נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

את השם וולפגנג פק שמעתם פעם? השף המפורסם, בעל השם המוזר (אוסטרי במקור) הוא אחד השפים הנחשבים מאז ומתמיד בארה"ב. מעבר לכישוריו הקולינריים ואישיותו הכובשת, אחד הגורמים שלזכותם נזקפת הצלחתו הוא רשת המסעדות הענפה עליה חולש פק (12 מסעדות יוקרה ומעל 50 מסעדות נוספות). אחרי הצלחתו של פק קמו בארה"ב שפים רבים שניסו לחקות את הצלחת נוסחת רשת מסעדות השף.

אם ננסה לבחון את התופעה מקרוב, נראה שמספר מוצדק של סיבות מונע את קיומה בארץ- החל מגילה הצעיר של הקולינריה המתפתחת בארץ ועד שוק לקוחות קטן יחסית המתפזר בין מבחר עצום ומתעצם של מסעדות. לרוב התקדמות של שף מצליח נמדדת לפי פתיחת מסעדה משל עצמו, או מעבר למסעדות חדשות תוך סגירת הקודמות לה.

מנגד לכל הסיבות הללו, ולמעלה מכך- כבר לפני המון שנים, קם אדם אחד שאהב דגים והחליט לפרוש את רשתו למרחקים. לאיש הזה קוראים ג'קו. למסעדת ג'קו 7 סניפים ברחבי הארץ, המתפרשים בין המסעדה המקורית שבחיפה למרכז הארץ הבלתי נמנע, ובקרוב יפתח גם סניף שמיני בגושרים.

אחרי שביקרתי ברבות ממסעדות הרשת, הגעתי בשבוע שעבר למקור, למקום שבו הדג הכי טעים- לשוק התורכי שבעיר התחתית בחיפה, לסמטה קטנה, שם החלה תהילת השם ג'קו.

כמו בכל מסעדת דגים שמכבדת את עצמה, קיבלנו לשולחן מבחר סלטים רב מלהזכיר. נציין רק את הטובים במיוחד- האיקרה, עם טעם דג מודגש; טחינה מתובלת מצוין; סלט סלק בסגול עז; זיתים; והכל נזלל עם לחם טרי טרי.

יקירתי ואני החלטנו, לאחר בהייה ארוכה בלוח התלוי - עליו רשומות המנות, שליין הפתיחה יהיה פירות ים, ואחריו יבואו הדגים. לפני שהספקנו לטבול עוד כרובית מטוגנת בטחינה, ולשים מעל מעט חריף הגיעו לשולחן 2 צלחות עם שרימפסים (63 ₪ למנה). השרימפסים הבשרניים התחלקו (מרצונם האישי, כמובן) לשחייה בשני רטבים- רוטב רוקפור בטעם עדין ורוטב חלב קוקוס וצ'ילי חמוץ מתוק. שניהם היו מצוינים, כך שהיינו צריכים להתחלק חצי בחצי בשתי המנות.

המעבר לדגים היה מהיר- מנה של ברבוניות ורצועות קאט-פיש בטיגון עמוק שנטבלו ברוטבי שום חמאה ויין וצ'ילי מתוק נטרפה במהירות. היינו מוכנים לסיים בשלב זה, אך לא לפני שנאכל מנה אחת מסורתית של דג בגריל. הדג הנבחר היה לברק, שנצלה פתוח, עם שום, והיה מלא בשר ומלא טעם. נראה כי תמו ימי הדניס שלי.

הסיום המתוק היה מתוק מאוד הודות לעוגת הסולת וקוקוס המצוינת שנחה לה ברוטב, עד שנעלמה באורח מסתורי. התה לא הספיק להתקרר לפני שזו נעלמה, ולכן נאלצנו לנשנש לצידו מנה אחרונה נוספת- מלבי, במי ורדים ורוטב פטל.

העסקיות בג'קו עולות 55 ₪ וכוללות מבחר מהמנות שמגישה המסעדה, כמו קאט-פיש, מושט, בורי או סטייק סלמון. כמובן שמבחר הסלטים כלול ולא מוגבל, ולסיום תקבלו שתייה חמה. מומלץ מאוד לשתות אותה לצד, או אחרי, עוגת הסולת.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר