נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הסינית האדומה היא אחת מהמסעדות הוותיקות בעולם המסעדות התל אביבי בכלל ובעולם הבישול המקומי-אסיאתי בפרט. התפריט הקבוע שלה מושך לקוחות רבים שלא עוזבים אותה כבר 27 שנה.זו היתה אחת מהמסעדות הראשונות שהכניסה את הטעם הסיני ללב ליבו של החיך הישראלי. כל מה שנתפש בעינינו כיום כמעט כמובן מאליו בבישול הסיני בישראל – התחיל שם, במסעדה הקטנה בצפון דיזנגוף.

יצאנו לבדוק מה קורה אצל אוהדת הפועל הנצחית הזו (רק תשאלו את עצמכם, הסינית האדומה – על שום מה) בשעות הארוחות העסקיות. מסתבר שבין 12:30-17:30 תוכלו לבחור בין שני סוגי ארוחות עסקיות; בשרית שעולה 60 ש"ח לסועד, וארוחת דגים שמחירה הוא 70 ש"ח לסועד. הראשונה כוללת מרק לפי בחירה (וון טון, ירקות, תירס, וחריף חמוץ), מנה בשרית (בקר, עוף או לבן בליווי רוטב לבחירתכם), אגרול, אורז מטוגן או מאודה, מנה אחרונה (ליצ'י, סורבה, בננה מטוגנת, אננס מטוגן) ותה סיני. עסקית הדגים כוללת מרק דגים, אגרול, דג (לפי בחירתכם), מנה אחרונה וכמובן – תה סיני. שתי הארוחות מלווות בשתייה קלה.

בחרנו, כמובן, באפשרות הבשרית. התחלנו במרק וון טון ותירס. כופתאות הוון טון נימוחו בדיוק במידה הנכונה והותירו מאחוריהן את הבשר המעודן, הדרוש בדיוק לסוג מרק שכזה. התירס, כרגיל, היה מתקתק ומוצלח מאוד. האופנוען נשטף ברצף של זיכרונות ילדות מארוחות רבות שהעביר במקום כילד, והכריח אותי להבטיח שניקח שתי קלאסיקות למנות העיקריות; בשר לבן ברוטב חמוץ מתוק ובקר ברוטב סצ'ואן.

"הסינית האדומה" היא מקום ששומר על המסורת שבנתה ומיתגה אותה בתור הגרנד-מאמא של הסיניות בתל אביב. הטינה טרנר של עולם המסעדות התל-אביבי. הם שומרים על העיצוב והאוכל בקנאות, וגם המלצרים והמארחות האסייתיות לובשים כולם בגדי משי מעוטרים שמזכירים עולמות אחרים, רחוקים מכאן. כשעוברים ליד המסעדה בשבתות בבוקר רואים כבר מרחוק את התור שאופף אותה. במהלך הארוחה ראינו גם שליחים שנכנסים ויוצאים ללא הרף. כל הסימנים מצביעים על כך שהגישה של הסינית האדומה משתלמת לה.

בינתיים, הגיעו המנות העיקריות. הרמז המטרים לבואן הוא המבער שמונח בחגיגיות על השולחן. חיככנו ידינו בהנאה – בואו הממשמש של הבשר תמיד מכניס אותנו למצב רוח טוב. טעמן של המנות היה מדויק ומוקפד, כפי שהיה מיום פתיחתה של המסעדה. הרוטב החמוץ-מתוק הוורדרד השתלב בהצלחה רבה עם הבשר הלבן והסצ'ואן גרם לנו להמשיך לנשנש עדלאידע. אחרי ארוחה כזו, צריך קינוחים קלילים, שיקלו על הקימה מהכסא. האופנוען בחר בסורבה קליל ומעניין בטעם נענע ולימון ואילו אני, נשארת נאמנה לזיכרונות ילדות, קינחתי בסלט פירות קיצי.

אין ספק שהעסקית של הסינית בהחלט משתלמת מכל המובנים – האוכל טעים ולא מכביד מדי באמצע היום, ואופייה המיוחד של המסעדה מאפשר לסועדים להרגיש שהם נמלטים למקום קצת אחר בגוון של חרסינה מעוטרת שהגיעה ממרחקים. גם התמחור עצמו הגיוני ומשתלם. חוץ מזה, הרבה אדום תמיד עושה טוב לעור הפנים.

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר