נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חושך, גשם, קר. העיר מוצפת, דרכי התחבורה קורסות בזו אחר זו תחת עומס המים והיעדרן המוחלט של דרכי ניקוז בכבישים האפורים. הרחובות נטושים, המעטים שעוד נשארו בחוץ בורחים פנימה, למצוא מחסה, מקלט חמים בזרועותיהן של שמיכות עבות ותנורים מפיצי חום. מבט זהיר ברחובות מגלה שישנו מקום אחד שממשיך להתנהל כתמול שלשום, רק מטריות שמוצבות בכניסה מגלות שיושבי המקום מודעים למציאות שמתחוללת בחוץ.

ערב שבת ב-mate. השעה תשע וחצי בערב והבר כבר מאוכלס כמעט לגמרי, למרות סוף השבוע הסוער. מזה חודש ושבוע ניצב לו הבר החדש בשכונה על חורבות ברברסקו בדיזינגוף, ובינתיים נראה שהילידים מתאקלמים בו באהבה רבה. ארז אושרי, הבעלים, נכנס בסביבות עשר, ומיד פורץ בסבב של שיחות, חיבוקים ושלומים עם רוב הנוכחים, שמכירים אותו כבר היטב. מקום כמו mate היה חסר באזור, שמשופע בברים שנפתחו כשתיסלם עוד עשתה כותרות מחד (עוד לפני האיחוד), ובברים שמתגאים בהיותם מרכז הורמונים חד לילי מאידך.

מפגש בין ג'וליאן בלום, לונדוני חובב ישראל, לבין אושרי הוליד את היוזמה המשותפת שקרמה עור וגידים והפכה ל-mate, בר שכונתי שמתמחה בוויסקי ובירות. תפריט האלכוהול מלווה בתפריט נשנושים שימצא את דרכו בהנאה אל קיבתו של כל חובב אלכוהול ומגיע היישר ממעדניות מתמחות; פילה מטיאס, פטה כבד שמוגש עם ריבת ענבים (הום מייד),עלי גפן ממולאים, מנת בשרים שכוללת קורנדביף, פילה ביין אדום שמושרה במשך שלושה שבועות, סינטה כבושה, קרפצ'יו פילה בקר טרי או צמד גבינות – פטה דנית וקצ'קבל תורכי.

הפעם, בחרנו להתמקד ב-Dewars, שהוכרז ב-Mate כוויסקי החודש (24 ש"ח). תפריט האלכוהול מגוון ומתגאה בעשרות סוגי ויסקי. אנחנו ספרנו 30 – וגם זה רק בתפריט הסינגל מאלט. על מוזיקת הרקע אחראים די-ג'ייז מתחלפים, שדוגלים בעיקר במוזיקה שקטה. הווליום במקום שומר על רמת שיחה, וביקור בשירותים (המושקעים) מגלה עבודת סאונד מושקעת.

אחד היתרונות של המקום (שעשויים להפוך אותו לבר שכונתי פר אקסלנס) הוא שעות הפתיחה שלו. מינואר, ייפתח mate כבר ב-16:00. בשישי בצהריים אפשר גם להגיע לאיזו בירה טרום-ארוחת שישי. בצהרי שבתות החורף, מוקרנים סרטים על מסך הפלזמה ב-15:00 ולצידם, אפשר להתנחם במנת ג'חנון ולעיתים גם להתפנק עם חמין מהביל, חריימה או גולש. בזמן שידור משחקים, כל מי שיושב על הבר יכול לשלוף אוזנייה שממוקמת מתחתיו, לצד קולבי התיקים, ולהתחבר למשחק מבלי לאבד קשר עם הסביבה.

שועלות מקומות שכונתיים שכמונו קשה לשכנע, ועד עכשיו, לא מצאנו את השכונתי שיענה לכל הפרמטרים הדרושים באזור דיזנגוף. כל מקום היה תמיד ליד, אבל לא בדיוק. Mate, לעומת זאת, שכנע אותנו די מהר. המקום עצמו נבנה ועוצב על ידי חברים שרצו לקחת חלק בפרויקט – חברת "זה ארכיטקטורה" נרתמה לעניין והביצוע בפועל היה של רותם ומזילו. את החשמל בנה חיליק, שאחראי ללא מעט מקומות בולטים בחיי הלילה התל אביביים. הוויסקי טוב והמגוון עצום, האווירה לא מתחנחנת, הדלתות תמיד פתוחות לרחוב, כאן לא מרגישים דחוסים בתוך פנטזיה מינית לא לנו. מדובר במקום נעים, עם אוכל טוב, ברמנים שקשובים לצרכי הלקוחות, השקעה ניכרת בפרטים הקטנים – בדיוק כל מה שאנחנו מצפות לו מהמקום שיהפוך להיות השכונתי הבא שלנו.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר