נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בערב של כמעט סתיו, יצאנו אני והוא למסע אל רחובות הרחוקה, אל מקום שסופר לנו כי הוא אחוזה המשומרת במצבה האותנטי ומציעה מנות של מטבח צרפתי דרומי, אחוזת מרגו.

שמה של האחוזה ניתן לה על שם מחוז בשם זהה הנמצא בדרום צרפת בין שיבלי לבורדו ומאופיין ביינות המעולים שלו. יצאנו מהפיח העירוני והדרך הובילה אותנו עוד ועוד הרחק אל תוך מחוזות כפריים. ריח של כמעט חורף עמד באוויר.

נכנסנו דרך שער ברזל כבד שהוביל אותנו היישר אל תוך החצר של מרגו: חצר ענקית, מלאת פסלים ופינות נסתרות שנראה כי מתאימה בדיוק לאירועים מיוחדים. מולנו ניצבה
מרגו במלוא הדרה, עם המרפסת רחבת הידיים, מוארת בתאורה מלכותית, כמו כוכבת עומדת מוכנה להיות מצולמת לסצינה העיקרית בסרט צרפתי ישן.
קיבל את פנינו מוריס, הבעלים ואיש הלוקח את אומנותו ברצינות רבה. בתוך האחוזה גילינו 3 חדרים שונים המעוצבים כולם עם פריטים אותנטיים, בינהם גרמופון ישן ותמונות במסגרות זהב. אפילו הרצפה במקום כולו היא ריצפה מצויירת מקורית, שמורה במצב מרשים. התרשמנו וניגשנו לארוחה.

מיד עם הישיבה קיבלנו את מנות הפתיחה הכוללות כבושים העשויים 3 סוגי פלפלים בכבישת זנגוויל ופלפל אנגלי, שום בתנור אפוי עם דבש, עגבניות מיובשות וצמחי תבלין ולחם מיוחד אפוי במקום על בסיס שמן זית ועשבי תיבול שהיה מלווה בממרח חצילים ושמן זית סורי. למרות מרתף היין העשיר הנמצא באחוזה, החלטנו לנסות את יין המקום המיוצר ע"י הבעלים בהזמנה מיוחדת. היין נקרא על שם המקום: Ahuzat Margaux
והוא עשוי מענבי Petit Syrah ומיוצר בארץ תחת ידיהם האוהבות של מוריס וחבריו. היין ליווה את הארוחה כולה והמשכנו לבקש למלא את הכוסות שלנו (אחרי הכל היינו במסעדה צרפתית..).

למנות ראשונות המליץ לנו מוריס על סלמון כבוש עם קוויאר אדום על מצע של אנטיפסטי קר. טעמו של הסלמון היה עדין ושמר על העדינות הייחודית של הדג. המנה הנוספת שקיבלנו הייתה בצק פילו ממולא בחזה פרגית על מצע של עלי רוקט. הפרגית לוותה במגע עדין של חצילים ובזיליקום והותירה טעם של עוד, למרות נדיבות המנה.
קיבלנו גם מנה של לחמניות קלועות, אף הן נאפות במקום.

למנות העיקריות התקשינו לבחור מתוך ההתפריט. מוריס שוב עזר והמליץ על שוק אווז קונפי עם חזה מולרד ברוטב של יין אדום. המנה הגיעה מלווה בתלולית קוסקוס ובצלחת ירקות בלנשה העוברים סוג של בישול קצר ועצירתו ונשארים עם טעמם הראשוני ועם פריכות נעימה. עוד כוס של יין גלשה בנעימות פנימה וליוותה את המנה העשירה הזו.

נשאר בנו עוד מעט מקום לקינוחים, אתגר גדול לשף במטבח כשר. ביקשנו וקיבלנו עוגת מוס שוקולד עשויה משוקולד בלגי בעלת 3 שכבות שאופיינה בנוכחות עשירה ולעומתה,
בצד הקל, סורבה של קסיס ושל קיווי (בד"כ יש גם סורבה מלפפון מומלץ לנסות). סיימנו באספרסו קטן ותה עם נענע ונשענו אחורה בכיסאות המרופדים של מרגו.

משיחה עם בעל המקום, איש שניכר כי מטפח את המקום במסירות, הבנו כי השורשים המרוקאיים שלו ניכרים היטב במטבח של מרגו וכי הם מחלחלים אל תוך סגנון המנות הדרום צרפתי הכפרי דרך מתיקות ואלמנטים נוספים של עשבי תבלין מיוחדים ונדירים.
שמענו גם כי הוא מעדכן את התפריט בכל סתיו וכי הגענו בדיוק לפני העדכון הנוכחי.
שווה לבדוק בהמשך. מוריס גם סיפר לנו כי במקום נפתח לאחרונה חדר הרצאות המיועד
ל 100 איש והמכיל אמצעי המחשה משוכללים וכיסאות הסבה נוחים. ניתן לשלב ארוחת גורמה צרפתית עם הרצאה או אירועים שונים. במרגו עצמה ניתן לעשות אירועים
של עד 170 איש עם תפריט ממנות המסעדה. במקום אף מנגנים בערבים על פסנתר
הכנף הלבן העומד במרפסת האחוזה, בנוסף על כלים נוספים.
המחירים במקום מתאימים למטבח ולאיכות החומרים והמקום.

לשוחרי המטבח הכשר ובכלל לאוהבי אוכל צרפתי, הגיע הזמן להוציא את האף מהמרכז ולבוא לבקר את מרגו.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר