נגישות
נגישות

נומרו UNO

צהריים רומנטיים עם עלמת החן שלו, זה כל מה שיונתן שרון רצה. 'UNO', מסעדה איטלקית כשרה וחדשה נתנה לו את מבוקשו, וכבשה את ליבם וקיבתם עם עיצוב מרהיב, שירות כריזמטי וסוחף ומנות איטלקיות מצוינות שכשרותן לא פגעה באיכותן

מסעדה ביום המסעדות של rest
יונתן שרון
תאריך פרסום: 19/04/2010, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מקובל לחשוב שלמסעדות כשרות קשה יותר לעמוד תחת ההגדרה של 'מסעדות גורמה' ולתת פייט אמיתי למגוון הבלתי אפשרי של מסעדות השף הטובות בארצנו, וברוב המקרים זה אכן נכון. בתחושה זו יצאנו גם הפעם, היפה שאתי ואנוכי, לבחון את בן טיפוחיו החדש של השף ניצן רז (סושי סמבה) - מסעדת 'UNO' שנפתחה לפני כחודש בפינת הרחובות ויצמן-שאול המלך, תחת ההגדרה 'מסעדה איטלקית כשרה'. שמחתי על ההזדמנות שניתנה לי לעשות את הסיפתח במקום, ועוד יותר על כך שעלמת החן שלי פינתה את צהריי יום חמישי שלה לרומנטיקה איטלקית נוסח תל אביב.

הכניסה למסעדה מבהירה באופן חד משמעי שלא מדובר בעוד מסעדה איטלקית מסורתית. העיצוב, עליו אחראי ירון טל, מציג משהו צבעוני יותר, צעיר יותר והרבה יותר שמח. ראשית, המתחם כולו משובץ חלונות ראווה גדולים שמשקיפים אל הרחוב; שנית, פזורות על רצפת הפרקט כורסאות צבעוניות שיוצרות מרחב נעים; שלישית, הבר המעגלי שמעוטר בטוב טעם בציורים צבעוניים, נותן תחושה צעירה; ולבסוף - מתחם ישיבה מפנק ברחבת הכניסה, כשלכל זה מתווספת מוסיקה איטלקית עכשווית.

אך עם כל הכבוד לעיצוב - ויש הרבה כבוד - אנחנו באנו לאכול. התפריט של 'UNO' מחולק לז'אנרים: מנות פתיחה, סלטים, דגים נאים (Krudo), פיצות, פסטות לסוגיה ומנות דגים. בנוסף מציעה המסעדה מבחר ארוחות בוקר ועסקיות צהריים.

הבחורה החביבה שניגשה אלינו לקחת הזמנות ענתה לשם קטיה, בלונדינית מתוקה ומלאת אנרגיות שסחפה אותנו עם כריזמה יוצאת דופן להסברים על המנות. "מתוקה אמיתית" מציינת היפה שלי. מהופנטים מההסבר המלמד, הזמנו שתי מנות ראשונות נפלאות: קפלטי פרוצ'יני (36 ₪), מנה מצוינת של כיסוני סמולינה פלאוור (סולת) רכים ממולאים בפטריות מתובלות ברוטב כמהין ובלסמי וגבינת פקורינו. המנה השנייה הוזמנה מקטגוריית הדגים הנאים (Krudo) שאסור בשום אופן לפספס - Anziate (52 ₪) - צלחת ענקית מלאה בפיסות דג נא על מצע של צנונית, רצועות של קונפי שומר, עגבניות זעירות צנונית, לימון ושמן זית. מנה מיוחדת מעין כמוה.

בהמתנה למנות העיקריות חלקנו עלמתי ואני את אחת הפיצות המשובחות שנראו באזורנו: פיצה קוואטרו פרומאג'יו (52 ₪) עם חגיגת גבינות מטריפה הכוללת ריקוטה, רוקפור, מוצרלה ופרמז'ן. בעודי מתאהב בפיצה, עיניי קלטו שהיפה שלי נשבתה קליל בקסמיה של המלצרית קטיה, ששבה לשולחננו להציג לנו את המנות העיקריות.

אז מה היה לנו בחלק הזה של היום? ראשית הטליאטלה ליקה (48 ₪) שמתאימה לאוהבי הטעמים החזקים. מדובר בפסטה פומודורו ארוכה ועבה עם רצועות אנשובי, פלפל קלוי, זיתים, עגבניות מיובשות וגבינת פטה עיזים, שסופחת אליה את מגוון הטעמים. מיותר לציין שכל הפסטות הינן טריות ומיוצרות במקום. השף המצוין מעדן את המנות האיטלקיות הכבדות עם מנות דגים מרעננות. מהחלק הזה של התפריט לקחנו דג מוסר ים (88 ₪), שהוגש על מצע של פירה פלפלים, שומר קונפי ורוטב חמאת לימון מעל. יופי של מנה.

אחד היתרונות במסעדה כשרה חלבית היא שאין פה מקום לתירוצים, ואתה מצפה לקינוח איכותי. לשם כך הלכנו על שני קינוחים מקוריים מהמטבח האיטלקי. ההגדה המקומית מספרת שהמתכון של הטירמיסו לוּקָט משף איטלקי בעת ביקור הצוות של 'UNO' בארץ המגף. השף, דובר האיטלקית, העביר את המתכון בקושי רב בטלפון דרך מתורגמנית ישראלית דוברת מרוקאית. כך או כך הטירמיסו של UNO, שמכונה גם 'מילאנו סטייל' (32 ₪), הוא משהו מיוחד שבהחלט שווה לנסות.

פנה קוטה (38 ₪) הייתה הבחירה השנייה שלנו, וגם בה ניכר הטאץ' המיוחד של השף: צלחת זכוכית בצורת אקווריום זעיר שקוע בתוך הר של קרח, בתוכה דובדבני אמרנה, אגוזים, שקדים, קרם לימון ושערות קדאיף מבצבצות מעל - יצירת אומנות של ממש.

זהו, סיימנו. בצער רב נפרדנו מקטיה המופלאה, נכנסו לאוטו ובדרך הביתה עלו בידנו שתי תובנות חשובות לגבי 'UNO':  האחת קשורה לאוכלי הכשר: הרי לכם ניצחון השיטה, מסעדת שף אמיתית שמציבה רף חדש בז'אנר הכשר; השנייה קשורה לשאר האנשים: עשו לעצמכם טובה והתעלמו מהכיתוב 'כשר', יש פה מסעדה איטלקית ברמה גבוהה.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
אגדה יפנית
על דגים ועל מים
העסקית המתוקה של דלאל
עסקי הצהריים של לניס
סייסטה א-לה מקסיקנה
קרומבאכר: כי מיליוני גרמנים לא טועים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר