נגישות
נגישות

גורמה דיאטטי ב"קלואליס"

כשהגיעה המנה העיקרית התחלתי להצטער שלא הזמנתי גם אני את התפריט הדיאטטי. קיבלתי פילה דניס על מצע של עלי גפן ממולאים בגבינה בולגרית וקולי פלפלים אדומים עם שמן פטרוזיליה. בעוד בן זוגי קיבל דואט של שיפודי שרימפס וקוקי סאן ז'אק עם קוביות פלפלים צבעוניים על הגריל.

מסעדה ביום המסעדות של rest
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 09/10/2005, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
לאחרונה מצאנו את עצמנו יוצאים בערב לארוחות לבד, מתחננים לחברינו שיצטרפו אלינו ונתקלים בתירוצים של: "אכלנו כבר בצהריים, לא בא לי לאכול יותר מדי, אנחנו בדיאטה, לא בא לי להשמין|" ועוד... לאחר ששמענו כי במסעדת "קלואליס" (השף ויקטור גלוגר) הממוקמת באזור הבורסה ברמת-גן, יש תפריט גורמה דיאטטי והחלטנו לנסות ולטעום.

נכנסנו למסעדה המעוצבת בקו נקי ומאופק עם רצפת פרקט, תקרה גבוהה, וילונות כבדים וקיר לבנים. המטבח בקלואליס פתוח לעיני כל, על השולחנות מפות ונרות והאווירה בכיוון רומנטי. פתיחה מבטיחה. הושיבו אותנו בפינה האינטימית והרחוקה מהמטבח, ליד ארון עץ ובו ספרי בישול, מחכים לתחילת "המופע".

פתחנו את הארוחה באפריטיף “קיר רויאל" (שכמובן לא נכלל בחישוב הקלורי). אני הזמנתי מהתפריט הרגיל ובן זוגי הזמין ארוחת גורמה שהוסבר לנו שערכה הקלורי הוא כ-500 קלוריות בלבד. מהתפריט הרגיל דגמתי למנה ראשונה "פסטייה סרטנים", עלה סיגר ממולא בעגבנייה עם בשר סרטנים וגבינת קשקבל ברוטב מצוין של שמנת ועגבניות. בן זוגי קיבל כוס מרטיני שקופה ובה מרק מורכב משלוש שכבות בצבעי פסטל ואספרגוס בראשו. השכבה הראשונה התגלתה כמרק קרם אספרגוס קר במרקם מיוחד ובטעם עדין, בשכבה השנייה נח מרק קרם דלורית קר בטעם מתקתק ומפולפל ובמרקם חלק ועל שתי השכבות נחה שכבה לבנה - קרם יוגורט שנתן את הטון הסופי. השילוב של שלוש השכבות היה מרענן ומרשים.

כשהגיעה המנה העיקרית התחלתי להצטער שלא הזמנתי גם אני את התפריט הדיאטטי. קיבלתי פילה דניס על מצע של עלי גפן ממולאים בגבינה בולגרית וקולי פלפלים אדומים עם שמן פטרוזיליה. המנה הייתה מרשימה ויזואלית: עיגול אדום של רוטב פלפלים לצד פסים ירוקים של שמן פטרוזיליה, מעליהם שני עלי גפן ממולאים ומעל לכל, כמנצח מונח לו פילה הדניס. גם שילוב הטעמים היה חדש, הדג העשוי כראוי על הגריל, ביחד עם חמיצות הגבינה הבולגרית ורוטב הפלפלים שהשלים את הכל. בן זוגי קיבל דואט של שיפודי שרימפס וקוקי סאן ז'אק עם קוביות פלפלים צבעוניים על הגריל. המנה הוגשה על צלחת בסגנון יפני, בליווי קוביות תפוח-אדמה וקישוא על הגריל וביחד עם "כוסית וודקה" שבתוכה התגלה רוטב העשוי מביסק פירות ים כשמעליו שכבה של קצף לבן. מזגנו את הרוטב ופצחנו במלאכת האכילה: השרימפס הגדולים היו עשויים על הגריל במידה מדויקת וכך גם הקוקי סאן ז'אק. נראה שגלוגר עושה את מלאכתו נאמנה.

למנה האחרונה קיבלתי קרפצ'יו של אננס עם סורבה מנגו, מנה מרעננת במיוחד. מסביב פרוסות אננס דקות בסירופ מיוחד ובמרכז סורבה מנגו, בטעם הקרוב לטעמו של מנגו אמיתי והכל מקושט בגרעיני רימון. בן זוגי, לעומת זאת, קיבל חם קר של אפרסק - סורבה אפרסק ללא סוכר שסביבו קוביות אפרסק חמות מוקפצות בחמאה ודבש, עם קולי תפוז ללא סוכר, מנה טובה.

עכשיו נשאלת השאלה איך כל זה רק 500 קלוריות, ישנה רק אפשרות אחת והיא "קסם". ביקשנו להבין האם הדבר הגיוני, וכתשובה הגיע לשולחננו השף ויקטור גלוגר עם נייר בידו והחל להסביר את כל הסיפור, הוא הציג לנו רשימות שכוללות את כל מה שהרכיב, את המנות והכמויות והקלוריות, ממש חישוב מדעי, ואכן כך אחרי שחישבו 5 מ"ל שמן זית ,10 גר' חמאה ואת כל שאר המרכיבים, הגיע התחשיב ל- 485 קלוריות בלבד.

שמענו מגלוגר על התפתחות רעיון הגורמה הדיאטטי. גלוגר, סיפר שקיבל פניות רבות מאנשים שאמרו לו בסוף ארוחה כי הם מאוד נהנו רק שזה גם "הרס לנו את הדיאטה". גלוגר הרים את הכפפה והחל לחשוב על תפריט גורמה דיאטטי. לפני 4 חודשים חזר אייל זיו (בנו של השותף במסעדה) מלימודי בישול בצרפת. אחד הקורסים אותו למד נקרא "בישול גזרתי" (לשמור על הגזרה) בניצוחו של השף הצרפתי הידוע פיליפ ג'ראר (PHILIPPE GIRARD). ביחד בנו ויקטור ואייל תפריט דיאטטי, המתחלף מידי חודש.

התברר לנו כי בעקבות הצלחתו של התפריט דל הקלוריות, יגיע פיליפ ג'ראר לארץ, להתארח ולבשל ביחד עם ויקטור, במסעדת קלואליס בתאריך ה-26.10.03. הארוחה הדיאטטית המיוחדת בת 4 המנות תציע מרק מולים עם זעפרן, שרימפס בקארי עם ציר פטריות ותפוז, פילה לברק עם פירה ארטישוק וצ'יפס ארטישוק, וסלט פרי הדר חם לקינוח בעבור 600 קלוריות בלבד.

עזבנו את המסעדה ישירות לחניון הפרטי הצמוד למסעדה, מרוצים ושבעים, ולפחות אחד מאתנו גם רזה...

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר