נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כמה קשה להיות מסעדה בתל אביב. מסעדה טובה, עם אוכל משובח וחומרי גלם טריים. כמה קשה להיות בר בתל אביב, עם אווירה טובה ומוזיקה טובה, עיצוב מושלם ואלכוהול משובח. כמה קשה להיות ייחודי בתל אביב, צבעוני ומיוחד. לננוצ'קה זה דווקא לא קשה בכלל.

ננוצ'קה היא מוסד קולינרי ותיק בתל אביב, ומסעדה גיאורגית, אותנטית. השינוי הגדול בה קרה לפני כארבע שנים, בפברואר 2014. דבר שהוא לא פחות ממהפכה, וננוצ'קה הפכה את כל התפריט לתפריט על טהרת הטבעונית. 

קשה מאוד שלא להתפעל מהדקורציה במקום. הכל מדויק וצבעוניות שמתחברת זו לזו. יש פריטי וינטאג' שונים ותמונות ילדות עתיקות שרובן אמיתיות לגמרי, ואפילו יש תמונות ילדות של בעלי המסעדה - ננה שרייר. אפילו את שיריה החליטה להנציח על גבי מפיות המסעדה. רעיון מבריק ושירים נהדרים, אבל הגיע הזמן לדבר על אוכל.
החינקאלי של ננוצ'קה
טבעוני זה אני
התיישבנו וחיכינו בקוצר רוח לראות כיצד נופתע. בכל זאת, פעם ראשונה במסעדה טבעונית, אך לפני הכל הרמנו לחיים עם יין אדום גיאורגי מתקתק מאוד בשם ספרבי.

המנות הראשונות החלו להגיע וקיבלנו גלילות זוקיני במילוי גבינת קשיו ורוטב עגבניות. המנה מכונה גם "אצבעות עונג", ואחרי ביס אחד בהחלט ניתן להבין למה. השילוב של הזוקיני עם גבינת הקשיו היה נהדר, חם, נימוח וטעים, אך מה שבעיקר הפתיע אותי היה רוטב העגבניות הממכר והשונה. הוא היה סמיך עם עגבניות חיות חתוכות והיה פשוט נהדר, עד שהגענו למצב בו ניקינו את הצלחת. המנה הנוספת הייתה רביולי סלק במילוי גבינת קשיו וזו מנה נהדרת ביופיה. פרוסות הסלק היו חתוכות דק והשתלבו יפה עם הגבינה כרביולי עשוי בצק. מנה מאוד עדינה וקלילה ובעיקר טעימה ומפתיעה.

התקדמנו אל עבר המנות העיקריות, וכאן הטון הגרוזיני החל להשתלט. קיבלנו חינקאלי פטריות כמהין - שישה כיסונים במילוי זני פטריות שונים ומחית כמהין, מעוטרים בשמן כמהין לצד יוגורט סויה. מנה מושלמת, משביעה מאוד ומפתיעה כיוון שהפטריות בהחלט ממלאות בצורה נהדרת את תפקידו של הבשר במנה המקורית ולא הרגשנו שום חוסר. 

אצ'רולי מושלם
הכיסונים היו מושלמים. עבודת יד נהדרת ומעוצבים יפה על הצלחת. מנה גרוזינית טיפוסית נוספת היא החצ'אפורי אצ'רולי - זו כמעט מילה נרדפת למילה גיאורגיה, רק שבמקור המנה מגיעה עם המון גבינות באמצע המאפה וביצה. בגרסה הטבעונית והלא פחות מוצלחת, ויש שיגידו שאפילו יותר, זה מגיע כמאפה בצק שמרים חלומי במילוי עלי תרד טריים וגבינת סויה, מוגש עם צלחת מטבלים, ומעבר לזה שהמנה מהפנטת – היא טעימה, פריכה ומשביעה מאוד. ליד המנה הגיע סלט עגבניות שרי מרענן עם שום וכוסברה והיווה איזון נהדר למנה. החלק השלישי של המנות העיקריות היה הגרסה הטבעונית לקציצות דג בחריימה והוא נקרא קאטלטי. מדובר בקציצות טופו ואצות וואקמה ברוטב חריימה מסורתי. מוגש עם חלה קטנה ופריכה. הקציצות היו מאוזנות ונעימות והחריימה עצמו היה כל כך אמין וטעים שלרגע שכחתי שאין כאן דג. בהחלט מנה מפתיעה ונהדרת.
חצ'אפורי טבעוני. ננוצ'קה
לקינוח הומלץ לנו על פאי הפקאן הנהדר, שאכן היה פריך וטעים, ולידו קיבלנו גם מנת מלבי טבעונית מרעננת עם יוגורט טבעי. גם כאן קשה היה להבחין בין המנה הטבעונית למלבי שמנת מקורי, והתעתוע המשיך, אך סיימנו מרוצים, מחויכים, שתויים קלות מיין ושבעים עד מאוד.

ננוצ'קה פתוחה בכל ימות השבוע וניתן לעשות בה אירועים שונים עם תפריטים שונים המתאימים לכל סועד. כמו-כן, ישנן עסקיות צהריים משובחות, כך שמומלץ לבקר במסעדה בכל רגע נתון בו מתאפשר לכם ויש לכם מוזה למשהו נועז חדשני ומסעיר, כי מסעדות גרוזיניות יש כבר בארץ הרבה - אך גרוזינית טבעונית יש רק אחת.

חשבון בבקשה:
גלילות זוקיני - 45 שקלים
רביולי סלק - 45 שקלים
חצאפורי אמארולי - 59 שקלים
חינקאלי פטריות כמהין - 68 שקלים
קטלאטי -  68 שקלים
פאי פקאן - 35 שקלים
מלבי - 30 שקלים
סה"כ: 350 לזוג סועדים שמודים שקיבלו ארוחה שעלתה מעל כל הציפיות

ננוצ'קה, לילינבלום 30, תל אביב. 053-9439514

* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?