נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יש הרבה דברים שהייתי מצפה למצוא במושב השקט והפסטורלי בוסתן הגליל. מוסד קולינרי שיעיף אותי הרחק, הוא בפירוש לא אחד מהם. אבל רצה הגורל ומצאתי את עצמי בלב בוסתן הגליל, באחת המסעדות הטובות ביותר שיצא לי לסעוד בהן בשנה האחרונה. היא עונה לשם יאניביצ'י, ובכך קברניטיה עושים הרבה כבוד למבנה שבו היא פועלת, ששימש בעבר כמחלבה של המושב. זאת כיוון שיאניביצ'י, שהגיע לישראל מהונגריה, היה החלבן הראשי במקום במשך עשרות שנים.  
יפה וענוגה. יאנביצ'י

המחלבה השוממת עמדה ריקה במשך זמן רב עד שעברה מתיחת פנים והפכה למסעדה המקסימה שבה סעדתי את לבי עם חברי הטוב רועי, בערב לוהט של אמצע אוגוסט. למבנה המרכזי נוספו מספר הרחבות, לטובת השירותים והמטבח, וכן נוספה לו מרפסת עץ רחבת ידיים, המחברת את הסועדים אל הנוף והטבע הפורח. מעבר לתקרה של המסעדה, המסגירה את עובדת היותו של המבנה מחלבה בדימוס, פזורות ברחבי החלל עדויות נוספות להיסטוריה של המבנה, כמו אותן תמונות שחור-לבן של מושבניקים חרוצים, העסוקים בעניינים של חלוצים, התלויות על הקיר שלצדו בחרנו להתיישב.

בחרנו לבקר ביאניביצ'י לא רק בשל העובדה שכבר יותר מדי יודעי דבר הפצירו בנו לבקר בה, אלא משום שהחל מחודש יולי השנה (2017), המסעדה הפכה לכשרה.

טעים להכיר: אביחי ועידן
כבר מעיון קצר בתפריט ניתן להבין שיש כאן חבר'ה שיודעים מה הם עושים. כשביקשתי לפגוש את החבר'ה, זכיתי לערוך היכרות עם עידן רקיר (31) ואביחי פחימה (36). אביחי הוא יליד בוסתן הגליל, ועידן, החובש את כובע השף, הגיע במקור מגדות שבגליל העליון. אביחי פתח את המקום לפני כשלוש שנים. ארבעה חודשים מאוחר יותר עידן הצטרף והחיבור בין השניים היה מיידי. למעשה תוך חודשיים בלבד הפך עידן לשף המסעדה ולשותף מלא.

כיום השניים מפעילים בנוסף ליאניביצ'י גם סטודיו אוכל מיוחד במינו שבו נערכות סדנאות בישול, אירועים פרטיים וארוחות פתוחות בשיתוף מיזם Eat With. לפי עידן ואביחי, בסטודיו הם מרשים לעצמם להתפרע וללכת עד הסוף עם הפנטזיות הקולינריות ועם החזון שלהם בכל הנוגע לאירוח והסעדה. ביאניביצ'י הם שומרים על חזות מהוגנת יותר ופועלים לפי הכללים. יחד עם זאת, גם בתפריט המסעדה יש לא מעט הבלחות של רוח יצירתית וחופשיה במיוחד. 
עושים גם אירועים. יאניביצ'י

הואיל והיה לנו ברור לחלוטין שמדובר על שני מקצוענים שאפשר לסמוך עליהם בעיניים קשורות, ביקשתי שישלחו לנו לשולחן מה שנראה להם שיעשה לנו שמח. וכך נפתחה אחת הארוחות המענגות ביותר שיצא לי לאכול לאחרונה.

ארוחת ראשונות שאין שנייה לה
ארוחת המלכים שלנו כללה מספר מנות ראשונות ומנה עיקרית אחת, ואני חייב לציין שלא יכולתי לחשוב על דרך מוצלחת יותר לערוך היכרות עם יאניביצ'י. הארוחה נפתחה עם בייגל ירושלמי (22 שקלים) שהוגש עם לאבנה תוצרת בית, סלסת עגבניות ושיני שום קונפי, שליווה בנאמנות את כל הארוחה וניגב במסירות את כל הצלחות. לצידו של הבייגל קיבלנו סביצ'ה דניס ים (48 שקלים), שניצב לו בתוך גספאצ'ו ירקרק ומרענן של תפוחי עץ והוגש עם קרם פרש קטיפתי.

לאחר מכן ערכנו היכרות אינטימית עם מנת פולנטה (45 שקלים) שהוגשה עם שברים פציחים של טוויל פרמז'ן וביצה עלומה לא פחות ממושלמת, ועם מנה מרעננת במיוחד שנקראת "ירוקים של קיץ" (59 שקלים), שכללה בין היתר פרוסות ארטישוק איטלקי, רצועות קולרבי, אפונת גינה, פרוסות מלפפון דקיקות ועוד מספר הפתעות שנחו על קרם של טחינה ויוגורט. את כל זה העלמנו כמו צ'יקו ודיקו בעזרת חצי קרלסברג מהחבית (31 שקלים) וסנגרייה קרה (38 שקלים) ומושקעת ביותר.

רגע לפני העיקרית הזמנו וקיבלנו מנת קרואסון טוניסאי (52 שקלים), שהתגלתה כקרואסון מצוין שערסל בבטנו החמאתית קונפי טונה, גבינת שמנת, אריסה, בצל סגול כבוש, ארוגולה וצ'ילי ירוק והוגש לצד פסטו ארטישוק משובח. לשלב העיקרית הגענו כמעט בלי נשימה אך בכל זאת הצלחנו לחסל עוד מנה אחת של פילה בורי ים, שנצרב על מחבת לוהטת ונאפה אחר כבוד בתנור (123 שקלים). הפילה הוגש עם תרד בר, שעועית ירוקה, זוקיני וכרישה שנעטפו בחמאת לימונים כבושים, שום וצ'ילי. לא אגזים אם אכתוב שזה היה הרבה יותר טעים ממה שבאפשרותכם לדמיין.

סיום מתוק מאין כמוהו
מתפריט הקינוחים בחרנו שניים, למרות שברור היה שבכיף יכולנו לדלג על השלב המתוק ועדיין לחזור הביתה מפוצצים לחלוטין. רועי הזמין מלפיי (45 שקלים) ואני הלכתי על summer love (45 שקלים), שהוגש כקינוח ספיישל. שנינו הסכמנו שעם כל הכבוד למלפיי העדין והטעים, לדובדבני האמרנה שעיטרו אותו ולקרם דיפלומט האיכותי שכיכב בו, המנה המנצחת במקצה הקינוחים ויתכן אף שבארוחה כולה, היא ללא ספק summer love: קרמו של פטל ושוקולד לבן, מוס עוגת גבינה עדין שבעדינים, נגיעות קרמל מלוח, קרם פטל, טוויל של שוקולד חלב עם שברי ביסקוויט ואגוזים מקורמלים וכל זה נח על צלחת אחת שהייתה כולה שלי, עד שרועי החליט לתבוע עליה בעלות.

בדרך הביתה קיבלנו שלוש החלטות. הראשונה: לספר על היאניביצ'י לכל מי שרק אפשר. השנייה: לבקר בהקדם האפשרי באחת מהארוחות הפתוחות של הסטודיו לאוכל של אביחי ועידן. השלישית: לבדוק אפשרות של מעבר לבוסתן הגליל. פשוט הרבה יותר כיף לחיות במקום שבו יאניביצ'י היא מסעדת הבית שלך.

חשבון בבקשה
בייגל ירושלמי – 22 שקלים
סביצ'ה דג ים – 48 שקלים 
פולנטה – 45 שקלים
ירוקים של קיץ – 59 שקלים
קרואסון טוניסאי – 52 שקלים
פילה דג ים – 123 שקלים
מלפיי – 45 שקלים
Summer love – 45 שקלים
חצי קרלסברג מהחבית – 31 שקלים
סנגריה קרה – 38 שקלים 
סה"כ – 508 שקלים לארוחה שחובה לשחזר בהקדם האפשרי
          
יאניביצ'י, בוסתן הגליל. 053-9369216 

* הכותב הוזמן כאורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
סעודת מלכים במסעדת מוסקט
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי