים טריים כמו דניס ולברק, שמקבלים טיפול מינימליסטי בתנור בלי עומס רטבים או טעמים מאוד מובחנים. גם את הקינוחים, הסלטים, הרטבים ובעצם הכל מכינים במקום האינטימי, שמציג מטבח פתוח. בצהריים יש קהל של משפחות, שגם אוהבות את אחד מקינוחי הדגל – פיצת ריקוטה ונוטלה – שנזללת בתיאבון רב. "אנחנו עונים להרבה קהלים – צמחוניים, טבעוניים, נמנעים מגלוטן, אוהבי קמח מלא, כולל פיצה ללא גלוטן מבסיס של פולנטה", אומר ערן.

יש תמיד ספיישלים מתחלפים, למשל רביולי ממולא גבינות ברוטב ערמונים חורפי, סלט סלמון כבוש במקום ואורוגולה, קציצות דגים על פולנטה ברוטב עגבניות, ברבוניות טריות. אחת מההפתעות בתפריט הספיישלים ובעתיד כנראה תיכנס לתפריט הקבוע היא מנת "בולונז" מביונד מיט. חברת ביונד מיט (Beyond Meat),היא הצעקה האחרונה בשוק תחליפי הבשר והיא נשמעת מארצות הברית עד למטבחי השפים המובילים בארץ. מדובר בתחליף בשר עשוי מחלבון אפונה שמריח, נטעם ודומה במרקמו לבשר. תמר השפית מצליחה, בעזרת התיבול הנכון, להפוך את המנה לפסטה "בולונז" שמאוד מזכירה את הדבר האמיתי.

פסטה בשמריהו (צילום: באדיבות המקום) פסטות ביתיות או ממיטב המותגים מאיטליה. שמריהו (צילום: באדיבות המקום)

האווירה שכונתית, ביתית ובגובה העיניים, חלק גדול מהסועדים מכירים זה את זה, וכולם מרגישים בבית. בצהריים יש יותר משפחות וסטודנטים מהמרכז הבינתחומי הקרוב, בערב האווירה רומנטית יותר ויש גם זוגות או קבוצות חברים וחברות והרבה מאוד לקוחות קבועים ונאמנים שנשבו בטעמים האותנטיים. לדברי ערן, הגמישות היא שם המשחק: אפשר לשבת שלוש שעות ואפשר לסיים ארוחה בתוך חצי שעה אם רוצים, אפשר לזלול פיצה על הדרך או ליהנות מארוחה של שלוש-ארבע מנות בניחותא והכל במחירים נגישים ואף זולים ביחס למקובל במסעדות איטלקיות ברמה הזו (ארוחות ילדים ב-42 שקלים). אין עסקיות בדיוק מהמחשבה הזו – לשמור על רמת מחירים נוחה בכל שעות היממה בלי כל מיני משחקים.

את המקום האותנטי והחמים עיצבה רינת משיח הריסון, בדגש על ליקוט רהיטים בסגנון אירופאי פשוט משנות ה-60 כולל חספוס ושפשוף וינטג'י ותמונות של גיבורי תרבות איטלקיים בשחור-לבן. יש גם קפה איטלקי טוב, כמה יינות ישראליים ובירה עלמה שעל אף השם היא בכלל בירה ספרדית מבית בירה אסטריאה. השמועות אומרות שאסור לוותר על הטירמיסו שמכינים במקום (42 שקלים) כי אחרי כל ארוחה איטלקית צריך משהו שירים למעלה.

שמריהו - הראשונים 2, 053-9383029 , פתוח מ-10 בבוקר עד 23:00, בימי ו' עד 18:00 ובמוצאי שבת. יש שירות משלוחים לכפר שמריהו, הרצליה נוף ים, רשפון והסביבה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
שמריהו פיצריה ופסטריה בכפר שמריהו
053-9383029

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי