נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני חושב שאין מסעדה תל אביבית אחת שביקרתי בה כל-כך הרבה פעמים כפי שביקרתי בבליני. ברבות שנותיי בעיר הפכה המסעדה האיטלקית בנווה צדק למסעדת הבית שלי ושל משפחתי. לניכוס המסעדה למשפחה שלי יש כמובן גם רקע היסטורי לא מבוטל: נציגת המשפחה הראשונה מלצרה פה עוד בראשית חייה של המסעדה, בעקבות זאת הועתקו כל האירועים המשפחתיים דאז למקום המהמם הזה בנווה צדק. כמעט עשור מאוחר יותר התחתנה ממש פה, תחת המרפסת הפתוחה, על רקע הרחבה הציורית של מרכז סוזן דלל בת הדודה שלי. מיותר כמובן לציין את כמות החברים והמכרים ששלחתי בשנים שחלפו לחוות את חווית בליני.

אולם בשנתיים האחרונות משפחתי מעט התרחקה מהעיר ובעקבות זאת התמעטו מאוד ביקורינו בבליני. אין לי מושג מה התחולל פה בשנתיים האחרונות אבל עכשיו, כשהזדמן לי להגיע אליה שוב, בהחלט קפצתי על המציאה לברר מה חדש בבליני. זהו, אחרי הפתיחה הארוכה הזו, אפשר לדבר על העניין שלשמו התכנסנו.

קצת נרגש, ועם המון תחושות נוסטלגיות מתקופות שונות, התיישבתי עם זוגתי היפה במרפסת המסעדה. אחד הדברים האהובים עלי בבליני הוא הניתוק הכל כך מושלם מהעיר; המתחם המהמם של סוזן דלאל, האווירה האירופאית, הרומנטיקה וכמובן התיירים הרבים שהשמיעו בנימוס את קולם במגוון שפות שונות, גרמו לי לפנטז על מקומות רחוקים.

מלצרית אדיבה הגישה לנו את פוקצ'ת הבית עם עשבי התיבול שנטבלה באהבה בשמן זית וחומץ בלסמי. על פי מדיניות המסעדה זה שנים, כל סועד זוכה לפתוח את הערב עם קוקטייל הבית הרענן שמכיל נקטר אפרסקים קפוא, שמפניה, יין אדום ומעט רום.

על פי המדיניות שלנו זה שנים, ארוחה איטלקית בבליני חייבת לבוא עם יין טוב. ולשם כך קיימת האופציה הזולה והטובה: יין הבית המצוין שבעלות די מצחיקה (של 89 ₪) מבטיח הנאה מתמשכת.

והנה כבר הגענו לנקודה הראשונה: קשה לתאר את כמות השינויים שנעשו בתפריט של בליני בחודשיים האחרונים בהם נכנס לתפקיד השף החדש-ישן אמיר. ביניהם המון מנות ספיישל חדשות ומפתיעות, כגון:  פה טי-בון 700 גרם, צלעות טלה על מצע של ריזוטו וכמהין, פילה מוסר ים ברוטב חמאת שום ואנשובי, ניוקי כמהין וכמובן - תפריט הלימונצ'לה הקייצי.

לראשונות נבחרו המנות הבאות: ברוסקטה די-סרדיניה (48 ₪) שלוקטה מתוך תפריט הלימונצ'לה. מדובר בשלוש ברוסקטות לכאורה פשוטות, אולם השילוב של סלט נענע קצוץ עם מוצרלה וסרדינים כבושים נותן למנה טוויסט של טעמים חזקים ומדויקים.

בנוסף התכבדנו במנה המכונה דיקוטי (49 ₪), גם היא נלקחה מתפריט הלימונצ'לה הקייצי: הדיקוטי היא מנה לאניני טעם בלבד שכן מדובר בקליפת לימון מקורמלת ממולאת בסביצ'ה דג-ים, פלפל חריף ונענע. להרפתקנים שביניכם מומלץ לאכול את המנה הזו בשלמותה (כולל קליפת הלימון), לעצום עיניים ולהרגיש את השילוב החמוץ-חריף-מתוק הזה. יופי של מנה.

והנה נקודה שנייה: השף הגאון אמיר, שנתקע בטעות עם רזרבות של סינטה, נאלץ לאלתר מנה מבריקה של קרפצ'יו מגולגל, ממולא בעלי ארוגולה, פרמזן ונגיעות של בלסמי מצומצם. ועל זה נאמר: מי ייתן ואמיר יתקע עוד פעמים רבות עם עודפי סינטה - מדובר באחת המנות, אם לא ה...

השף הצעיר הצטרף אלינו רגע לפני הגעת המנות העיקריות לשיחה פתוחה על אוכל, רומנטיקה ומה שביניהם. אמיר, בחור נפלא, יצירתי ומלא אנרגיות, שזכור לי עוד מהתקופה שהיה טבח צעיר בבליני, תפס בחודשיים האחרונים את עמדת השף הראשי של המקום. ומעבר לשינויים שכבר חווינו, אמיר מתכנן עוד המון שדרוגים והפתעות בהמשך.

אמר וצדק, הניוקי סיאנה (68 ₪) פתח עבורנו את הפרק המוצלח של העיקריות. מדובר במנה משגעת של ניוקי עם פלחי לימון, פלפל חריף, נענע ופרוסות דקות של פרשוטו משובח. הניוקי הרך והרוטב הקליל מחליקים היטב בגרון ומשאירים אחריהם שובל מופלא של טעמים אינסופיים.

עוד מנה שממש לא כדאי לפספס בבליני היא הטורטליני טריפאני (78 ₪) - חתיכות גדולות של טורטליני, ממולאות באנשובי, צלפים ומוצרלה. כל הדבר המדהים הזה משכשך ברוטב של חמאה, מרווה, לימון ועגבניות.

נקודה שלישית (וחשובה מכל): מנת הדגל של בליני, המנה שבלעדיה העולם היה מקום הרבה פחות טוב, ואני מדבר כמובן על הסלטימבוקה (114 ₪) - למי שלא מכיר עדיין, מדובר באסקלופ עגל חלב, מגולגל עם פרשוטו ומוצרלה ברוטב של גרפה חמוץ, בלסמי ודבש. אחת המנות המשובחות בעיר במאה השנה האחרונות!

בשלב הזה של הארוחה כבר היינו באפיסת כוחות רבתי וכל שנותר לנו הוא לשבח את השף המחונן שספג במבוכה את שלל התשבוחות ולהצהיר קבל עם ועולם על הנקודה הרביעית והאחרונה שלנו להערב: לכל המפקפקים והתוהים למיניהם ובמיוחד למשפחה שלי, שקצת נעלמה מהנוף של נווה צדק בזמן האחרון, הנה הודעה דרמטית: בליני חיים ובועטים! חזקים, מפתיעים וטעימים מאי פעם.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בבליני? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

* להזמנת מקום במסעדה לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
אגדה יפנית
על דגים ועל מים
העסקית המתוקה של דלאל
עסקי הצהריים של לניס
סייסטה א-לה מקסיקנה
קרומבאכר: כי מיליוני גרמנים לא טועים
נומרו UNO
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר